Thief – handlingen förklaras i trailer

Robot
Medlem
Thief – handlingen förklaras i trailer

De hade kunnat kalla det för något annat, tänker mer på Dishonored än Thief när jag ser videos från det här spelet. De verkar helt ha missat vad som gör Thief till Thief. Ta bara en sådan sak som rope arrow, nu verkar det som de visar var den ska användas något som man i Thief fick gissa sig till för den gick att använda på många platser.

Medlem

Jag vill inte veta något om handlingen innan jag spelar det, gäller andra spel också.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

De hade kunnat kalla det för något annat, tänker mer på Dishonored än Thief när jag ser videos från det här spelet. De verkar helt ha missat vad som gör Thief till Thief. Ta bara en sådan sak som rope arrow, nu verkar det som de visar var den ska användas något som man i Thief fick gissa sig till för den gick att använda på många platser.

Tänker inte längre på Dishonored... ljussättningen i spelet är helt annorlunda, Dishonored har mycket mindre skuggor och ser mer ut som HL2 än Thief spelen.

Edit: Handlingen avslöjas inte direkt i trailern, utan det förblir ett mysterium.

Edit2: Mer här: http://www.gametrailers.com/videos/lxtzcy/thief-vgx-2013-pre-...
(i denna längre video så finns det faktiskt en del spoilers)

Medlem

Som gammal Thief-veteran har jag varit supernegativ till det här spelet hittills men den här trailern fångade mitt intresse av någon anledning. Jag är inte helt säker på varför men Mechanist-symbolen på boken är en anledning.
Att dra paralleller med Dishonored känns lite dumt eftersom Dishonored i grunden var Arkane's eget försök att blåsa liv i Thief-serien igen. Det är alltså Dishonored som är likt Thief, inte tvärtom.

Medlem

Sicken fruktansvärt värdelös videospelare.

Ser inte alls it som "Dishonored" på något sätt, vilket är bra. Vad det gäller att det inte ser ut som gamla "Thief", gör det inget. De spelen var bra på sitt sätt, vi får ge detta en chans.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag pratar inte om själva grafiken utan om sättet de spelar det på, påminner iaf mig mer om Dishonored än Thief.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Jag pratar inte om själva grafiken utan om sättet de spelar det på, påminner iaf mig mer om Dishonored än Thief.

Thief-trailers har alltid varit väldigt missvisande vad gäller gameplay. Även Thief 1 annonserades som ett actionspel och Eidos tror nog att det inte kommer att sälja om det inte går att spela som mördare. Men å andra sidan var Dishonored väldigt populärt och man försöker nog tilltala de fansen också såklart.

http://www.youtube.com/watch?v=JlmMu53tZw0

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:

Jag pratar inte om själva grafiken utan om sättet de spelar det på, påminner iaf mig mer om Dishonored än Thief.

Thief-trailers har alltid varit väldigt missvisande vad gäller gameplay. Även Thief 1 annonserades som ett actionspel och Eidos tror nog att det inte kommer att sälja om det inte går att spela som mördare.

http://www.youtube.com/watch?v=JlmMu53tZw0

Jag pratar om vad de visat upp, det vill säga när de spelar spelet och det får mig inte direkt att tänka på Thief utan som sagt på Dishonered.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ser inte alls it som "Dishonored" på något sätt, vilket är bra. Vad det gäller att det inte ser ut som gamla "Thief", gör det inget. De spelen var bra på sitt sätt, vi får ge detta en chans.

Fast det jag sett från det tyder på ett spel som inte kommer komma i närheten av gamla Thief. Det går inte att göra ett spel som Thief och samtidigt tilltala en stor massa, tyvärr det går helt enkelt inte eftersom det skulle krävas att man i princip gjorde två olika spel.

QRT
Medlem

Tråkig trailer.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcGamer:

Jag pratar inte om själva grafiken utan om sättet de spelar det på, påminner iaf mig mer om Dishonored än Thief.

Thief-trailers har alltid varit väldigt missvisande vad gäller gameplay. Även Thief 1 annonserades som ett actionspel och Eidos tror nog att det inte kommer att sälja om det inte går att spela som mördare.

http://www.youtube.com/watch?v=JlmMu53tZw0

Jag pratar om vad de visat upp, det vill säga när de spelar spelet och det får mig inte direkt att tänka på Thief utan som sagt på Dishonered.

