En tårtbit personlig musikhistoria.

Medlem
En tårtbit personlig musikhistoria.

Satt precis och tänkte igenom vad för musik jag lyssnade på förr.
Jag kom snabbt på att listan skulle bli otroligt lång, så tänkte i bloggen nu beta av några "faser" i min personliga musikhistorik utan någon som helst kronologisk ordning.

Idag får det bli lite om min Punk/HC/Grind tid.

Det var någonstans i början på 00-talet, jag hade precis börjat gymnasiet och efter att ha tröttnat lite på metal fick upp intresse för (vi kan generalisera och kalla det) punk/grind.

På något sett kändes det väldigt fränt med samhällskritiska texter i kontrast till drakar och demoner.
Inte att jag egentligen brydde mig över huvud taget om politik, det var bara tilltalande för en liten skitunge som mig antar jag.

Det började nog lite lätt med Rage Against The Machine och i synnerhet deras, då redan ganska gamla låt Killing In The Name.

Det blev sedan snabbt lite hårdare toner när jag fick upp ögonen för Refused och SkitSystem.

Jag och hoppade på som sångare i ett Grindcore-band vid namn "Dårformation", trots att vi bara hade några få halvfärdiga demos var det fantastiskt kul.
Man kan säga att vi var som Nasum, men 1000x sämre

I samma veva tänkte vi samla ihop lite "förmågor" till en minifestival, band i samma genre sådär.
Där fick jag kontakt med Birdflesh, ett skönt gäng från Växjö som lirade ungefär samma musik som vi, vi frågade om dom ville komma och spela, och vad dom skulle ha för det isf, varpå vi får till svar:

- "Ett flak öl"
- "Ok! ett flak och bensinpengar till Strömstad då? (~45mil)"
- "Nej, bara öl"
- ".....Ok"

Nu blev det tyvärr inget med spelningen av någon anledning.

Ett av dom andra banden som skulle dykt upp var Uddevalla-bandet "Obligatorisk Tortyr", som står som upphovsmän till en av dom djupaste låtar som någonsin skrivits.
Avloppsbrunn.

"Världen är en smutsig hora, en rabiessmittad hund, avliva kräken, världen är en avloppsbrunn"

Piece of art! (Speciellt med klippets fantastiska ljudkvaliten!)

Med det får jag avsluta den lilla tårtbiten i mitt liv, nästa gång så blir det nog en sida om Black Metal.

Puss och Kram <3

#blogg

Medlem
En tårtbit personlig musikhistoria.

Har aldrig varit jätteförtjust i HC själv men gillar Skitsystem, kan rekommendera Disfear som hade samma sångare (Tomas Lindberg) som för övrigt också sjöng/sjunger i At the Gates

Medlem

Jodå, har allt hört en del på Disfear och At the Gates är fortfarande en av mina absoluta favoritband.
Allt jag länkar ovanför är inte något jag lyssnar på i dagsläget direkt, men det var en härlig tid så tyckte dom förtjänade lite blogspace

1
Skriv svar