Robot
Starbound

Sikta mot stjärnorna, så kanske du kan göra dig en hacka i det senaste spelet i roguelike-Minecraftlike-sub-genren.

#starbound, #terraria, #minecraft


Medlem
Starbound

Redan nu är det kanonroligt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har så sjukligt låg FPS så det är inte spelbart för mig... Men jag har följt detta spelets utveckling länge och ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av orkamera:

Jag har så sjukligt låg FPS så det är inte spelbart för mig... Men jag har följt detta spelets utveckling länge och ser fram emot det!

Jaså? Fan vad tråkigt fungerar perfekt på min familjs datorer...

Som tur är så är det Early Access så du vet att antagligen får du bättre fps längre fram


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Länge sedan jag hade så kul. Det är alltid roligare att dela alla oh shit moments med goda vänner och det blir många sådana, så multiplayer rekommenderas starkt. Humor, ilskna monster och järnsvärd mot laser pistoler. Går ju inte att tycka illa om

Medlem

Snyggast på PC...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av orkamera:

Jag har så sjukligt låg FPS så det är inte spelbart för mig... Men jag har följt detta spelets utveckling länge och ser fram emot det!

Hade samma problem, men löste mitt med att köra steam som admin sen öppna spelet via open_gl filen


signatur

woop woop

Avstängd
Skrivet av orkamera:

Jag har så sjukligt låg FPS så det är inte spelbart för mig... Men jag har följt detta spelets utveckling länge och ser fram emot det!

Låter illa det, för mig flöt det på redan första dagen. Tror även du är den första jag får se som skriver att du får låg fps i spelet.
Kan det vara något som spökar i datorn din bara?

Medlem

Köpte igår kväll ska försöka slänga in några timmar idag i den Skånska snöstormen

Medlem

Riktigt bra spel, mycket att göra, roligt att upptäcka.
Det är riktigt skoj online faktiskt.

Enda lite jobbiga är att man ofta typ antingen slår ihjäl fiender med ett slag, och dom slår ihjäl dig med ett slag

Men det är ju en beta som sagt, lär balanseras.

Medlem

"vilket innebär slumpmässigt genererade planeter och solsystem."

Detta är faktiskt inte helt korrekt.Universum genereras av algoritmer hos Chucklefish. Men alla spelar i samma universum. Så matar man in samma kordinater på skeppsdaton, hamnar man på exakt samma planet.

Exempel , se till att skriva in kordinater max utzommad på kartan.
Alpha Sector
X: -76824618
y: 72872360
Forest
Level 1
Alpha Maimon 1530 I b
Gun merchant left of spawn (leta efter att ankare från luften långt förbi huset med en fågel i)

Medlem

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Jag har sett fram emot detta spelet, men den punkten jag var som mest rädd för är den som har förverkligats. Idéerna och så är bra, mycket content och så men själva feelingen när man slåss känns sämre än i Terraria, och det var Terraria som fick mig intresserad i Starbound från början. Det som är synd i Terraria är att man spammar fram saker, medan i Starbound går det för slött istället (men så har jag bara kört låglevel vapen).

Kanske känns bättre ju mer man spelar. Tvivlar på att det kommer ändras särskilt mkt gällande combaten när själva spelet släpps.

Avstängd
Skrivet av henks:
Skrivet av von_lidl:

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Jag har sett fram emot detta spelet, men den punkten jag var som mest rädd för är den som har förverkligats. Idéerna och så är bra, mycket content och så men själva feelingen när man slåss känns sämre än i Terraria, och det var Terraria som fick mig intresserad i Starbound från början. Det som är synd i Terraria är att man spammar fram saker, medan i Starbound går det för slött istället (men så har jag bara kört låglevel vapen).

Kanske känns bättre ju mer man spelar. Tvivlar på att det kommer ändras särskilt mkt gällande combaten när själva spelet släpps.

Nu är ju spelet i ett tidigt stadie så mycket hinner ju ändras, du kan ju inte komma och påstå att det säkerligen kommer hålla sig till samma sak även när det släpps helt, och den andre som du citerade ifrån bör komma med en bättre förklaring till varför han/ hon avskydde spelet då att skriva att man bara avskyr ett spel inte förklarar alls varför man gör det.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av henks:
Skrivet av von_lidl:

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Jag har sett fram emot detta spelet, men den punkten jag var som mest rädd för är den som har förverkligats. Idéerna och så är bra, mycket content och så men själva feelingen när man slåss känns sämre än i Terraria, och det var Terraria som fick mig intresserad i Starbound från början. Det som är synd i Terraria är att man spammar fram saker, medan i Starbound går det för slött istället (men så har jag bara kört låglevel vapen).

Kanske känns bättre ju mer man spelar. Tvivlar på att det kommer ändras särskilt mkt gällande combaten när själva spelet släpps.

Nu är ju spelet i ett tidigt stadie så mycket hinner ju ändras, du kan ju inte komma och påstå att det säkerligen kommer hålla sig till samma sak även när det släpps helt, och den andre som du citerade ifrån bör komma med en bättre förklaring till varför han/ hon avskydde spelet då att skriva att man bara avskyr ett spel inte förklarar alls varför man gör det.

Jag gillade inte fighting-systemet och att man var fast i samma värld.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av henks:
Skrivet av von_lidl:

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Jag har sett fram emot detta spelet, men den punkten jag var som mest rädd för är den som har förverkligats. Idéerna och så är bra, mycket content och så men själva feelingen när man slåss känns sämre än i Terraria, och det var Terraria som fick mig intresserad i Starbound från början. Det som är synd i Terraria är att man spammar fram saker, medan i Starbound går det för slött istället (men så har jag bara kört låglevel vapen).

Kanske känns bättre ju mer man spelar. Tvivlar på att det kommer ändras särskilt mkt gällande combaten när själva spelet släpps.

Nu är ju spelet i ett tidigt stadie så mycket hinner ju ändras, du kan ju inte komma och påstå att det säkerligen kommer hålla sig till samma sak även när det släpps helt, och den andre som du citerade ifrån bör komma med en bättre förklaring till varför han/ hon avskydde spelet då att skriva att man bara avskyr ett spel inte förklarar alls varför man gör det.

Jag förstår inte varför jag ens behöver förklara för dig att jag uttrycker min subjektiva åsikt vilket är helt jävla självklart om du läser vad jag skriver (dessutom är vi i ett kommentarsfält). Jag kan bäst jag vill påstå vad jag tror och tvivlar på. Så jo, det kan jag visst påstå. Dessutom skriver jag inte säkerligen, jag sa att jag TVIVLAR på att det kommer ändras särskilt mkt, är därmed alltså öppen för att det trots allt kan göra det men att jag inte finner sannolikheten särskilt stor.

Utöver det kanske du borde citera den vars inlägg du kommenterar istället för att rikta det mot min post.

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av henks:
Skrivet av von_lidl:

Avskydde Terraria, men detta är ett riktigt bra spel.

Jag har sett fram emot detta spelet, men den punkten jag var som mest rädd för är den som har förverkligats. Idéerna och så är bra, mycket content och så men själva feelingen när man slåss känns sämre än i Terraria, och det var Terraria som fick mig intresserad i Starbound från början. Det som är synd i Terraria är att man spammar fram saker, medan i Starbound går det för slött istället (men så har jag bara kört låglevel vapen).

Kanske känns bättre ju mer man spelar. Tvivlar på att det kommer ändras särskilt mkt gällande combaten när själva spelet släpps.

Nu är ju spelet i ett tidigt stadie så mycket hinner ju ändras, du kan ju inte komma och påstå att det säkerligen kommer hålla sig till samma sak även när det släpps helt, och den andre som du citerade ifrån bör komma med en bättre förklaring till varför han/ hon avskydde spelet då att skriva att man bara avskyr ett spel inte förklarar alls varför man gör det.

Jag förstår inte varför jag ens behöver förklara för dig att jag uttrycker min subjektiva åsikt vilket är helt jävla självklart om du läser vad jag skriver (dessutom är vi i ett kommentarsfält). Jag kan bäst jag vill påstå vad jag tror och tvivlar på. Så jo, det kan jag visst påstå. Dessutom skriver jag inte säkerligen, jag sa att jag TVIVLAR på att det kommer ändras särskilt mkt, är därmed alltså öppen för att det trots allt kan göra det men att jag inte finner sannolikheten särskilt stor.

Utöver det kanske du borde citera den vars inlägg du kommenterar istället för att rikta det mot min post.

Kommer en balanserings patch imorgon som kommer förändra strider, en påtvingad karaktär wipe också.

Inaktiv

Verkar coolt. Väntar på hela med spänning.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Kommer en balanserings patch imorgon som kommer förändra strider, en påtvingad karaktär wipe också.

Försöker finna info om detta. Vart står det att det är just imorgon? Jag vet att det kommer, så är lite motig att börja på en ny gubbe just nu.

Medlem

Det va några att citera så ni vet vilka det är jag svarar till!

Vad jag har förstått efter att ha sökt runt på deras forum så är det en optimeringsfråga. Kan inte svara mer exakt men jag har för mig att någon skrev att det va mest för Nvidiakort men kunde även spöka för andra. Antingen så funkar det jättebra eller så funkar det jättedåligt. Som Ankh sa så är det i early access, mer specifikt stage 1. Dom ska börja optimera mer i stage 2. Just nu letar dom bara efter dom värsta buggarna som gör spelet ospelbart, dålig fps är inte en sådan sak. Men jag har tålamod, tror det spelet kommer att bli guld värt

Medlem

Föreslår starkt att köpa det via https://www.humblebundle.com/store istället för Steam då de använder sig av USD istället för Euro, blir dock bara en ~40:- billigare. Men varför betala mer när man kan betala mindre?

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Föreslår starkt att köpa det via https://www.humblebundle.com/store istället för Steam då de använder sig av USD istället för Euro, blir dock bara en ~40:- billigare. Men varför betala mer när man kan betala mindre?

Danke!

Medlem

Fantastiskt kul spel. Har lirat tillsammans med familjen hela helgen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

köpte det, påminner om terraria men är inte riktigt samma sak. man fastnar och kör som fan iaf tycker det är riktigt skoj, gillar att hålla på och bygga en massa saker


signatur

//monster

Medlem

Hejsan alla goa å glada.
Jag behöver nämligen lite hjälp om någon kan hjälpa mig.
Hur fasiken gör man en server.
Jag har nämligen testat att ändra port på routern, göra spelet till administrativt och ingenting fungerar. Den svarta rutan kommer upp och ingenting händer.
Hjälp hade uppskattats tack på förhand

Medlem
Skrivet av Mirkic:

Hejsan alla goa å glada.
Jag behöver nämligen lite hjälp om någon kan hjälpa mig.
Hur fasiken gör man en server.
Jag har nämligen testat att ändra port på routern, göra spelet till administrativt och ingenting fungerar. Den svarta rutan kommer upp och ingenting händer.
Hjälp hade uppskattats tack på förhand

För mig så fungerar det på så vis att jag bara startar den dedikerade servern ifrån starbound launchern. Sen om du vill att andra ska kunna ansluta till dig, om du är bakom en router så får du:

Gå in på din router och "port forward" port: 21025 till din dators ip, så kommer anslutningar utifrån på den porten att riktas till din dator, som då kör starboundservern på just den porten.


signatur
Medlem

nån som har en server man kan joina?


signatur

//monster

Medlem

måste bara säga att utvecklarna till detta spel är underbara, aldrig stött på några som pumpar ut patches lika mycket.

1
Skriv svar