[Nytt Spel 2014] Frozen Endzone

Medlem
[Nytt Spel 2014] Frozen Endzone

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1308621...

Fick ett nyhets-mejl från utvecklarna av Frozen Synapse. Ett nytt spel är på gång och verkar efterlikna turordningsbaserat rugby med robotar, underbart soundtrack. Men frågan är hur roligt blir det?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Utan att ha tittat närmare på spelet så är min första spontana tanke att det redan finns ett "turordningsbaserat rugby"-spel som jag tror räcker gott och väl.. nämligen Blood Bowl.

Jag menar, tror inte att marknaden för den här sortens spel är så super stor


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Mytacism:

Utan att ha tittat närmare på spelet så är min första spontana tanke att det redan finns ett "turordningsbaserat rugby"-spel som jag tror räcker gott och väl.. nämligen Blood Bowl.

Jag menar, tror inte att marknaden för den här sortens spel är så super stor

Jag håller inte med. Tror detta är ett "frozen synapse"-spel främst och och ett sportspel bara periferalt. Alltså fokus ligger på den speciella formulan som gjorde Frozen Synapse så populärt. Och marknaden för Frozen Synapse var mer än tillräcklig. Dessutom går väl fotbollstemat hem på andra sidan dammen.


signatur

Imperator

Medlem

Kanske det, men samma sak kan ju sägas som Bloodbowl (att det primärt inte är ett sportspel).

Nu har jag som sagt inte tittat närmare på detta och det var ett tag sen jag spelade Frozen Synapse.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Jo, som Reize skrev. Spelet är inte i direkta i orda turordningsbaserat som andra spel är, utan ser ut att använda samma teknik som Frozen Synapse. Blood Bowl går inte att jämföra i det här fallet. Idéen går ut på att ge sina spelare order hur dom skall gå tillväga, motspelaren gör detsamma, och sedan spelar man ut dessa order i realtid mot varandra. I vanliga turordningsbaserade spel, Blood Bowl i det här fallet, låter spelaren göra sina drag, vilka är synliga för motståndaren och sen är det motståndarens tur. Frozen Synapse:s turordningsbaserade teknik gör det mer spännande och man får tänka på ett annat sätt.

Kuriosa, så vitt jag vet kommer ett webläsare-baserat spel med god grafik ut i framtiden som kommer att ha ett liknande system. Spelet kommer att utspelas i Mechwarrior-världen, kom bara inte ihåg dess namn...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Nu har betan släppts och fås tillgång till om spelet förköps:
http://www.frozenendzone.com


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

1
Skriv svar