Ja jag vet vad du menar men det är väl så spel ska vara nuförtiden

Medlem

Ser inte riktigt handlingen som "förklaras", men jag kanske missar något uteslutande för mig som är olyckligt(?) ignoranta om tidigare Thief spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PcGamer:

De hade kunnat kalla det för något annat, tänker mer på Dishonored än Thief när jag ser videos från det här spelet. De verkar helt ha missat vad som gör Thief till Thief. Ta bara en sådan sak som rope arrow, nu verkar det som de visar var den ska användas något som man i Thief fick gissa sig till för den gick att använda på många platser.

Kan ju vara som röntgensynen i Hitman 5, dvs att den tas bort på högre svårighetsgrader.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

De hade kunnat kalla det för något annat, tänker mer på Dishonored än Thief när jag ser videos från det här spelet. De verkar helt ha missat vad som gör Thief till Thief. Ta bara en sådan sak som rope arrow, nu verkar det som de visar var den ska användas något som man i Thief fick gissa sig till för den gick att använda på många platser.

Kan ju vara som röntgensynen i Hitman 5, dvs att den tas bort på högre svårighetsgrader.

Röntgen synen finns i många Unreal 3 spel... men den går att stänga av i Thief IV.

För er som undrar så känner man inte igen något från de tidigare Thief spelen. Det här är en prequel...

Avstängd

Jag är en total sucker för rogue-stilen så det här spelet har jag redan bestämt mig för till PS4. Såg tillräckligt på Gamex.

Inaktiv

Bara sloganen gör mig peppad. "What is yours is mine." Klockren, enkel och elegant slogan.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av PcGamer:

De hade kunnat kalla det för något annat, tänker mer på Dishonored än Thief när jag ser videos från det här spelet. De verkar helt ha missat vad som gör Thief till Thief. Ta bara en sådan sak som rope arrow, nu verkar det som de visar var den ska användas något som man i Thief fick gissa sig till för den gick att använda på många platser.

Kan ju vara som röntgensynen i Hitman 5, dvs att den tas bort på högre svårighetsgrader.

Röntgen synen finns i många Unreal 3 spel... men den går att stänga av i Thief IV.

För er som undrar så känner man inte igen något från de tidigare Thief spelen. Det här är en prequel...

Nja mer en reboot, detta spel är varken tänkt som en uppföljare elle en fortsättning.

För mig handlar Thief om olika sätt att klara av ett visst uppdrag och att man själv bestämmer vad för "regler" man kommer använda sig av. Det är inte svårt att slå ner AI´n i Thief men om man bestämmer sig för att vara som en skugga, då blir det genast mycket svårare för nu måste man börja ta hänsyn till hur AI´n patrullerar och planera efter detta. En annan sak som gör Thief intressant är att man endast har tillgång till en simpel karta där man får en viss uppfattning om hur det ser ut men man inte får reda på allting som dagens spel. Men det som gör Thief svårt är när man börjar spela på en svårare svårighetsgrad, detta påverkar inte bara AI´n utan även att man nu måste börja hitta mer "loot" och för att göra detta krävs det att man nu även hittar dolda rum eller liknande.

Jag hoppas jag har fel och att det nya Thief blir lika bra som de tidigare spelen men jag har som sagt var väldigt svårt att tro att det går att göra ett spel som tilltalar gamla Thief spelare såväl som nya. Att det gick att göra det med Deus Ex beror på att Deus Ex är ett spel som tillåter en att spela det som Rambo även på svåraste, jag kan garantera att det inte går att göra detta med Thief. Deus Ex var redan från början ett spel som tilltalar en större massa, Thief är mycket mer "hardcore".

Medlem

Omoraliska kleptomandrömmar!? Inge fel att stjäla lite!

OT: Känner mig lite kluven angående det hela. Dels är det ett nytt thief-spel vilket är awesome, men sen så är det kanske grafiskt/spelmässigt inte riktigt som jag vill ha det. Detta är dock bara spekulation då jag ju inte sett slutprodukten än men väntar ändå med spänning!


signatur

Submission is for the weak

k3m
Medlem

byt spelare! den spelaren ni nu använder är ju trasig

Redaktör
Skrivet av k3m:

byt spelare! den spelaren ni nu använder är ju trasig

Det är ju Youtube. Funkar den inte?


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

byt spelare! den spelaren ni nu använder är ju trasig

Det är ju Youtube. Funkar den inte?

förlåt, den fungerar klockrent. jag trodde först det var GTs värdelösa spelare.

1
Skriv svar