NSA letar terrorister i onlinespel

Robot
Medlem
NSA letar terrorister i onlinespel

3 Undead, en muskig Dwarf och 17 Goblins sitter redan under sträng bevakning på Guantanamo.

Det finns inga gränser över paranoian i det landet :/

Medlem

Det är väl rätt naturligt att självmordsbombare måste få slappna av ibland och farma lite epics och jaga rosa åsnekråkor till mounts.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Second Life eh? Säkert något utav dom här jävla weirdosarna.

Medlem

inte speciellt konstigt. de övervakar allt elektroniskt, alltså även spel. finns många nötter bland gamers att snappa upp. måste vara en guldgruva rent av. även om det är moraliskt fel.

Medlem
Skrivet av Ender:

3 Undead, en muskig Dwarf och 17 Goblins sitter redan under sträng bevakning på Guantanamo.

Det finns inga gränser över paranoian i det landet :/

skit... jag kännde den dvärgen! han hade fett bra gear.. att dem tog honom... jobbigt!

Medlem
Skrivet av s3ng:

Second Life eh? Säkert något utav dom här jävla weirdosarna.

https://www.youtube.com/embed/fJzd8oLgbWY

Herre...tror den mänskliga evolutionen just tog ett par steg nedåt på stegen o_O

Medlem

Det första som slog mig...

Medlem

suck vad ska man säga..

Medlem

Med andra ord var ryktena som funnits i flera år sanna. Är föga förvånad.

Medlem

Det ligger ju inte alls utanför deras område att övervaka eftersom det är en ganska stor plattform att gömma sig i och konversera över gränser. Det är ju ett MMORPG, vad är väl mer naturligt? Jag ser inte vad som är så speciellt med detta, med tanke på vad de vill uppnå. Jag vore FÖRVÅNAD över deras kompetens om det INTE försökte övervaka onlinespel också.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Med andra ord var ryktena som funnits i flera år sanna. Är föga förvånad.

Tänkte precis samma sak. Trodde inte ens det var någon hemlighet. Myndigheter har även övervakat dessa spel då det är en plats där organisationer kan rekrytera ensamma personer som tycker att livet är rätt trist och som söker tillhörighet.

Medlem

Det finns väl ingen olja i online-spel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Ja dom letar ju verkligen precis överallt annars så varför inte i ett MMO? Känns ju självklart. Tycker synd om dom "agenter" som måste sortera all info från om det är en riktig terrorist eller bara någon fjortis som lackat ur och hatar allt och alla.

Är dom inne på RP servrar också? Där kan nog det bli en del misstolkningar.

Så vad tror FZ folket, mest terrorister i Alliance eller Horde?

Glöm för all del inte bort EvE!

edit: "tjänsten Xbox Live". Nya kinecten, är den också intressant?

Medlem

Attans. Precis när jag och mina terrorist-kamrater kommit fram till att ett MMORPG måste vara det bästa forumet för att planera våra ondskefulla dåd. Nu måste vi ju skjuta upp vår ondskefulla plan om världsherravälde via guldfarmande.

Medlem

Alltså, är det bara jag som är trött på den hära big brother skiten? När ska man inse att NSA är snart värre än terroristerna...

Medlem

NSA vs demokratin

Medlem

Med tanke på reaktionerna här så vore ju onlinespel ett jävligt bra ställe att kommunicera terrorister mellan, de flesta verkar ju tycka att det är helt absurt, därför är det ju skitbra, fast nu verkar det iofs som att NSA redan har tänkt på detta, men ja, det är klart att det är smartare än att använda mail eller websidor som lättare kan övervakas osv. Antar jag.

Medlem

Mest terrorister i horde eller alliance? Tror den diskussionen gick varm ett tag för några år sen. Tror det är ganska random då de förmodligen använder mmos som alternativ kommunikationskanal snarare än nöje.

Medlem

Undrar vilken terrorist som väljer ett mmo över krypterad trafik, vpn, eller krypterat mail.
Okunskap ?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det finns väl ingen olja i online-spel?

De har säkert hört talas om kinesiska guldfarmar och vill starta eget.

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av Ender:

3 Undead, en muskig Dwarf och 17 Goblins sitter redan under sträng bevakning på Guantanamo.

Det finns inga gränser över paranoian i det landet :/

skit... jag kännde den dvärgen! han hade fett bra gear.. att dem tog honom... jobbigt!

Vänta tills du får höra sanningen om hur han fick sin gear... Den involverar Jaina Proudmoore, SI:7-anställda gnomes och lite för mycket mjöd i Goldshire.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av wallde:
Skrivet av Ender:

3 Undead, en muskig Dwarf och 17 Goblins sitter redan under sträng bevakning på Guantanamo.

Det finns inga gränser över paranoian i det landet :/

skit... jag kännde den dvärgen! han hade fett bra gear.. att dem tog honom... jobbigt!

Vänta tills du får höra sanningen om hur han fick sin gear... Den involverar Jaina Proudmoore, SI:7-anställda gnomes och lite för mycket mjöd i Goldshire.

det är aldrig för mycket mjöd i Goldshire.....

Medlem

wtb nuclear warhead 50g


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Umi
Medlem

Eller så vill folk på NSA bara spela WoW helt enkelt

Medlem

det är inte bra med terrorister men äckliga länder (jag tycker inte om landet som har dyr sjukvård ) som usa har jag inget emot om dom sprängdes bort så dom slipper sitta på spelservrar och ta upp plats när dom inte ska spela på ett normalt sätt. Börjar jag snacka med en av idioterna där och han är från NSA tog han ju bara upp min dyrbara speltid då han igentligen var ute efter annat,,, sjuka jävlar i det där landet i väst.

Medlem

Snowden är för rolig. Håller med en artikel i sydsvenskan; Varför avslöjar han inget om Iran, NK, Kina etc.?

Han vill bara ha uppmärksamhet. Syns han inte så kanske han inte lever så länge...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

MEG
Medlem
Skrivet av Aresz:

Ja dom letar ju verkligen precis överallt annars så varför inte i ett MMO? Känns ju självklart. Tycker synd om dom "agenter" som måste sortera all info från om det är en riktig terrorist eller bara någon fjortis som lackat ur och hatar allt och alla.

Är dom inne på RP servrar också? Där kan nog det bli en del misstolkningar.

Så vad tror FZ folket, mest terrorister i Alliance eller Horde?

Glöm för all del inte bort EvE!

edit: "tjänsten Xbox Live". Nya kinecten, är den också intressant?

Jag gissar på Horde, det känns som det självklara valet


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Visst är det ganska knasigt men det är ju inte förvånande ändå. De strävar nog efter att ha ögon och öron precis överallt, och så länge ingen kan knuffa dem spelar lagar och dylikt inte så stor roll för dem. Ett exempel då patriotism går litet för långt och riskerar att bli något annat.

Det jag tycker är mest intressant är hur stor makt organisationen fått under IT-åren.

Medlem

Breivik spelade ju en hel del WoW och CoD bland annat så det är väl inte helt konstigt?

12
Skriv svar