Dag 9. produktiv morgon!

Dag 9. produktiv morgon!

Gick upp i ottan, snörde kängorna med de vässade dobbarna. Ingen halka för mig inte, inte denna dag då jag ska släpa hem en julgran.

Detta är något av det bästa jag vet att göra, välja julgran. Kyla stör mig inte det minsta, värre är det med sol och värme, men tack och lov är det bakom oss nu, den rätta årstiden för mig är här. Nåja, att välja gran är en vetenskap i sig själv, rätt längd och bredd och mellanrummet mellan grenarna ska vara rätt.

Jag hittade vad jag sökte och köpte mig en riktig "Kalle anka gran", en sådan Musse dekorerar varje år, och som Pluto sabbar, varje år, djäkla hund.

(Note to self:stjäl calles fudge kola recept.)

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Dag 9. produktiv morgon!

The fudge is mine!


signatur

aw..come on!
What the fudge man?!
Share the fudge.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Carl, the keeper of the fudge!

Skägg.
10 Chambers

None shall fudge!


signatur

...Brickken frikken fudgen frakken


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem

Jag minns det året som farsgubben gick ut i skogen i mörkret och skulle såga sig en egen gran till familjen.

Det var bara det att han kom tillbaks med en liten, krokig tall som visserligen såg ut som en gran om man kisade med ögonen.

Så det året fick en tall jobba som julgran i vardagsrummet.

Skrivet av KoP:

Jag minns det året som farsgubben gick ut i skogen i mörkret och skulle såga sig en egen gran till familjen.

Det var bara det att han kom tillbaks med en liten, krokig tall som visserligen såg ut som en gran om man kisade med ögonen.

Så det året fick en tall jobba som julgran i vardagsrummet.

underbart. Härlig historia.

Själv får man höra om den gången farfar på sina äldre dar kom hem med en EN, svor som fan vad granen var vass


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

KoP
Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av KoP:

Jag minns det året som farsgubben gick ut i skogen i mörkret och skulle såga sig en egen gran till familjen.

Det var bara det att han kom tillbaks med en liten, krokig tall som visserligen såg ut som en gran om man kisade med ögonen.

Så det året fick en tall jobba som julgran i vardagsrummet.

underbart. Härlig historia.

Själv får man höra om den gången farfar på sina äldre dar kom hem med en EN, svor som fan vad granen var vass

Hahaa! Några fler granhistorier där ute?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

None shall fudge!

Pffffffffffffffffffffff......HAH!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar