Ny chans - Bli supporter och få FZ-musmattan!

Inaktiv
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Anar jag lite tråkig attityd här? Lås ni era artiklar så ska ni se att gästerna hittar andra kanaler att läsa på. FZ är ingenting utan läsarna, se till att vårda dem ömt och skippa sådana här kommentarer som gränsar till personangrepp.

Närmast allt material kommer ju från Kotaku, så det lär inte bli några svåra val. FZ är ju mest en sväng personliga preferenser från skribenterna summerade på ett barnsligt sätt, ungefär som alla kommentarer som haglar in så fort man har en åsikt som inte passar ledet.

Medlem

Jag gillar sidan bra nyheter och sköna personliga recensioner där dem inte drar sig för att säga att saker och ting suger.

Har jag pengar över så ska jag skicka en slant tycker FZ är värd det, men det är stor chans att det inte kommer hända då min ekonomi suger.

Medlem

Finns dock ingen sida som enbart lever på annonser, det är helt omöjligt men det hjälper en hel del.

Redaktör
Skrivet av Droppz:

Finns dock ingen sida som enbart lever på annonser, det är helt omöjligt men det hjälper en hel del.

Jo. FZ mellan 1996 och 2013, när vi körde igång supporterprogrammet. Det är annonserna som finansierar sidan, nästan inget annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av korp:
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Chansen till en next gen-dag på redaktionen med betalt hotell och resa! Så mycket konsol det kan bli.

Bara för att vara säker på att jag inte missförstår; Är även vi "gamla" fz-supportrar med i utlottningen om en dag på redaktionen? Eller ska man signa upp sig för ytterligare ett år för att vara med?

Medlem

Jag tycker ni är hur bra som helst FZ, så nu blev jag också supporter. Keep up den personliga touch ni ger alla nyheter och recensioner! Ser fram emot mer Fragzone

Medlem

FZ är en av de få giganterna för svenska gamingnyheter. Men precis som vissa andra har konstaterat så upplever jag att man glömt bort det faktum att det är just läsarna som gör att redaktionen finns och har lön över huvud taget, och att FZ är en arbetsplats. Glömmer man bort det och vänder sig emot sina läsare så gör man långsiktigt bra mycket mer skada för FZ än vad uteblivna annonsintäkter från AdBlock gör.

Samtidigt tycker jag att många här som gnäller på FZ gör det i onödan, att FZ existerar och fortfarande är såpass populärt tycker jag är underbart. Att kunna arbeta med spel i Sverige för många unga är en dröm. Våra bidrag genom att "stå ut med annonser" eller betala för medlemskapet är vad som vidare hjälper människor till att jobba i denna underbara bransch.

Sedan håller jag med den läsare att det blivit lite för mycket politik, och att en del recensenter lägger fokus på just detta istället för gameplay, story, m.m. - det blir tröttsamt och uttjatat och en stor portion hycklande. Särskilt med tanke på gubbtätheten i FZ-red. Oavsett vilket så önskar jag att FZ lever vidare.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

FZ är en av de få giganterna för svenska gamingnyheter. Men precis som vissa andra har konstaterat så upplever jag att man glömt bort det faktum att det är just läsarna som gör att redaktionen finns och har lön över huvud taget, och att FZ är en arbetsplats. Glömmer man bort det och vänder sig emot sina läsare så gör man långsiktigt bra mycket mer skada för FZ än vad uteblivna annonsintäkter från AdBlock gör.

Samtidigt tycker jag att många här som gnäller på FZ gör det i onödan, att FZ existerar och fortfarande är såpass populärt tycker jag är underbart. Att kunna arbeta med spel i Sverige för många unga är en dröm. Våra bidrag genom att "stå ut med annonser" eller betala för medlemskapet är vad som vidare hjälper människor till att jobba i denna underbara bransch.

Sedan håller jag med den läsare att det blivit lite för mycket politik, och att en del recensenter lägger fokus på just detta istället för gameplay, story, m.m. - det blir tröttsamt och uttjatat och en stor portion hycklande. Särskilt med tanke på gubbtätheten i FZ-red. Oavsett vilket så önskar jag att FZ lever vidare.

Jag ska inte säga emot (så mycket), men det känns ändå lite fel med "utan oss skulle inte ni" -attityden. Är det någon som är missnöjd med att FZ finns? Det är ju jag som läsare/besökare av FZ som är nöjd över att dom finns. Dom tillgodoser mina behov, och jag i min tur bidrar till att dom kan fortsätta skriva om saker som intresserar mig. Det är ju liksom ett gemensamt utbyte, varken mer eller mindre.

Och skulle ni genom någon krönika få kontakt med verkligheten utan för dataskärmen så undrar jag vart skadan ligger. Politik säger folk...det är ju på gränsen till skrattretande. Ifall vissa krönikor sticker så i ögonen för att de förespråkar jämställdhet, läst dom inte då.
Jag gillar inte sport, eller sport spel. Någon som sett mig grina varje gång det kommer ut ett nytt Fifa? Typ, "buhuuu, FZ har blivit en jävla sportbilaga...buhuuu!". Jag läser inte om sportspel då de inte intresserar mig, så varför inte göra likadant med krönikor ni inte gillar?

Kan ju tycka att de flesta skulle vara glada för en mångsidig spelsajt, men tydligen inte. Var lite glada för att det faktiskt finns en spelsajt som sticker ut hakan, och inte bara copy/paste spelinfo från utvecklarnas hemsidor. Och glöm inte, det är ingen som tvingar er att komma hit, tvingar er att läsa om saker som inte intresserar er eller som tvingar er att betala för det heller.
Jag har inga krav på mig, jag kommer hit för att jag vill. Jag skulle inte vara här ifall jag inte gillade att läsa på sidan, och det är verkligen ingenting redaktionen ska vara tacksam över, det är jag som är tacksam, vilket jag visar bl a genom att vara supporter.

Så det så

Medlem

Håller med om att FZ gör och presenterar spel på ett lite folkligare sätt mot en bredare målgrupp. Men däri bestod inte min kritik. Kritiken är som sagt riktad mot det faktum att redaktionen vänder sig just emot läsare som ställer sig kritiska till delar av innehållet. En mer nyanserad attityd riktad mot läsarna skulle vara att föredra, explosionerna som kommit då och då har närmast bestått i en motreaktion mot den högtfärdighet som uppvisats stundvis från redaktionen. Bemöts "gnället" från läsarna med respekt och attityd så nås dialog och så uppstår inkludering. Jag har inget emot jämställdhetsdiskussioner, tvärtom vill jag gärna ta den - så länge det inte är så att FZ står för en politisk åskådning och alla som inte tycker likadant behandlas illa, mindre dogma mer dialog och diskussion helt enkelt. Och so sagt, det är rätt tomma ord när http://www.fz.se/redaktionen själva FZ-redaktionen är ett gubbvälde.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

dmn
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Då skulle vi bara gå till en annan sida och läsa. Det finns alltid nån som är gratis. Det finns inget på FZ som är värt att betala för som inte andra gratissidor erbjuder.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Då skulle vi bara gå till en annan sida och läsa. Det finns alltid nån som är gratis. Det finns inget på FZ som är värt att betala för som inte andra gratissidor erbjuder.

Visst, det mesta innehållet är recensioner och korta nyheter. Nyheterna bygger för det mesta på texter som andra sidor redan har skrivit. Men Fragzone är väl trevligt eller?

Inaktiv
Skrivet av Banjo:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Då skulle vi bara gå till en annan sida och läsa. Det finns alltid nån som är gratis. Det finns inget på FZ som är värt att betala för som inte andra gratissidor erbjuder.

Visst, det mesta innehållet är recensioner och korta nyheter. Nyheterna bygger för det mesta på texter som andra sidor redan har skrivit. Men Fragzone är väl trevligt eller?

Har ingen aning om vad Fragzone är.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Då skulle vi bara gå till en annan sida och läsa. Det finns alltid nån som är gratis. Det finns inget på FZ som är värt att betala för som inte andra gratissidor erbjuder.

Visst, det mesta innehållet är recensioner och korta nyheter. Nyheterna bygger för det mesta på texter som andra sidor redan har skrivit. Men Fragzone är väl trevligt eller?

Deras show. Borde vara svårt att missa.

Medlem

Jag har inte fått min musmatta än!

Medlem

Trevligt att vi som redan är supportrar också deltar i utlottningen

123
Skriv svar