Cut the Rope 2 är exklusivt till IOS

Robot
Medlem
Cut the Rope 2 är exklusivt till IOS

IOS, är det nån ny konsol?

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Trist. Har spelat de tre tidigare delarna flitigt på mina androidenheter och hade sett fram mot Cut the Rope 2.

Medlem

Släpp till PC för bövelen! Och är det låst till 30 fps får jag spel!

För att vara lite alvarlig var det tråkigt, tyckte de tidigare titlarna var några av de roligare mboilspelen på min androidlur.

Medlem

Äntligen lite goda nyheter!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skribent

Jag kan tänka mig att detta handlar om tidsexklusivitet.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Fan! Jag som gillar spelen så mycket =,(


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Säkerligen korruption, Apple betalar ZeptoLab en hel del kosing för att göra spelet exklusivt för IOS.

Vilken anledningen skulle det annars vara? Det finns ju inga direkta nackdelar med att även lansera spelet till Android. Kostar ju inget knappt att porta förutom att man då lär få dubbelt så mycket betalt för spelet också.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Säkerligen korruption, Apple betalar ZeptoLab en hel del kosing för att göra spelet exklusivt för IOS.

Vilken anledningen skulle det annars vara? Det finns ju inga direkta nackdelar med att även lansera spelet till Android. Kostar ju inget knappt att porta förutom att man då lär få dubbelt så mycket betalt för spelet också.

Ja Apple betalar nog en hel del men hur är det korruption?

Medlem

I feed on your tears

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Cenorida:

Säkerligen korruption, Apple betalar ZeptoLab en hel del kosing för att göra spelet exklusivt för IOS.

Vilken anledningen skulle det annars vara? Det finns ju inga direkta nackdelar med att även lansera spelet till Android. Kostar ju inget knappt att porta förutom att man då lär få dubbelt så mycket betalt för spelet också.

Ja Apple betalar nog en hel del men hur är det korruption?

Korruption är ett annat ord för muta, vilket i sin tur är olagligt.
Korruption är när andras vinning kan påverka utfallet av ett beslut, mot gällande regler och lagar.

Det vill säga, Apple mutar spelföretag för att deras konkurrenter ska känna sig i underläge.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Cenorida:

Säkerligen korruption, Apple betalar ZeptoLab en hel del kosing för att göra spelet exklusivt för IOS.

Vilken anledningen skulle det annars vara? Det finns ju inga direkta nackdelar med att även lansera spelet till Android. Kostar ju inget knappt att porta förutom att man då lär få dubbelt så mycket betalt för spelet också.

Ja Apple betalar nog en hel del men hur är det korruption?

Korruption är ett annat ord för muta, vilket i sin tur är olagligt.
Korruption är när andras vinning kan påverka utfallet av ett beslut, mot gällande regler och lagar.

Det vill säga, Apple mutar spelföretag för att deras konkurrenter ska känna sig i underläge.

I detta sammanhang kallas det nog snarare affärsuppgörelse och jag är rätt säker på att zepto har all rätt i världen att sälja exklusivitet. Dock står det på ign att det kommer till android senare så i slutändan kanske det inte spelar någon roll.

Medlem

Finns det ingen namninsamling för att slippa få det?

Medlem

Eller så tjänar de så uselt på att släppa det till android så att det inte lönar sig. Allmänt känt att alla piratkopierarkids använder android för att de inte har råd med att köpa spelen.

Medlem

Har nästan nyss klarat av alla boxarna med alla stjärnor i behåll - ett mycket bra och tidsfördrivande spel! Spelar det nästan varje natt efter man har gått och lagt sig.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv

Det är väl klart det kommer till Android senare.

Medlem

Åh nej, nu måste jag köpa en Apple-telefon!.. eller.. hur lyder resonemanget bakom detta?

Tröttnade rätt snabbt på första spelet, har svårt att se varför detta skulle vara a big deal.

Medlem

Android är drygt att stödja, plus att svinnet är skyhögt. Inte så svårt att förstå när utvecklare prioriterar iOS.

Medlem

Hörde att nyaste Super Mario är Nintendo exklusivt, dags att starta en namninsamling!

Medlem
Skrivet av Zappa:

Eller så tjänar de så uselt på att släppa det till android så att det inte lönar sig. Allmänt känt att alla piratkopierarkids använder android för att de inte har råd med att köpa spelen.

Tvivlar på att de tjänar dåligt på versionen till android, är ca 40 miljoner nerladdningar i usa, och ungefär 4 miljoner i sverige och spelet är helt gratis på android med reklam. Så de lär ju tjäna rätt mycket på reklamen. De tjänar nog inte dåligt med tanke på att de kan lägga ut spelet gratis.

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Hörde att nyaste Super Mario är Nintendo exklusivt, dags att starta en namninsamling!

Väldigt dålig jämnförelse då mario är från nintendo för nintendo och har nästintill innte funnits på annat en jusst nintendo produkter.
Cut the rope fanns tidigare till mer en bara iOS och därför är detta surt framföralt ifall dom inte säger ifall det handlar om tids exlusivitet vilket bara skulle bli mindre surt.

Skrivet av Zappa:

Eller så tjänar de så uselt på att släppa det till android så att det inte lönar sig. Allmänt känt att alla piratkopierarkids använder android för att de inte har råd med att köpa spelen.

Det almänt kända är att folk med android kan piratkopiera lättare en iOS användare dock är det även väligt vanligt att folk jailbrakar sina iPhones för att piratkopiera.
många har råd med att köpa spelen till android men många gör det inte för att det offtas finss en gratisvariant som är reklamfinasierad på play store och detta kan vi endas skylla på utväklarna.
sen är det mer utsprit hårdvara / typ av amumemang/ kontantkort som kanske kan ge begränsigar på vad man klarar av och spela / kan iförskaffa.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

emj
Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Droopydawg:

Hörde att nyaste Super Mario är Nintendo exklusivt, dags att starta en namninsamling!

Väldigt dålig jämnförelse [....]

woooosh som man säger på engelska. Det värsta med Android är att du kan tjäna så mycket på den fria varianten att det inte finns någon anledning att lägga upp en betalversion.

Appropå iOS så väntar jag på iBeacon spel, om de klarar av 50 cm positions bestämmelse inomhus så skulle man kunna göra helt fantastiska AR spel (tror jag, någon kreativ person får komma på det.)

1
Skriv svar