EA:s Humble Bundle ger 10 miljoner kr mot cancer

Robot
EA:s Humble Bundle ger 10 miljoner kr mot cancer
Medlem
EA:s Humble Bundle ger 10 miljoner kr mot cancer

Kanske ska ge lite olika företag den gyllene bajskorven istället för till EA varje år så att andra också ger till välgörenhet för att tvätta sitt skitiga varumärke.

Medlem

Stort av dom.

Medlem

En god gärning tvättar inte bort en dålig, och en dålig tvättar inte bort en god.

Pengar till forskning är väl dessutom bland de mest oklanderliga av pr-kupper, även om det på något plan fortfarande rör sig om en sådan. Så jag klagar inte. Tummen upp!

Medlem

Tummen upp!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Medlem

Äntligen gör EA något de kan vara stolta över, måste kännas nytt för dom lololol


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Medlem

Detta gillas !:)
Hoppas fler följer deras exempel

Medlem
Medlem

NI tror väl ändå inte att EA gör det här för att dom är snälla? Det handlar om PR, och EA behöver lite bra sådan med tanke på att dom blir framröstade som USA:s värsta företag år efter år.

Inaktiv

Fyfan vad folk är negativa på den här sidan, har aldrig sett något liknande. Då menar jag inte bara i den här nyhetens kommentarer utan samtliga.

Tack för mig FZ. Ni är en grymt bra spelsida med fantastiska skribenter, men ni har tyvärr dragit på er ett av de värsta communityn jag någonsin varit med om. Blir att söka mig till en lämpligare sida from nu.

Medlem
Skrivet av KatOne:

En god gärning tvättar inte bort en dålig, och en dålig tvättar inte bort en god.

Pengar till forskning är väl dessutom bland de mest oklanderliga av pr-kupper, även om det på något plan fortfarande rör sig om en sådan. Så jag klagar inte. Tummen upp!

Det är sån forskning som kommer rädda livet på dig eller nån du känner i framtiden, förhopningsvis. Det är inte mer "PR-kupp" än att ge mat till barn i Afrika. Hjälp som hjälp.

Medlem
Skrivet av Glaset:

Fyfan vad folk är negativa på den här sidan, har aldrig sett något liknande. Då menar jag inte bara i den här nyhetens kommentarer utan samtliga.

Tack för mig FZ. Ni är en grymt bra spelsida med fantastiska skribenter, men ni har tyvärr dragit på er ett av de värsta communityn jag någonsin varit med om. Blir att söka mig till en lämpligare sida from nu.

Hahaha, 7 av 11 svar är enbart positiva. Ja, fy f*n vad negativa alla är!

Medlem
Skrivet av izayoi:

NI tror väl ändå inte att EA gör det här för att dom är snälla? Det handlar om PR, och EA behöver lite bra sådan med tanke på att dom blir framröstade som USA:s värsta företag år efter år.

Men snälla. Som jag har skrivit förut på denna hemsida: Tror du verkligen att de anställda på EA är genuint onda och sitter och gnuggar händerna tillsammans och väser förnöjt när de lyckas tjäna pengar på att vara kundfientliga?

Det är väl för tusan skitbra att de tar tag i saker och ting och anstränger sig för att tvätta rent sitt varumärke! Skitbra att de är villiga och att visa lite good will och att vara föränderliga i en föränderlig bransch.

Och självklart handlar det om att tjäna pengar i slutändan. Löner ska betalas och spel finansieras. Att låtsas som något annat är sjukt naivt.

Två tummar upp till EA den här gången!

Medlem

Det blir ju win-win för EA i vilket fall. De gör något bra med sina resurser, det ger bra PR och det kostar dem inte mycket (välgörenhet är avdragsgillt i staterna).

Medlem

Ea dödade westwood. Ja dom är onda. Men detta är bra gjort av dom. Nu hoppas jag på att dom kan köra med sam.a godhet även i den branchen som de arbetar i


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av izayoi:

NI tror väl ändå inte att EA gör det här för att dom är snälla? Det handlar om PR, och EA behöver lite bra sådan med tanke på att dom blir framröstade som USA:s värsta företag år efter år.

Men snälla. Som jag har skrivit förut på denna hemsida: Tror du verkligen att de anställda på EA är genuint onda och sitter och gnuggar händerna tillsammans och väser förnöjt när de lyckas tjäna pengar på att vara kundfientliga?

Det är väl för tusan skitbra att de tar tag i saker och ting och anstränger sig för att tvätta rent sitt varumärke! Skitbra att de är villiga och att visa lite good will och att vara föränderliga i en föränderlig bransch.

Och självklart handlar det om att tjäna pengar i slutändan. Löner ska betalas och spel finansieras. Att låtsas som något annat är sjukt naivt.

Två tummar upp till EA den här gången!

Kunde inte ha sagt det bättre! Stor tumme upp för det här inlägget!

Medlem
Skrivet av Absinth:
Skrivet av izayoi:

NI tror väl ändå inte att EA gör det här för att dom är snälla? Det handlar om PR, och EA behöver lite bra sådan med tanke på att dom blir framröstade som USA:s värsta företag år efter år.

Men snälla. Som jag har skrivit förut på denna hemsida: Tror du verkligen att de anställda på EA är genuint onda och sitter och gnuggar händerna tillsammans och väser förnöjt när de lyckas tjäna pengar på att vara kundfientliga?

Det är väl för tusan skitbra att de tar tag i saker och ting och anstränger sig för att tvätta rent sitt varumärke! Skitbra att de är villiga och att visa lite good will och att vara föränderliga i en föränderlig bransch.

Och självklart handlar det om att tjäna pengar i slutändan. Löner ska betalas och spel finansieras. Att låtsas som något annat är sjukt naivt.

Två tummar upp till EA den här gången!

Du säger ju exakt samma sak: EA gör det för att tjäna pengar.

Jag tror de flesta "negativa", inkl jag, vill få ut en frustration över att när ett rövhål gör något bra så ska de ryggdunkas.
Visst är det jättebra att deras skitvarumärkestvätt leder till mer pengar till välgörenhet, men att säga: "duktig pojke" känns direkt motbjudande.

Om de fortsätter i samma spår och kan uppvisa en direkt välvilja istället för som nu, med en genialisk tvivelaktig plan att hamstra in flertalet tusen nya kunder till Origin och samtidigt få super-PR, DÅ kan jag ge dem mina två tummar upp.

Jag förstår att många tar ställningstagandet: "mer pengar till välgörenhet så sluta gnäll", men är det bara jag som känner att den underliggande tanken också spelar in?

bajs är alltid bajs även om du sockrar det


signatur

New life, New hope

Medlem

Självklart handlar det om PR, men vem bryr sig? Summan ändras inte för det. Bra jobbat!

Medlem

Det måste svida hejdlöst i EAs fickor efter detta.


signatur

Idono. That's me!

1
Skriv svar