Hjälp ang. Chrome

Medlem
Hjälp ang. Chrome

Jag har avinstallerat Chrome på grund av att jag fick det tips för att kunna spela Shogun 2 utan CTDs efter 5 rundor, det funkade inte och nu vill jag installera chrome igen.
Men när jag har hämtat tillämplingsprogrammet så kommer en ruta upp
"Det går inte att starta tillämplingsprogrammet. Kontakta leverantören av tillämplingsprogrammet."

Har provat att starta om datorm men det kvartstår, VAD SKA JAG GÖRA!?
Hatar Internet Explorer!!

Medlem

Kan du inte installera Chrome eller är det något annat som inte fungerar?


signatur
Medlem

Alltså denna länken http://www.google.se/chrome/index.html?hl=sv&brand=CHNG&utm_s...
Där det står Hämta Chrome, efter jag har tryckt där så är det en tillämplingsprogram som kommer upp och frågar om jag vill köra tillämplingsprogrammet, vilket då är chrome.
Men sen så kommer det meddelandet som jag skrev förut

Medlem

"Informationen" om problemet är detta:

Citat:

INFORMATION OM PLATFORMSVERSION
Windows : 6.1.7601.65536 (Win32NT)
Common Language Runtime : 4.0.30319.269
System.Deployment.dll : 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
clr.dll : 4.0.30319.269 (RTMGDR.030319-2600)
dfdll.dll : 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
dfshim.dll : 4.0.31106.0 (Main.031106-0000)

KÄLLOR
Distributionens URL : http://dl.google.com/update2/1.3.21.111/GoogleInstaller_sv.ap...
Server : downloads
Tillämpningsprogrammets URL : http://dl.google.com/update2/1.3.21.111/clickonce_bootstrap.e...
Server : downloads

IDENTITETER
Distributionens identitet : Installationsprogram för Google.app, Version=1.3.21.112, Culture=neutral, PublicKeyToken=4fe91ede9f9bdca3, processorArchitecture=x86
Tillämpningsprogrammets identitet : clickonce_bootstrap.exe, Version=1.3.21.111, Culture=neutral, PublicKeyToken=4fe91ede9f9bdca3, processorArchitecture=x86, type=win32

PROGRAMSAMMANFATTNING
* Tillämpningsprogram som endast används online.
* Parameter med URL för förtroende har angivits.
SAMMANFATTNING AV FEL
Nedan följer en sammanfattning av felen. Du hittar mer information om dessa längre ned i loggfilen.
* Aktiveringen av http://dl.google.com/update2/1.3.21.111/GoogleInstaller_sv.ap... resulterade i ett undantagsfel. Följande felmeddelanden upptäcktes:
+ Arkivets metadata DeploymentProviderUri är ogiltiga.

SAMMANFATTNING AV MISSLYCKADE TRANSAKTIONER I KOMPONENTARKIVET
Inga transaktionsfel hittades.

VARNINGAR
Inga varningar visades när åtgärden utfördes.

ÅTGÄRDSFÖRLOPP
* [2012-08-09 13:02:53] : Aktiveringen av http://dl.google.com/update2/1.3.21.111/GoogleInstaller_sv.ap... har startat.
* [2012-08-09 13:02:54] : Behandlingen av distributionsmanifestet är slutförd.
* [2012-08-09 13:02:54] : Installationen av tillämpningsprogrammet har startat.
* [2012-08-09 13:02:54] : Behandlingen av applikationsmanifestet är slutförd.
* [2012-08-09 13:03:38] : Den kompatibla körtidsversionen 2.0.50727 påträffades.
* [2012-08-09 13:03:38] : Identifierar den beroende sammansättningen Sentinel.v3.5Client, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a, processorArchitecture=msil med hjälp av Sentinel.v3.5Client, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a, processorArchitecture=msil.
* [2012-08-09 13:03:38] : Identifierar den beroende sammansättningen System.Data.Entity, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=msil med hjälp av System.Data.Entity, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089, processorArchitecture=msil.
* [2012-08-09 13:03:38] : Begäran om förtroende och identifieringen av plattform är slutförd.
* [2012-08-09 13:03:38] : Hämtningen av prenumerationsberoenden är slutförd.
* [2012-08-09 13:03:38] : Allokeringen av det hämtade tillämpningsprogrammet har startat.

FELINFORMATION
Följande fel upptäcktes när åtgärden utfördes.
* [2012-08-09 13:03:38] System.Deployment.Application.DeploymentException (SubscriptionState)
- Arkivets metadata DeploymentProviderUri är ogiltiga.
- Källa: System.Deployment
- Stackspårning:
vid System.Deployment.Application.ComponentStore.GetPropertyString(DefinitionAppId appId, String propName)
vid System.Deployment.Application.ComponentStore.GetPropertyUri(DefinitionAppId appId, String propName)
vid System.Deployment.Application.ComponentStore.GetSubscriptionStateInternal(DefinitionIdentity subId)
vid System.Deployment.Application.SubscriptionStore.GetSubscriptionStateInternal(SubscriptionState subState)
vid System.Deployment.Application.SubscriptionState.Validate()
vid System.Deployment.Application.ComponentStore.CollectCrossGroupApplications(Uri codebaseUri, DefinitionIdentity deploymentIdentity, Boolean& identityGroupFound, Boolean& locationGroupFound, String& identityGroupProductName)
vid System.Deployment.Application.SubscriptionStore.CommitApplication(SubscriptionState& subState, CommitApplicationParams commitParams)
vid System.Deployment.Application.ApplicationActivator.InstallApplication(SubscriptionState& subState, ActivationDescription actDesc)
vid System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut, String textualSubId, String deploymentProviderUrlFromExtension, BrowserSettings browserSettings, String& errorPageUrl)
vid System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)

INFORMATION OM TRANSAKTIONER I KOMPONENTARKIVET
Det finns ingen transaktionsinformation.

Medlem
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Ahhhh, tackar.
Trodde det var kört ett tag där :/

Moderator kan ta bort denna tråd om så fallet

Medlem

Är ju inte dumt att den är kvar om någon annan råkar ut för samma problem

Gött de löste sig.


signatur
Medlem

Fast det löste sig ju egentligen inte. Det enda som gjordes var att kringgå problemet genom att ladda ner Chrome från annan källa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Fast det löste sig ju egentligen inte. Det enda som gjordes var att kringgå problemet genom att ladda ner Chrome från annan källa.

Ja, sant.
Sådana där tillämplingsprogram är väl huvudsaken för att man installerar .net framework, eller är jag ute och cyklar nu?

Medlem

Nja .net framework används ju till mycket och mången.

Jag provade just att installera om Chrome och det tycktes fungera för mig iallafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Låter mer som om det kan vara något strul i registret eller liknande

Medlem

Jag har exakt samma problem nu!

Jag ska installera Zedge Tonesync så jag kan ladda ner ringsignaler till min iphone.
men när jag försöker öppna Setupen som man får så står de att

"Det går inte att starta tilllämpningsprogrammet. Kontakta leverantören osv osv"

Huuuuuuuuuuuuuur ska jag göra för att de ska funka ??
Tacksam för svar... Vet att de är en Relativt Gammal tråd men hoppas iaf på svar!!

1
Skriv svar