Robot
Darkout

Ett spel vars namn sammanfattar den mörka, svenska vintern. Eller en ordvits om strömavbrott, kanske?

#darkout, #minecraft, #terraria, #allgraf


Medlem
Darkout

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Medlem
Skrivet av koleny:

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Tänkte precis samma tanke.
Är det möjligt att FZ kan hålla lite koll och prova Darkout igen efter patchar och dylikt? Mitt Steam bibliotek behöver verkligen inte en titel till som bara ligger och skräpar.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cayne:
Skrivet av koleny:

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Tänkte precis samma tanke.
Är det möjligt att FZ kan hålla lite koll och prova Darkout igen efter patchar och dylikt? Mitt Steam bibliotek behöver verkligen inte en titel till som bara ligger och skräpar.

Bara så du kan vara lat och inte göra det själv? Är du smått intresserad av spelet så lägg det i din "wishlist" och återkom på ett tag för att kolla patch notes, inte så farligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem

det här ser ser riktigt bra ut. bättre än terraria och starbound iaf. det här ska köpas

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Cayne:
Skrivet av koleny:

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Tänkte precis samma tanke.
Är det möjligt att FZ kan hålla lite koll och prova Darkout igen efter patchar och dylikt? Mitt Steam bibliotek behöver verkligen inte en titel till som bara ligger och skräpar.

Bara så du kan vara lat och inte göra det själv? Är du smått intresserad av spelet så lägg det i din "wishlist" och återkom på ett tag för att kolla patch notes, inte så farligt.

Eller så är det någonting jag förväntar mig kunna fråga på en spel site för att själv slippa köpa ett spel jag sedan lägger i kategorin skräp och aldrig ser pengarna igen.

I vilket fall anser jag inte att det skadar att fråga. Artikel författare och redaktion kan ju alltid säga nej.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cayne:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Cayne:
Skrivet av koleny:

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Tänkte precis samma tanke.
Är det möjligt att FZ kan hålla lite koll och prova Darkout igen efter patchar och dylikt? Mitt Steam bibliotek behöver verkligen inte en titel till som bara ligger och skräpar.

Bara så du kan vara lat och inte göra det själv? Är du smått intresserad av spelet så lägg det i din "wishlist" och återkom på ett tag för att kolla patch notes, inte så farligt.

Eller så är det någonting jag förväntar mig kunna fråga på en spel site för att själv slippa köpa ett spel jag sedan lägger i kategorin skräp och aldrig ser pengarna igen.

I vilket fall anser jag inte att det skadar att fråga. Artikel författare och redaktion kan ju alltid säga nej.

Finns alltid eget ansvar också, det är inte så jobbigt att hålla lite koll själv också om det är så att du har egna funderingar, klagar inte på dig eller så men det kan vara värt att tänka på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Köpte spelet till min terraria tokiga son och spelet hänger sig från och till och crashar när man avslutar det. Dessutom fattar man noll vad man ska göra. Recensionen är bra skriven och tar upp allt som e fel med spelet.

Jag tänker dock inte ge upp för det har potential men dem måste fixa till det ordentligt.

Starbound verkar dock mer lovligt och kul. Men inget köp förrän det är fullrelease, har hört dem raderar saves vid varje patch då dem lägger till så mycket nytt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av 3degs:

Köpte spelet till min terraria tokiga son och spelet hänger sig från och till och crashar när man avslutar det. Dessutom fattar man noll vad man ska göra. Recensionen är bra skriven och tar upp allt som e fel med spelet.

Jag tänker dock inte ge upp för det har potential men dem måste fixa till det ordentligt.

Starbound verkar dock mer lovligt och kul. Men inget köp förrän det är fullrelease, har hört dem raderar saves vid varje patch då dem lägger till så mycket nytt.

Starbound kan jag rekommendera, riktigt roligt och ganska lätt att förstå sig på om man bara tänker till lite (Jämfört med mig som bara klickar C för att crafta saker men man måste klicka E på varje "station" för att skapa diverse grejer).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Asså, jag köpte det här spelet idag och jag kan inte alls hålla med recencenten.

Tutorialen var kanske inte den bästa, men nog fan hade den relevans med det som hände på skärmen. men visst om man inte läser och följer den ordentligt så kanske den är förvirrande, jag vet inte.
Känns som Mats Nylund bara tänkte herpaderp, lets speeeeelaaaa already.
Om han hade läst manualen/kollat keybinds så hade han bl. annat sett att man kan visst mina rakt, det är bara trycka på M så gräver man bara ett block i taget istället för tre som för övrigt inte är tre "random" block utan de 3 block av samma sort som är närmast muspekaren.

Och jag har då inte lyckats med bedriften att kasta en lampa på faran istället för att slå ihjäl den.

Tyvärr har inte TotalBiscuit gjort nån "WTF? is" av spelet (ännu) men kolla gärna in lite gameplay på youtube innan ni bestämmer er för att lyssna på FZ:as recencent.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

k3m
Medlem
Skrivet av Zymac:

Asså, jag köpte det här spelet idag och jag kan inte alls hålla med recencenten.

Tutorialen var kanske inte den bästa, men nog fan hade den relevans med det som hände på skärmen. men visst om man inte läser och följer den ordentligt så kanske den är förvirrande, jag vet inte.
Känns som Mats Nylund bara tänkte herpaderp, lets speeeeelaaaa already.
Om han hade läst manualen/kollat keybinds så hade han bl. annat sett att man kan visst mina rakt, det är bara trycka på M så gräver man bara ett block i taget istället för tre som för övrigt inte är tre "random" block utan de 3 block av samma sort som är närmast muspekaren.

Och jag har då inte lyckats med bedriften att kasta en lampa på faran istället för att slå ihjäl den.

Tyvärr har inte TotalBiscuit gjort nån "WTF? is" av spelet (ännu) men kolla gärna in lite gameplay på youtube innan ni bestämmer er för att lyssna på FZ:as recencent.

https://www.youtube.com/embed/6OyWtJceVrM

håller med dig fullt ut. skribenten måste ha hoppat över instruktionerna. för att sen ha fått en dålig spelupplevelse. men hur lång tid tar det för spelet att uppdatera sig egentligen?

k3m
Medlem

till Mats Nylund. nu har jag spelat det här spelet i flera timmar. din recension av spelet är ren och skär dynga. det du skriver överensstämmer inte med verkligheten. vad less man blir på såna som dig. gör om gör rätt. visa att du inte är sämre än att du kan erkänna när du klantat dig. vill du att jag ska utveckla och precisera vad du har fel i din recinsion så ska jag gärna göra det. sen att skriva att det är trasigt, när det inte är det. är så fel av dig och kanske sänker spelets storhet till nåt bortglömt hafsverk. Darkout är bättre än både terraria samt starbound.

Moderator | Testpilot
Skrivet av k3m:

till Mats Nylund. nu har jag spelat det här spelet i flera timmar. din recension av spelet är ren och skär dynga. det du skriver överensstämmer inte med verkligheten. vad less man blir på såna som dig. gör om gör rätt. visa att du inte är sämre än att du kan erkänna när du klantat dig. vill du att jag ska utveckla och precisera vad du har fel i din recinsion så ska jag gärna göra det. sen att skriva att det är trasigt, när det inte är det. är så fel av dig och kanske sänker spelets storhet till nåt bortglömt hafsverk. Darkout är bättre än både terraria samt starbound.

Alla har rätt till sin åsikt, du kan inte komma och säga "Darkout är bättre än både terraria samt starbound" på det sättet att det är en sanning. Alla tycker olika.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av k3m:

till Mats Nylund. nu har jag spelat det här spelet i flera timmar. din recension av spelet är ren och skär dynga. det du skriver överensstämmer inte med verkligheten. vad less man blir på såna som dig. gör om gör rätt. visa att du inte är sämre än att du kan erkänna när du klantat dig. vill du att jag ska utveckla och precisera vad du har fel i din recinsion så ska jag gärna göra det. sen att skriva att det är trasigt, när det inte är det. är så fel av dig och kanske sänker spelets storhet till nåt bortglömt hafsverk. Darkout är bättre än både terraria samt starbound.

Alla har rätt till sin åsikt, du kan inte komma och säga "Darkout är bättre än både terraria samt starbound" på det sättet att det är en sanning. Alla tycker olika.

sant om åsiktsdelen. däremot är det moraliskt fel att ljuga om en produkt, vilket författaren gjort i det här fallet.

k3m
Medlem
Skrivet av Cayne:
Skrivet av koleny:

Synd, tyckte spelet såg intressant ut... Får väl hålla mig till starbound då!

Tänkte precis samma tanke.
Är det möjligt att FZ kan hålla lite koll och prova Darkout igen efter patchar och dylikt? Mitt Steam bibliotek behöver verkligen inte en titel till som bara ligger och skräpar.

fyi, spelet är inte trasigt. jag vet inte vad recensenten gjort med sitt spel. för ingenting av det han skriver om spelet är sant. förutom hans högst subjektiva åsikter som jag inte alls håller med om. spelet är bra, riktigt bra alltså.

Medlem
Skrivet av k3m:

till Mats Nylund. nu har jag spelat det här spelet i flera timmar. din recension av spelet är ren och skär dynga. det du skriver överensstämmer inte med verkligheten. vad less man blir på såna som dig. gör om gör rätt. visa att du inte är sämre än att du kan erkänna när du klantat dig. vill du att jag ska utveckla och precisera vad du har fel i din recinsion så ska jag gärna göra det. sen att skriva att det är trasigt, när det inte är det. är så fel av dig och kanske sänker spelets storhet till nåt bortglömt hafsverk. Darkout är bättre än både terraria samt starbound.

Gör gärna det. Det jag nämnde i recensionen är min upplevelse av spelet, som jag för övrigt fortsatt spela efteråt och som blivit bättre sedan dess. Det jag egentligen borde ha anmärkt mer på är att Allgraf släppt spelet i betaversion utan att säga det. Jag tvivlar inte på att det kommer att bli helt fantastiskt, det är redan bra, och långt ifrån färdigt. Men att släppa ett spel som är så här ofärdigt är inte riktigt okej, hur lovande det än är.

Jag vet inte riktigt vad jag skulle ha ljugit om. Lite mer spelande senare har jag insett att det finns ett system för det där med att gräva tre rutor i taget. Jag tycker fortfarande inte att det funkar särskilt bra, men det är inte slumpmässigt. Det visste jag dock inte när jag skrev texten.

Åsikter ÄR för övrigt subjektiva, per definition. Om jag inte skrev vad jag tyckte om spelet skulle jag lika gärna kunna skriva en Wikipediartikel eller en manual.

1
Skriv svar