Hej 7. väck mig den åttonde.

Hej 7. väck mig den åttonde.

Urmpff, groftp, mummel. *klia på onämnda ställen* vad menar du "gå ut och skotta"?!
Nu när snön som jag längtat efter hela året har börjat falla så tycker personer i min närhet att jag ska skyffla undan det. Dårar.

Sov dåligt och vaknade i konstig ställning. Nacken sitter snett och humöret blir inte bättre av onödigt tjat. "Gör det själv", ord som jag uppenbarligen inte är tillåten att yttra här hemma.

Men för att få vara sur men ändå lättare mot min omgivning har jag tagit efter Sam's sätt att svära. Jag får ventilera och människor omkring mig får något att gissa på, "vart kom det där ifrån, det låter bekant", bara de inte frågar mig.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Hej 7. väck mig den åttonde.

Snön måste bort! Hur skall ni annars ta er till McDonald's för den dagliga Big Mac:en?

Är du inte klok människa? Daglig Big Mac?!...

(borde inte du vara ute och leta efter en bortsprungen pudel?)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Pudel?...
Okej då, det finns ju faktiskt annat på McDonalds också... Jag menar, det måste ju vara det enda ni livnär er på där nere, varför skulle det annars finnas så många resturanger?

Medlem

Inget slår Kapten Haddock när det kommer till svordomar


signatur

Everybody needs help.

Jag har tidigare haft en "Haddock period av svärande", men det är lättare och faktiskt roligare för mig att bara gå "Reckfraggin brikkin brakken amalun porken braken". Prova, det bara rullar av tungan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar