Telltale gör spel av Game of Thrones – och Borderlands!

Medlem
Telltale gör spel av Game of Thrones – och Borderlands!

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

Moderator | Testpilot

Jag är för Telltale men det börjar bli lite väl mycket nu tycker jag... The Walking Dead var där det slog igenom som mest och nu verkar det som att ALLTING ska ha med Telltale att göra.

Nåväl, om kvalitén och allting finns kvar mellan TWD och TWAU till resten av titlarna så är det väl bara tacka och buga!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

Medlem

Borde ju stå teaser snarare än trailer.

Medlem

Det finns en gräns, även för dem. Lite för mycket hype över Telltale.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Borde ju stå teaser snarare än trailer.

"Snabba teaser-filmer från projekten ser ni nedanför."

Läs lite noggrannare nästa gång.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

youtube nån... ? fz BYT player för fan....

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

den visade absolut ingenting. en bakrung med lite text. teaser.. ingen trailer

Medlem
Skrivet av wallde:

youtube nån... ? fz BYT player för fan....

Nu var det väl GT's spelare... Men, ugh! Va värdelös! :S Först 30s reklam, sen fuckar klippet ur efter 5 sekunder, buffrar, och sen hänger sig bilden och ljudet fortsätter på egen hand. Braaa där! Hoppa i klippet gjorde ingen skillnad. Får ladda om sidan och då återkommer givetvis reklamen. *ger upp*

Det LÅTER ju som ett intressant koncept iaf. Borderlands är bra grejer!

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

den visade absolut ingenting. en bakrung med lite text. teaser.. ingen trailer

Tror inte de har börjat göra spelet än, fick intrycket att det fortfarande var i planerings stadiet om man utgår från intervjun som kom efter denna trailern på VGX.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

en 2d-bakgrund med ett par inklippta bilder från tv-serien med en ryckig kamera som hoppar höger och vänster. sen lagt på got-temat och kryddat lite med en effekt som tagen ur windows movie maker. noll effort.

Medlem

Rätt oväntade val måste jag säga, men det verkar som att Telltale vill tänja på gränserna för den här typen av spel och det gillar jag.

Få se om de lyckas skapa något lika bra som TWD och TWAU. Game of Thrones har fantastiska miljöer och karaktärer, så där finns det rätt goda förutsättningar för det.

Detsamma gäller även för Borderlands när man tänker efter, även om jag mest förknippar det med galet kul FPS. Förhoppningsvis kan de komma med några riktigt trevliga överraskningar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får stånd så fort jag ser Telltales logga nu för tiden. Grymt att de kommit över möjligheten att göra spel på GoT-licensen.

Inaktiv

Tror Telltale kan lyckas riktigt bra om dom förvaltar och bryr sig om böckerna väl. Verkar som om dom har riktigt skarpa författare i sin studio av det man sett än så länge. Dom kan inte lyckas sämre än Cyanide Studios som släppte dom två skämten till spel Game of Thrones - Genesis och Game of Thrones.

Gillar att dom tar sig an Borderlands också, tror det kan bli riktigt lyckat. Jag hoppas bara dom inte tar sig vatten över huvudet nu bara och kan leverera 2014 men jag är en positiv människa så det tror jag:)

Medlem

Game of Thrones!!!! F-YEAH!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Skelögd:

Borde ju stå teaser snarare än trailer.

"Snabba teaser-filmer från projekten ser ni nedanför."

Läs lite noggrannare nästa gång.

Tänkte inte på det som herr Frost skrev utan att det står "world premiere trailer"

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

den visade absolut ingenting. en bakrung med lite text. teaser.. ingen trailer

Exakt, en teaser, så sluta klaga.

Skrivet av wiki:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

en 2d-bakgrund med ett par inklippta bilder från tv-serien med en ryckig kamera som hoppar höger och vänster. sen lagt på got-temat och kryddat lite med en effekt som tagen ur windows movie maker. noll effort.

Det kallas teaser trailer. Vänj dig vid det.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

Det finns en gräns, även för dem. Lite för mycket hype över Telltale.

Vad menar du nu?

Medlem

Wiener wee wee wiener!

Inaktiv
Skrivet av wallde:

youtube nån... ? fz BYT player för fan....

Medlem

Är det bara jag som tycker att det ser ut som att Ned Stark håller en mikrofon på bilden?

Men on-topic:

Jag är intresserad av vad TTG gör med GoT och Borderlands, men det känns som att de tar på sig lite väl mycket just nu. De kommer att ha fyra projekt i luften under 2014, och jag är lite osäker på om det är en bra idé. Dels är jag lite orolig rent kvalitetsmässigt, men jag är dessutom inte helt såld på att följa en massa episodbaserade spel samtidigt. Jag har egentligen inga problem med formatet som sådant, men jag är inte säker på om jag vill följa flera uppstyckade spel samtidigt. TWD (och Kentucky Route Zero i år) fungerar fint som ett komplement till alla "vanliga" spel jag spelar, men jag är lite osäker på om jag vill ha mitt spelande lika säsongsuppdelat som jag har mitt tv-serietittande.

Dessutom vore det ju trevligt om de gjorde en säsong av något, lärde sig sina läxor från den, applicerade på nästa projektet, gjorde bättre ifrån sig då, repeat, repeat, repeat. Att göra allt på samma gång tror jag riskerar att stagnera processen.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Håller med fullständigt. Hoppas verkligen att bemanningen växer jäms med projekten. Tycker att det är nog med väntetid mellan episoderna.

Medlem

Telltale är nog det enda företaget förrutom CDPR som jag överhuvudtaget kan lita på att inte misslyckas oerhört när det kommer till GoT-licensen. Obsidian med bra budget, eller väldigt gamla BioWare hade också fungerat, men jag tror definitivt att Telltale kan leverera någonting bra här. Får hoppas att de byter grafisk stil bara, då jag inte tror den som används till TWD och TWAU lär fungera bra till GoT.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Castor.T:

Det finns en gräns, även för dem. Lite för mycket hype över Telltale.

Vad menar du nu?

Man ska inte ta vatten över huvudet? Hybris?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Castor.T:

Det finns en gräns, även för dem. Lite för mycket hype över Telltale.

Vad menar du nu?

Man ska inte ta vatten över huvudet? Hybris?

Jaha, du menade att de kanske har tagit på sig för många projekt? Jag inbillar mig att de har kompetens nog att avgöra sådant.

Medlem

JESUS CHRIST! YEEEEEEEES!

Medlem

Lär se ut och spela som alla andra Telltale-spel. Snacka om att ha en färdig template och applicera olika teman på..

Skribent
Skrivet av wallde:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av wiki:

GOT- teasern va nog det sämsta jag sett. är den ihopklippt på en lunchrast eller? kan ju inte påstå att jag blev hypad även om det förmodligen kommer bli ett måste-köp

vad var det som var så dåligt med den?

den visade absolut ingenting. en bakrung med lite text. teaser.. ingen trailer

Skrivet av Skelögd:

Borde ju stå teaser snarare än trailer.

"Snabba teaser-filmer från projekten ser ni nedanför. "


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar