Problem att spela online med Playstation 4

Robot
MEG
Medlem
Problem att spela online med Playstation 4

Tydligen är det väldigt svårt att få multiplayerservrar att fungera, man kan tro att detta är en någonting nytt som ingen har hållit på med förut. Men i och för sig Sony är inte dem enda som klantat sig *hostBlizzardhostDiablo3host*


signatur

Death is only the beginning

Medlem

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Medlem
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr i tiden kunde man räkna alla personer som spelade online på en hand. Nu är det lite fler tomtar och troll....


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ja man tycker ju att när dom nu tjänar på online spelandet, så borde dom ha mindre problem, men är ju ganska tydligt, att dom pengarna satsat knappast på mer servrar, hårdvara, bättre underhåll eller service?!

Så typiskt stora företag, dom tar betalt för nåt, men det blir inte skillnad(förbättring) jämfört med när det var gratis?? Jag har själv ps4, och gillar Sony, och gillar PSN mer än Xlive just för att man får mer än online spelandet, men jag tycker Sony ska visa nu att dom är företaget som vill inrikta sig mot gamers, och se till att man kan spela sina spel som man betalat överpriser för!?

Annars är dom lika värdelösa som MS när det gäller girighet, vilket säkert är fallet redan, men man vill ju hoppas att inte alla företag är som MS.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Ja det gick ju kanon att spela quake 3 med modem

Medlem

Sony har jobbat på en lösning sedan PS1.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Funkkar inte på min PS3a heller :/ Relaterat till detta? Går alltså inte ens logga in på PSN

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Funkkar inte på min PS3a heller :/ Relaterat till detta? Går alltså inte ens logga in på PSN

Kanske beror på detta, http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131209/playstation-networ...

Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Funkkar inte på min PS3a heller :/ Relaterat till detta? Går alltså inte ens logga in på PSN

http://community.eu.playstation.com/t5/Support-PSN/PSN-Mainte...

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av TontteJooi:

Funkkar inte på min PS3a heller :/ Relaterat till detta? Går alltså inte ens logga in på PSN

Kanske beror på detta, http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20131209/playstation-networ...

Bra då man lyckas missa den enda intressanta nyheten idag xD

Medlem

Kanske är hackat igen

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr i tiden kunde man räkna alla personer som spelade online på en hand. Nu är det lite fler tomtar och troll....

Skitsnack, borde inte vara det minsta problem för ett stortföretag som Sony att få online att fungera för så pass få PS4 användare.

Saken är väl den att dem troligtvis pushat ut produkten innan den var färdig och nu står dem där med byxorna nerdragna. Då ska man som konsument sparka dem i arslen, inte gå ner på knä.

Medlem

Glad man är som ska vänta me ny konsoll. det är ju fan bara problem och skit det är trist var bra en gång itiden kunna spel utan allt online trams uppdatera hit å dit och konsolle som går sönder på löpande band....

Medlem

Bara det är fixat till nu på fredag så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr i tiden kunde man räkna alla personer som spelade online på en hand. Nu är det lite fler tomtar och troll....

Skitsnack, borde inte vara det minsta problem för ett stortföretag som Sony att få online att fungera för så pass få PS4 användare.

Saken är väl den att dem troligtvis pushat ut produkten innan den var färdig och nu står dem där med byxorna nerdragna. Då ska man som konsument sparka dem i arslen, inte gå ner på knä.

Problemet är att Sony har en mycket stor röv, och du har en mycket liten fot:D

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr i tiden kunde man räkna alla personer som spelade online på en hand. Nu är det lite fler tomtar och troll....

Nog kunde man spela mer än 5pers på Quake2-3, gamla goda tider. Fan en re-make av Quake 3 Arena vore inte helt fel

Jaja hoppas alla tomtar som bokade Ps4 hinner beta testa allt så det funkar problemfritt när oss vanliga dödliga som inte bokade kan köpa en problemfri maskin nästa år:D

Medlem
Skrivet av Chippen838:

Kanske är hackat igen

Inte omöjligt. Min polare och två polare till honom har fått sina konton hackade igår, där folk har köpt saker på deras kreditkort...

Medlem

Spelade en del Warframe online gratis. Fruktansvärt spel men det gick problemfritt.

ZF
Medlem

förr i tiden kostade det flera hundra i månaden att spela online.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Chippen838:

Kanske är hackat igen

Inte omöjligt. Min polare och två polare till honom har fått sina konton hackade igår, där folk har köpt saker på deras kreditkort...

Samma hände mig också, köpte min ps3a lagom till GTA5 releasen, tog iaf ett par månader innan nån köpte GTA5 en gång till på mitt kort till ps3, trots jag redan har en fysisk kopia.

Mailade sonys support och fick detta till svar: Precis som du har sett själv så är dessa pengar använda till köp av en produkt, och då pengarna redan har blivit använda så har vi tyvärr ingen möjlighet att återbetala detta härifrån. Det du bör göra för att komma vidare i detta ärende är att ta kontakt med polisen.

Blir inga fler playstations för min del

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja man tycker ju att när dom nu tjänar på online spelandet, så borde dom ha mindre problem, men är ju ganska tydligt, att dom pengarna satsat knappast på mer servrar, hårdvara, bättre underhåll eller service?!

Så typiskt stora företag, dom tar betalt för nåt, men det blir inte skillnad(förbättring) jämfört med när det var gratis?? Jag har själv ps4, och gillar Sony, och gillar PSN mer än Xlive just för att man får mer än online spelandet, men jag tycker Sony ska visa nu att dom är företaget som vill inrikta sig mot gamers, och se till att man kan spela sina spel som man betalat överpriser för!?

Annars är dom lika värdelösa som MS när det gäller girighet, vilket säkert är fallet redan, men man vill ju hoppas att inte alla företag är som MS.

så bara för att dem tjänar mer pengar så blir det lättare att bygga en helt ny maskin som fungerar med en gång?

skitsamma om de har dubbelt så många it-tekniker på problemet, det löser inte sig för än en av dem ser problemet.

och ju mer dem tjänar ju mer sattsar dem på ny teknik, som i sin tur är mer komplicerad. så ditt argument håller inte.

du påstår att de ber om mer pengar och ger dig samma skit som förr?
missade du precis att du spelar på en ps4 istället för en ps3?

och vad gäller service... de kan inte mer än säga till dig att "vi jobbar på det", ska du ha en glass med?

Medlem
Skrivet av wallde:
Skrivet av HaZe303:

Ja man tycker ju att när dom nu tjänar på online spelandet, så borde dom ha mindre problem, men är ju ganska tydligt, att dom pengarna satsat knappast på mer servrar, hårdvara, bättre underhåll eller service?!

Så typiskt stora företag, dom tar betalt för nåt, men det blir inte skillnad(förbättring) jämfört med när det var gratis?? Jag har själv ps4, och gillar Sony, och gillar PSN mer än Xlive just för att man får mer än online spelandet, men jag tycker Sony ska visa nu att dom är företaget som vill inrikta sig mot gamers, och se till att man kan spela sina spel som man betalat överpriser för!?

Annars är dom lika värdelösa som MS när det gäller girighet, vilket säkert är fallet redan, men man vill ju hoppas att inte alla företag är som MS.

så bara för att dem tjänar mer pengar så blir det lättare att bygga en helt ny maskin som fungerar med en gång?

skitsamma om de har dubbelt så många it-tekniker på problemet, det löser inte sig för än en av dem ser problemet.

och ju mer dem tjänar ju mer sattsar dem på ny teknik, som i sin tur är mer komplicerad. så ditt argument håller inte.

du påstår att de ber om mer pengar och ger dig samma skit som förr?
missade du precis att du spelar på en ps4 istället för en ps3?

och vad gäller service... de kan inte mer än säga till dig att "vi jobbar på det", ska du ha en glass med?

Om du slutade skriva "dem" helt onödigt överallt och faktiskt försöka förstå dig på vad HaZe303 argumenterar om istället för att yra om vad bra det är att de tjänar pengar på en icke fungerande produkt, som de marknadsförde skulle vara till just Gamers.

Medlem
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr var man tvungen att meka med kommandoprompten för att ens komma ut på internet. Sedan så satt majoriteten på dial-up så få spelade ens online.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr var man tvungen att meka med kommandoprompten för att ens komma ut på internet. Sedan så satt majoriteten på dial-up så få spelade ens online.

Det räckte med att morsan lyfte på luren så var det kört.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Stingshot:

För i tiden var multplayer gratis och hyfsat problemfri... vad tider förändras...

Förr var man tvungen att meka med kommandoprompten för att ens komma ut på internet. Sedan så satt majoriteten på dial-up så få spelade ens online.

Det räckte med att morsan lyfte på luren så var det kört.

Eller man kopplade upp sig och hörde vad morsan och vem hon pratade sa men inte kom ut på internet... Ohh glorious times. Summan av det hela.. Det var inte alltid bättre förr.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av wallde:
Skrivet av HaZe303:

Ja man tycker ju att när dom nu tjänar på online spelandet, så borde dom ha mindre problem, men är ju ganska tydligt, att dom pengarna satsat knappast på mer servrar, hårdvara, bättre underhåll eller service?!

Så typiskt stora företag, dom tar betalt för nåt, men det blir inte skillnad(förbättring) jämfört med när det var gratis?? Jag har själv ps4, och gillar Sony, och gillar PSN mer än Xlive just för att man får mer än online spelandet, men jag tycker Sony ska visa nu att dom är företaget som vill inrikta sig mot gamers, och se till att man kan spela sina spel som man betalat överpriser för!?

Annars är dom lika värdelösa som MS när det gäller girighet, vilket säkert är fallet redan, men man vill ju hoppas att inte alla företag är som MS.

så bara för att dem tjänar mer pengar så blir det lättare att bygga en helt ny maskin som fungerar med en gång?

skitsamma om de har dubbelt så många it-tekniker på problemet, det löser inte sig för än en av dem ser problemet.

och ju mer dem tjänar ju mer sattsar dem på ny teknik, som i sin tur är mer komplicerad. så ditt argument håller inte.

du påstår att de ber om mer pengar och ger dig samma skit som förr?
missade du precis att du spelar på en ps4 istället för en ps3?

och vad gäller service... de kan inte mer än säga till dig att "vi jobbar på det", ska du ha en glass med?

Om du slutade skriva "dem" helt onödigt överallt och faktiskt försöka förstå dig på vad HaZe303 argumenterar om istället för att yra om vad bra det är att de tjänar pengar på en icke fungerande produkt, som de marknadsförde skulle vara till just Gamers.

så bara för att han tycker så så måste jag hålla med? och de jobbar med problemet, det är inte så att de har slängt ut en produkt som inte fungerar och sen skiter i den. folk är för snabba på att gnälla, och du är del av gnälltrenden, gratulerar. ta ett djupt anderag, släpp ps4 kontrollen gör nått annat i en dag, så kan jag garantera dig att deras "nerprioriterade support" har löst problemet

detta är ett forum som är till för att ge folk chansen att diskutera om saker, jag var inte enit i hans argument, du var inte enig i mitt, sån de funkar

Medlem

Konsoll, fniss.

Medlem
Skrivet av wallde:

så bara för att han tycker så så måste jag hålla med? och de jobbar med problemet, det är inte så att de har slängt ut en produkt som inte fungerar och sen skiter i den. folk är för snabba på att gnälla, och du är del av gnälltrenden, gratulerar. ta ett djupt anderag, släpp ps4 kontrollen gör nått annat i en dag, så kan jag garantera dig att deras "nerprioriterade support" har löst problemet

detta är ett forum som är till för att ge folk chansen att diskutera om saker, jag var inte enit i hans argument, du var inte enig i mitt, sån de funkar

Jag äger inget Playstation, jag förstår hans argument. Till skillnad från andra.

Medlem

Haha alla som motargumenterar att online inte var bättre förr.
Det var det och man behöver inte gå så långt tillbaka då alla satt med modem.
Vi betalar massvis eller blir undanhållet sånt som var gratis förr.
Som byggde flera communitys runt ett spel eller dess mod.

Idag skulle nått som tex CS aldrig slå igenom pga man tagit bort stödet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar