Konceptbilder på Aliens: Isolation har dykt upp

Robot
Konceptbilder på Aliens: Isolation har dykt upp

Oj, inga små Ripley-antydningar där.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Den som förhandsbokar detta får faktiskt skylla sig själv.

Medlem

Skippa spelet snälla Creative assembly, gör en animerad film istället! Saknar bra film att se framemot. Älskade deadspace filmerna och längtar efter en bra rymdrysare med aliens.

Geeks Gaming
Skrivet av CarniFlex:

Skippa spelet snälla Creative assembly, gör en animerad film istället! Saknar bra film att se framemot. Älskade deadspace filmerna och längtar efter en bra rymdrysare med aliens.

Dom är fortfarande inte färdiga med Rome2 :S sen vet jag inte om ett RTS företag ska göra detta

Medlem

Sega = nej tack, skulle inte tro det och sedan Creative Assembly vad blir det här, ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Skrivet av skogsvilden:

ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Ge mig ett alien-spel enligt gamla resident evil - skolan (pre 4)!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av skogsvilden:

ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Ge mig ett alien-spel enligt gamla resident evil - skolan (pre 4)!

Minns att jag för länge, länge sedan spelade ett Alien-spel där man såg rakt uppifrån, kan nog ha varit på Amiga tror jag... Det jag syftade på var just Creative Assembly:s förmåga att göra ett spel i första eller tredje-persons vy då de inte direkt är kända för det.

Medlem

Kan bli bra... ruskigt jävla bra.
Det ni ska ha i åtanke är att tidigare Aliens spel har varit baserade kring FPS och shooters.. det här är mest troligt smygande och riktig jävla dödsskräck ala Outlast.

Baseras spelet på orginalet så kan vi kallt räkna med klaustrofobiska utrymme, isande skräck och sparsamt med vapen (mer ingenjörsvapen). Känns som en Dead space 1 fast i Aliens universumet.. jag gillar.

Ps. tilläggas ska också att jag är positiv för att kåparen och idioten Randy Pitchford INTE har något med det att göra.. Thank god!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Har inga större förhoppningar på ett vettigt alien spel me tanke på det senaste bah

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Sega = nej tack, skulle inte tro det och sedan Creative Assembly vad blir det här, ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Hade inte sagt nej till ett spel som Alien Breed om det är som andra delen, fortfarande ett spel som står sig trots att det är så gammalt som det är.

Medlem

Alien Breed hänger dock inte ihop med Alien. Men ja, har trevliga minnen från gamla alien breed och det smått upphottade tower assault. Nyversionerna kändes rätt så meh.

Medlem

Nej tack. Seriöst. Lägg av...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av skogsvilden:

ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Ge mig ett alien-spel enligt gamla resident evil - skolan (pre 4)!

Ja de vore fan något, så sorgligt att inte fler nyttjar de statiska kameravinklarna som är perfekta för just skräckspel.

Medlem

Vore nice om dom faktiskt får det att fungera med endast en alien, kommer kännas troget filmerna.

Men jag tror nog jag skippar att förhandsboka den här gången


signatur

Game long and prosper

Medlem

Min nya utmaning, spela Colonial Marines med Powerglove


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av skogsvilden:

ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Ge mig ett alien-spel enligt gamla resident evil - skolan (pre 4)!

Minns att jag för länge, länge sedan spelade ett Alien-spel där man såg rakt uppifrån, kan nog ha varit på Amiga tror jag... Det jag syftade på var just Creative Assembly:s förmåga att göra ett spel i första eller tredje-persons vy då de inte direkt är kända för det.

Det var "Alien Breed" som folk redan nämt. Gillade det spelet skarpt!
http://www.youtube.com/watch?v=N-aSztV1QLo

Medlem
Skrivet av Aresz:

Den som förhandsbokar detta får faktiskt skylla sig själv.

Ja, är nog helt klart många som tänker så nu. Kan ju dock hoppas på att de lyckas denna gång. För det vore klart trevligt med ett Alien lir som funkar om man säger så.

k3m
Medlem

jag tror inte spelet blir bra med endast ett monster. vad ska man skjuta på under resans gång?

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Min nya utmaning, spela Colonial Marines med Powerglove

Lycka till, jag minns att spelet sög med mus och tangentbord njahahaha


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av k3m:

jag tror inte spelet blir bra med endast ett monster. vad ska man skjuta på under resans gång?

Var väl inte så mycket skjutande i amnesia eller outlast heller. Men de spelen klarade sig bra? Tycker bara det är bra om det inte blir en hjärndöd shooter för 14-åringar.

Ett survival i alien världen kan som Bent toe skrev bli jävligt bra. Men svenska fz:are måste ju skrika; skit!! Detta kommer suga! Jävla skitspel. Allt vi har sett är två bilder.

Visst att förra alien var dåligt, men bara för att första satsen ärtsoppa blev äcklig så behöver inte nästa bli det.

Skribent
Skrivet av k3m:

jag tror inte spelet blir bra med endast ett monster. vad ska man skjuta på under resans gång?

Tyvärr kommer spelet innehålla annat att skjuta på... Hade kunnat bli ruskigt nervkittlande av att bara ha ett stort hot.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Raid25:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av skogsvilden:

ett isometriskt/top-down-action alien-spel av den urgamla skolan?

Ge mig ett alien-spel enligt gamla resident evil - skolan (pre 4)!

Minns att jag för länge, länge sedan spelade ett Alien-spel där man såg rakt uppifrån, kan nog ha varit på Amiga tror jag... Det jag syftade på var just Creative Assembly:s förmåga att göra ett spel i första eller tredje-persons vy då de inte direkt är kända för det.

Det var "Alien Breed" som folk redan nämt. Gillade det spelet skarpt!
http://www.youtube.com/watch?v=N-aSztV1QLo

Finns remake till detta som faktiskt är helt okej. Till xbox 360, osäker på om det finns till fler plattformar.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av k3m:

jag tror inte spelet blir bra med endast ett monster. vad ska man skjuta på under resans gång?

Var väl inte så mycket skjutande i amnesia eller outlast heller. Men de spelen klarade sig bra? Tycker bara det är bra om det inte blir en hjärndöd shooter för 14-åringar.

Ett survival i alien världen kan som Bent toe skrev bli jävligt bra. Men svenska fz:are måste ju skrika; skit!! Detta kommer suga! Jävla skitspel. Allt vi har sett är två bilder.

Visst att förra alien var dåligt, men bara för att första satsen ärtsoppa blev äcklig så behöver inte nästa bli det.

Feed the troll


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Javas:

Vore nice om dom faktiskt får det att fungera med endast en alien, kommer kännas troget filmerna.

Men jag tror nog jag skippar att förhandsboka den här gången

Filmerna? Det är bara i den första som det är endast en Alien. Däremot har du rätt i att inte förhandsboka. Detta ser ut som en riktig citron.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

alla erfarna utvecklare och speldesigners från total war har hållt på med det här spelet istället .. medans Rome 2 gjordes av bakfulla gratispraktikanter , och en rödhårig typ med hästsvans som chef(som slösade bort spelets budget på att spela in filmer i rom).

Medlem

Ett ny låda med kattskit! nä fy fan, lägg ner. Fixa en riktigt och buggfri CO-OP campanj istället till ETW & Rome 2, lös allting där först istället för att sopa undan allt skit under mattan å bara vissla som ingenting hade hänt.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Javas:

Vore nice om dom faktiskt får det att fungera med endast en alien, kommer kännas troget filmerna.

Men jag tror nog jag skippar att förhandsboka den här gången

Filmerna? Det är bara i den första som det är endast en Alien. Däremot har du rätt i att inte förhandsboka. Detta ser ut som en riktig citron.

Alien 3 har bara en alien med...om man inte räknar med drottningen som växer innuti Ripley


signatur

Game long and prosper

1
Skriv svar