Gran Turismo 6 säljer inte som smör

Robot
Medlem
Gran Turismo 6 säljer inte som smör

Jag är mer intresserad av hur det sålt i Japan.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Menar ni inte att det sålt en femtedel så många exemplar (till skillnad från fem gånger så få)?

Dessutom står det "sjättedelen" där det ska stå "sjätte delen", vilket ytterligare förbryllar matten. Bakläxa på Johan!

...Ja, ungefär så mycket bryr jag mig om själva GT-nyheten.

Medlem

Förmodligen tänker fler som jag när de inte väljer att köpa del 6 och det är:

1: GT5 räcker fortfarande pga för lite nyheter i GT6.
2: PS4 precis släppt och att köpa ett spel av denna kaliber till current-gen känns helt enkelt fel.
3: GT7 till just PS4 förväntas släppas redan nästa år.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen tänker fler som jag när de inte väljer att köpa del 6 och det är:

1: GT5 räcker fortfarande pga för lite nyheter i GT6.
2: PS4 precis släppt och att köpa ett spel av denna kaliber till current-gen känns helt enkelt fel.
3: GT7 till just PS4 förväntas släppas redan nästa år.

3:


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Folk trodde väl att det skulle bli F2P eftersom spelet nästan är baserat på mikrotransaktioner. Inte konstigt de inte får sålt så mycket som de trodde. Girighet belönas inte.

Medlem

Fem gånger färre? Det låter jättelite!

Medlem

Misstänkte att detta var en förlustaffär redan när det presenterades för första gången. Det ska vara något roligt storslaget eller poppis för barn om det ska sälja i slutet av en konsols liv.

Medlem

Ny konsol och mikrotransaktioner är nog en stor orsak till den dåliga försäljningen. Jag är inte så påläst om GT6, men jag får intrycket om att det inte är så många nyheter heller i förhållande till 5an. Den smått uppdaterade grafikmotorn är väl den största nyheten?

Medlem

Jag är nöjd med spelet, men det känns som en patchad version av 5:an (Nya intressanta Preminum-bilar först och främst).
Jag håller med tidigare kommentarer. Det är inte förvånande att det sålt rätt dåligt.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen tänker fler som jag när de inte väljer att köpa del 6 och det är:

1: GT5 räcker fortfarande pga för lite nyheter i GT6.
2: PS4 precis släppt och att köpa ett spel av denna kaliber till current-gen känns helt enkelt fel.
3: GT7 till just PS4 förväntas släppas redan nästa år.

This.

Helt feltajmat släppdatum i kombination med lite nyheter. Jag köpte GT5 direkt men hoppar över GT6, väntar hellre lite på en fräschare version till PS4.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fem gånger färre? Det låter jättelite!

Hehe, fem gånger färre blir väl till och med minus. Borde väl stå en femtedel.

Medlem

Antar att mikrotransaktionerna har en del med det att göra?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Borde släppts till fjolårets julhandel och helt utan mikrotransaktioner. Med tanke på att Polyphony knappast tänker skippa dessa extrakostnader i framtiden gissar jag på att GT5 blev sista delen för min del.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen tänker fler som jag när de inte väljer att köpa del 6 och det är:

1: GT5 räcker fortfarande pga för lite nyheter i GT6.
2: PS4 precis släppt och att köpa ett spel av denna kaliber till current-gen känns helt enkelt fel.
3: GT7 till just PS4 förväntas släppas redan nästa år.

Lyckades pricka in mig perfekt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Mycket whine om varför det inte säljer. Jag köpte det av den enkla anledningen att det är bättre körkänsla i det. Dom närmar sig Forza. Helt klart det bästa GT sen GT 3

Medlem

35 olika modeller av Mazda Miata... säger inte ens mer.

Medlem

Hoppar över GT6 med, de har inte lärt sig av misstagen de gjort med GT5. Hela köp/sälj delen av bilar är felgjord i min mening samt att man fortfarande inte kan testa bilarna innan man köper, idiotiskt!

Medlem
Skrivet av Icewallow:

Mycket whine om varför det inte säljer. Jag köpte det av den enkla anledningen att det är bättre körkänsla i det. Dom närmar sig Forza. Helt klart det bästa GT sen GT 3

Grym körkänsla och de nya banorna är bra.

Skrivet av kebbe:

Borde släppts till fjolårets julhandel och helt utan mikrotransaktioner. Med tanke på att Polyphony knappast tänker skippa dessa extrakostnader i framtiden gissar jag på att GT5 blev sista delen för min del.

