Julkalendern – Vinn en PS Vita!

Robot
Julkalendern – Vinn en PS Vita!

Borsta av de dammsamlande rimkunskaperna, det är dags för den andra av adventstävlingsdagarna. (© Tranströmer)

#webhallen


Medlem
Julkalendern – Vinn en PS Vita!

Dessa jävla tävlingar med rim eller dikter och dylikt...
Det ger en orättvis chans till folk som har naturlig begåvning i skrivning/påhitt ju.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dessa jävla tävlingar med rim eller dikter och dylikt...
Det ger en orättvis chans till folk som har naturlig begåvning i skrivning/påhitt ju.

Jag älskar tävlingarna med julrim. Är det bara frågor så blir det mer ett lotteri.

Med ett litet julrim på slutet så blir det en prestation att vinna.

Medlem

Jag håller med totte1015, är skit kass på rimma så jag har skippat flertalet tävlingar för jag vet att det sitter folk där ute i sverige som är så mycke grymmare på att rimma än mig.
Men ibland gör man ett försök iaf.

Medlem
Skrivet av Darkflow:

Jag håller med totte1015, är skit kass på rimma så jag har skippat flertalet tävlingar för jag vet att det sitter folk där ute i sverige som är så mycke grymmare på att rimma än mig.
Men ibland gör man ett försök iaf.

Större vinstchans för mig då med andra ord. Jag suger också på att rimma men jag gör det iaf. Rätt som det är så får man till det. Vore lite kule om några här på FZ postade sina rim i tråden men jag vet inte om det är tillåtet när tävlingen pågår.

KoP
Medlem

Tänker inte delta då jag inte är speciellt intresserad av att äga en PS Vita. Men här kommer ett rimtips till alla som tänker deltaga:

Vita rimmar med skita, så släng ihop något om att spendera tid på toaletten och att spela på en PS Vita så har du segern i en ask.

Medlem

Tror det var det första folk tänkte på

Jag fick därför fundera om och fick ihop något ok med Vita och PS 4.

Medlem

Kan tycka fz kan skriva upp dom 5bästa rimsen från denna tävling om man tänkt ge bort en ps i julklapp

Medlem

Haha. Det är ju kul att de uppmanar till lite kreativitet istället för att bara googla upp svaren och hoppas på turen. Bara o köra hårt!

Medlem

Även om jag håller med ovanstående inlägg angående hur tråkigt det är att man är tvungen att skriva julrim så har jag för mig att de nästan är tvungna att ha någon 'utslagsfråga' för att tävlingen ska vara laglig.
Har för mig att någon FZ Crew skrev det för ett ganska bra tag sen på en annan tävling där det var lite klagomål på att man behövde vara kreativ

Medlem

Sluta lipa för fan, det är väl bra att det ibland är tävlingar där folk faktiskt får förtjäna det de vinner och inte bara ha ren tur att bli valda?

Även om ni tror att ni inte har en chans på rimmen är det väl bara att slänga ihop något litet och hoppas på det bästa, om inte annat får väl juryn sig ett gott skratt såhär vid juletid


signatur

"Alla har vi en hjälte i oss, vi måste bara släppa ut den"

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Även om jag håller med ovanstående inlägg angående hur tråkigt det är att man är tvungen att skriva julrim så har jag för mig att de nästan är tvungna att ha någon 'utslagsfråga' för att tävlingen ska vara laglig.
Har för mig att någon FZ Crew skrev det för ett ganska bra tag sen på en annan tävling där det var lite klagomål på att man behövde vara kreativ

Om jag inte minns helt fel så är det för att vinstvärdet överstiger en viss summa och om det inte finns någon speciell utslagnings del som detta så räknas det som lotteri och vinnaren måste betala vinstskatt... eller något liknande.

Jag tycker iofs att det är väldigt likt "lotteri" ändå för att det beror helt på de som ska bedöma rimmen som ska säga vems rim som är det bästa. Och det beror ju på vilken typ av rim den/dem gillar.

Menmen.. må bäste rimmare vinna

Medlem

Jag är också jävligt dålig på att skriva, speciellt julrim, men inte fan klagar jag för det. Tror heller inte att FZ läser alla och väljer den bästa av dom bästa.

jkw
Medlem

Har man fantasi som en dö sill så kanske man bör träna på lite rim, om man vill kunna vara deltagande i en tävling som kräver ett rim.

Oftast kring juletid så kommer det mycket traditionella ting, bara gilla läget!

Medlem

Patetiskt att vissa gnäller bara för att man inte orkar anstränga sig lite. Ni har redan gott om tävlingar utan krav på julrim, håll er till dem om det inte passar.

ZF
Medlem

man kan vara kass på att ha tur också, så då borde det ju inte vara så farligt om det finns utrymme här och där att försöka kompensera med andra talanger?

Medlem

Jag har gjort mitt bästa iaf, nu är det bara hoppas

Medlem
Skrivet av fanboyen:

Patetiskt att vissa gnäller bara för att man inte orkar anstränga sig lite. Ni har redan gott om tävlingar utan krav på julrim, håll er till dem om det inte passar.

Köp en Trisslott!

Medlem
Skrivet av KoP:

Tänker inte delta då jag inte är speciellt intresserad av att äga en PS Vita. Men här kommer ett rimtips till alla som tänker deltaga:

Vita rimmar med skita, så släng ihop något om att spendera tid på toaletten och att spela på en PS Vita så har du segern i en ask.

Tänkte att jag skulle rita, men blev då tvungen att gå å skita.
Nu skulle jag behövt min PS Vita...

Vann jag nu?

Medlem

Visst att man behöver en "utslagsfråga" i stil med rim eller motivering men det borde väl finnas andra alternativ som är roligare.

Ta en bild på ett ställe där du skulle använda en Vita (många toalettbilder) eller kanske en slogan "Ska du skita? Glöm inte Vitan!" osv.

Någon annan har säkert bättre förslag

Kul med tävling hur som helst!

KoP
Medlem
Skrivet av kryddan:
Skrivet av KoP:

Tänker inte delta då jag inte är speciellt intresserad av att äga en PS Vita. Men här kommer ett rimtips till alla som tänker deltaga:

Vita rimmar med skita, så släng ihop något om att spendera tid på toaletten och att spela på en PS Vita så har du segern i en ask.

Tänkte att jag skulle rita, men blev då tvungen att gå å skita.
Nu skulle jag behövt min PS Vita...

Vann jag nu?

Mja, det får godkänt. Hade dock hoppats på något rim på "krysta" också.

Redaktör
Skrivet av totte1015:

Dessa jävla tävlingar med rim eller dikter och dylikt...
Det ger en orättvis chans till folk som har naturlig begåvning i skrivning/påhitt ju.

Flervalstävlingar ger ju fördel till dem som är insatta i det vi frågar om... Det går inte att göra tävlingar som ger exakt samma förutsättningar för alla. Och vi skyfflar ju ut en tävling per dag fram till jul så de finns andra chanser att vinna.


signatur
Medlem
Skrivet av totte1015:

Dessa jävla tävlingar med rim eller dikter och dylikt...
Det ger en orättvis chans till folk som har naturlig begåvning i skrivning/påhitt ju.

Företag som inte har tillstånd från lotteriinspektionen måste ha en utslagsfråga så det inte avgörs av slumpen.

Men å andra sidan kollas det inte så ofta så många skippar det ändå

Medlem

Det har tagit sin tid att få ihop ett rim jag är nöjd med men strax är det klart! Hinner få in det innan deadline i alla fall. Lycka till allesammans!

Medlem
Skrivet av Zainter:

Kan tycka fz kan skriva upp dom 5bästa rimsen från denna tävling om man tänkt ge bort en ps i julklapp

Instämmer, och för att det är lika roande för oss som läsare att få läsa julrim som för juryn.

Medlem

Alla rätt iallafall, så så återstår det bara att se ifall man får "rätt" på utslagsrimmet också! Bara att hoppas kvar att göra då!

Men självklart önskar jag alla Lycka Till!

Medlem

När sker dragningen av vinnare?
Btw, skulle vara grymt att få en Vita att leka med fram tills att det går att få tag i en PS4. Sen får man se hur dessa konsoler samarbetar

Medlem

Ja vad händer egentligen med dessa tävlingar? Varför koras det inga vinnare?

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

När sker dragningen av vinnare?
Btw, skulle vara grymt att få en Vita att leka med fram tills att det går att få tag i en PS4. Sen får man se hur dessa konsoler samarbetar

Skrivet av GreveN:

Ja vad händer egentligen med dessa tävlingar? Varför koras det inga vinnare?

Jag läste en kommentar från Tompa tror jag, nånstans, minns tyvärr inte var.
Han skrev iallafall att de fått för mycket att göra runt jul, så "Januari skulle bli en spännande månad."

Det är bara att förväntansfullt vänta in resultaten.
Den som väntar på nått gott...

Medlem

Jag vann! Tack så jättemycket fz

12
Skriv svar