Se den imponerande motorn från The Division

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Varför använder FZ aldrig Youtube klipp?
Dem kanske förklarat detta någonstans, så ifall någon vet, länka gärna.

Youtube avänder en automatiserad tjänst för att ta bort klipp som bryter mot Copyright lagen och även om FZ har rättigheterna att lägga upp detta så kommer det flaggas och tas bort.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Xzander:

GT suger. Youtube für alle!

"GT suger" så länkar du en yt video med sämst kvalité som laggar helt >_>

Den enda jag hittade just vid det tillfället. Gå och leta upp din egen om det nu svider så mycket i rumpan på dig.

Medlem

Videon finns även hos GT, testa den om ni har problem med FZ video. http://www.gametrailers.com/videos/jz8rt1/tom-clancy-s-the-di...

Medlem

Lät så roligt, det är exklusivt för PC, Xbox One samt Playstation 4. Vad mer finns det numera? Eller är det för att vi räknar ut de gamla maskinerna?

Medlem

Nice, skulle vilja ha ett nytt Deus Ex eller Fallout i denna motor


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Procedural destruction ser fantastisk ut här samma gäller shaders.

Medlem
Skrivet av Deli:

Varje gång jag ser något från The Division får jag erektion, tmi i know, sorry!

Enda som inte kändes imponerande var bristen på snöyra/vind vid helikoptern som var på väg att landa/lyfta, annars ser det ju helt spektakulärt ut!

Helikoptrar/flygplan förstör alltid scener med deras antirealism i de flesta spel in my opinion. Det finns inte den tyngd/detaljer i spel som borde finnas där för att få till det.

För övrigt ser detta spelet skit bra ut, nu får man hoppas att det roligt att spela också!

Medlem

Folk är ju helt orealistiska om dom tror att det kommer finnas mycket kontent med den här detaljrikedomen.

Det kommer ord jag tänker på när jag ser detta spel är:
Repedativt, Tråkiga botar, Farming, Trött PvP, Consolifierat interface.
Men ser ju snyggt ut på "gameplay" om än lite laggigt.

Misstänker att hypen har redan dödat det här spelet lite.

ELF
Medlem
Skrivet av Blazter:

Nice, skulle vilja ha ett nytt Deus Ex eller Fallout i denna motor

Aldrig spelat Deus Ex, men Fallout med denna motorn. Ja tack.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av chrisragnar:

Folk är ju helt orealistiska om dom tror att det kommer finnas mycket kontent med den här detaljrikedomen.

Det kommer ord jag tänker på när jag ser detta spel är:
Repedativt, Tråkiga botar, Farming, Trött PvP, Consolifierat interface.
Men ser ju snyggt ut på "gameplay" om än lite laggigt.

Misstänker att hypen har redan dödat det här spelet lite.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Draug:

Det enda som var "nytt*" med den här motorn var ju några fysikgrejer.

Fattar inte hypen. Cryengine, Frostbyte, Unreal etc gör ju också allt det här... för flera månader sedan.

Introducera grejer som dynamiska sjukdomar, bättre interaktivitet osv istället för att bara satsa på grafik.

Nog för att cryengine och frostbyte även de ser riktigt bra ut men jag har inte sett någon av dem producera en helhet som ser så imponerande och realistisk ut som detta.

Säg mig också vilken annan spelmotor där frost bildas när det blir minusgrader, där snötäcken lägger sig över hela miljön när det snöar, eller för all del där snön smälter och bildar ett glänsande istäcke på hela allt i spelvärlden?

Detta är imponerande på så många sätt, kanske inte väldigt mycket "nytt" men det som ÄR nytt är grymt nyskapande.

Det som jag är orolig över är att dessa tekniska uppvisningar inte återspeglar det slutgiltiga spelet, varje generation kommer det filmer som visar en ny hårdvaras tekniska förmåga eller en ny grafikmotors fantastiska effekter, när sedan spelen börjar dyka upp så är de inte ens hälften så imponerande som föregående uppvisningar.

Men jag håller tummarna och väntar med stor entusiasm på The Division, jag tror det kan bli en trendsättare inom spelbranchen.

RIP Tom Clancy

Att snön lägger sig på marken är snyggt men jag tvivlar på att det är mycket mer än ett shader-trick (som många andra motorer gör) missförstå mig inte, jag säger inte att motorn är dålig, jag bara förväntade mig mer. Det här kändes mer som en "titta på mig jag duger också" än "kolla vad mycket bättre jag gör det här än alla andra".

Jag är inte övertygad.

Medlem

snyggt...

Men jag undrar fortfarande kommer detta bara vara pvp eller pve och pvp om man vill eller blir man tvungen att pvpea?

någon som vet detta

Medlem

Ser helt klart trevligt ut för hoppas att det är lika trevligt att spela.


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Release är ju planerat sent 2014, så Black Friday nästa år är nog en lågoddsare

Skrivet av Bamia:

snyggt...

Men jag undrar fortfarande kommer detta bara vara pvp eller pve och pvp om man vill eller blir man tvungen att pvpea?

någon som vet detta

Om du vill så kan du köra igenom spelet precis som vilken singleplayerkampanj som helst. Vet att de gick ut med den infon i intervjuer efter E3.

Medlem
Skrivet av blackbeatsblue:
Skrivet av Bamia:

snyggt...

Men jag undrar fortfarande kommer detta bara vara pvp eller pve och pvp om man vill eller blir man tvungen att pvpea?

någon som vet detta

Om du vill så kan du köra igenom spelet precis som vilken singleplayerkampanj som helst. Vet att de gick ut med den infon i intervjuer efter E3.

ok tack då ska jag köpa det..för jag e så himla sjuk på alla pvp spel...single player eller co-op ska det vara..

Medlem

najs! Spelglädjen kommer te´bax.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Sjukt snyggt. Tyvärr så kommer gameplay i spelet att suga getpung. En konsoll-korridorsshooter med duck and cover. Döda en massa gubbar, filmklipp, döda en massa gubbar osv.
Som i alla andra hypade spel. Snygga men tråkiga.
Mina förväntningar är väldigt låga. Hoppas ni som ser fram emot spelet får era förväntningar uppfyllda.

En konsoll-korridorsshooter? du vet inte mycket om detta spelet antar jag? då spelet är open world med RPG element som du kan lira i co-op. låter ju galet korridors skjutare över denna beskrivningen.

""The Division is an online, open world RPG experience where exploration, objectives and player progression are all essential,""

"You can team up with a group of friends in co-op and jump in and jump out at any time. In certain areas, you can also seamlessly engage in PvP and experience suspenseful scenarios where danger can come from anywhere and anyone."


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Draug:

Det enda som var "nytt*" med den här motorn var ju några fysikgrejer.

Fattar inte hypen. Cryengine, Frostbyte, Unreal etc gör ju också allt det här... för flera månader sedan.

Introducera grejer som dynamiska sjukdomar, bättre interaktivitet osv istället för att bara satsa på grafik.

Nog för att cryengine och frostbyte även de ser riktigt bra ut men jag har inte sett någon av dem producera en helhet som ser så imponerande och realistisk ut som detta.

Säg mig också vilken annan spelmotor där frost bildas när det blir minusgrader, där snötäcken lägger sig över hela miljön när det snöar, eller för all del där snön smälter och bildar ett glänsande istäcke på hela allt i spelvärlden?

Detta är imponerande på så många sätt, kanske inte väldigt mycket "nytt" men det som ÄR nytt är grymt nyskapande.

Det som jag är orolig över är att dessa tekniska uppvisningar inte återspeglar det slutgiltiga spelet, varje generation kommer det filmer som visar en ny hårdvaras tekniska förmåga eller en ny grafikmotors fantastiska effekter, när sedan spelen börjar dyka upp så är de inte ens hälften så imponerande som föregående uppvisningar.

Men jag håller tummarna och väntar med stor entusiasm på The Division, jag tror det kan bli en trendsättare inom spelbranchen.

RIP Tom Clancy

Spelet ser riktigt bra ut men de använder sig av dynamiska shaders, det de gör är helt enkelt att få marken att se ut som om den är täckt av snö, lera, etc. Det finns inte ett lager av asfalt under snön, snön ersätter asfalten i ett läge vi kan kalla för "det snöar". Det är så som jag har uppfattat det hela i alla fall, tror inte att dessa konsolerna kommer att kunna simulera riktig snö så som Disney gjorde i Frozen.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag blir lite orolig när man försöker marknadsföra ett spel med enbart grafik...för det ser verkligen skitbra ut!
Fast jag tänker inte döma det än givetvis för det jag har sett har varit jäkligt snyggt. Nu att få det att se kul ut också.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag blir lite orolig när man försöker marknadsföra ett spel med enbart grafik...för det ser verkligen skitbra ut!
Fast jag tänker inte döma det än givetvis för det jag har sett har varit jäkligt snyggt. Nu att få det att se kul ut också.

Det som visas upp här är motorn, inte spelet, och självklart är det inte så konstigt att man visar upp grafiken för motorn snarare än hur lätt motorn är att jobba i (vilket jag hört ska vara väldigt bekvämt).

De är stolta över sin spelmotor helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ermus:
Skrivet av Luciphear:

Jag blir lite orolig när man försöker marknadsföra ett spel med enbart grafik...för det ser verkligen skitbra ut!
Fast jag tänker inte döma det än givetvis för det jag har sett har varit jäkligt snyggt. Nu att få det att se kul ut också.

Det som visas upp här är motorn, inte spelet, och självklart är det inte så konstigt att man visar upp grafiken för motorn snarare än hur lätt motorn är att jobba i (vilket jag hört ska vara väldigt bekvämt).

De är stolta över sin spelmotor helt enkelt.

Touché. Stolta ska de verkligen vara om det är som de säger och visar i videon.

Medlem
Skrivet av Draug:

Introducera grejer som dynamiska sjukdomar, bättre interaktivitet osv istället för att bara satsa på grafik.

It's spelled DayZ..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Folk är ju helt orealistiska om dom tror att det kommer finnas mycket kontent med den här detaljrikedomen.

Det kommer ord jag tänker på när jag ser detta spel är:
Repedativt, Tråkiga botar, Farming, Trött PvP, Consolifierat interface.
Men ser ju snyggt ut på "gameplay" om än lite laggigt.

Misstänker att hypen har redan dödat det här spelet lite.

Vad är det med konsoller och denna jävla 3e persons vy?
Är det någon perversitet som gör att konsollare vill stirra på rumpor i alla spel..

*suck*


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Draug:

Introducera grejer som dynamiska sjukdomar, bättre interaktivitet osv istället för att bara satsa på grafik.

It&#039;s spelled DayZ..

that was my point.

12
Skriv svar