Skrivet av Javas:

Antar att mikrotransaktionerna har en del med det att göra?

Det är inte svårt att skaffa pengar. mikrotransaktionerna är bara för dom som vill fuska.

Medlem

eftersom det första gran turismo redan var fulländat och spelet inte utvecklats mer än grafiskt sedan dess så förstår jag om folk börjar bli less på serien...

Medlem

På ett sätt är det förtjänat, trött på spel som mjölkar sönder med microtranscations...

Medlem

Många klagar på microtransactions bara för att de läst ordet. Som jag förstått vad jag läst om prissättning på bilar och antal in-game-pengar man får av eventsen i spelet så får kan man få de fetaste bilarna enklare än någonsin? Skillnaden är att man KAN betala för att få dem.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Icewallow:

Mycket whine om varför det inte säljer. Jag köpte det av den enkla anledningen att det är bättre körkänsla i det. Dom närmar sig Forza. Helt klart det bästa GT sen GT 3

Grym körkänsla och de nya banorna är bra.

Skrivet av kebbe:

Borde släppts till fjolårets julhandel och helt utan mikrotransaktioner. Med tanke på att Polyphony knappast tänker skippa dessa extrakostnader i framtiden gissar jag på att GT5 blev sista delen för min del.

Skrivet av Javas:

Antar att mikrotransaktionerna har en del med det att göra?

Det är inte svårt att skaffa pengar. mikrotransaktionerna är bara för dom som vill fuska.

Av vad jag hört och läst verkar högvinstracen plockats bort för att tvinga till antingen grinding eller "fusk" (mikrotransaktioner). Eller ja, om man inte nöjer sig med beggade Suzuki Swift av modell standardbil från 2004.

Medlem

PS3 är en gammal trött konsoll. Folk vill ha spel till sina nya konsoller nu.

Medlem

Jag tror inte att folk som inte är insatta och kanske inte förstår vad som är bra med spelet väljer att hoppa över spelet, de ser bara likheter med femman.

Det hjälper ju inte att folk har en tendens att blanda ihop Forza 5 och GT6 när det gäller mikrotransaktionerna, de är som dag och natt, ser man inte det så bör man läsa på tills man förstår skillnaden mellan de olika modellerna.

Medlem

Extremt dålig timing, hade det varit till ps4 så hade det redan suttit i min konsol, men orka köpa ps3 spel nu.... Efter GTA 5 och Last Of Us vill man ju fasa ut ps3an...

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Förmodligen tänker fler som jag när de inte väljer att köpa del 6 och det är:

1: GT5 räcker fortfarande pga för lite nyheter i GT6.
2: PS4 precis släppt och att köpa ett spel av denna kaliber till current-gen känns helt enkelt fel.
3: GT7 till just PS4 förväntas släppas redan nästa år.

Gillar det du skriver men punkt 2 var nog den utstickande faktorn till denna miss. Det var iaf min anledning att tappa intresset totalt.

Medlem

Sett väldigt like marknadsföring för spelet också.

ZF
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Icewallow:

Mycket whine om varför det inte säljer. Jag köpte det av den enkla anledningen att det är bättre körkänsla i det. Dom närmar sig Forza. Helt klart det bästa GT sen GT 3

Grym körkänsla och de nya banorna är bra.

Skrivet av kebbe:

Borde släppts till fjolårets julhandel och helt utan mikrotransaktioner. Med tanke på att Polyphony knappast tänker skippa dessa extrakostnader i framtiden gissar jag på att GT5 blev sista delen för min del.

Skrivet av Javas:

Antar att mikrotransaktionerna har en del med det att göra?

Det är inte svårt att skaffa pengar. mikrotransaktionerna är bara för dom som vill fuska.

Av vad jag hört och läst verkar högvinstracen plockats bort för att tvinga till antingen grinding eller "fusk" (mikrotransaktioner). Eller ja, om man inte nöjer sig med beggade Suzuki Swift av modell standardbil från 2004.

det är ju exakt så GT har fungerat sen 1888 typ... :rollyes:

det finns inget nytt i detta som är anpassat specifikt för att gynna besök i PSN-butiken. så gillar man inte pay to not play så är det bara att harva på som det vore 2010.

det senaste Forza tror jag många verkar blanda ihop detta med?

Kan man köra Lloyd alexander ??


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar