Första gameplay-filmen från Project Eternity

Robot
Första gameplay-filmen från Project Eternity

Obsidian Entertainment bjuder på ett första smakprov från Kickstarter-succén Pillars of Eternity.

#obsidian-entertainment, #project-eternity, #pillars-of-eternity


Medlem
Första gameplay-filmen från Project Eternity

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Längtar så. Baldurs Gate 2 är mitt absoluta favoritspel, alla kategorier, och om det här blir hälften så bra så kommer jag dansa av lycka.

Medlem

trailern var jävligt taffligt gjord. Kändes mer som nån fan-trailer eller något

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

Då kanske detta inte är för dig, då halva grejen med Pillars of Eternity är den isometriska vyn från forna tiders rollspel som Baldurs Gate.

Inaktiv

I ren rpg väg så är det denna titel samt Torment tides of numenera och Wasteland 2 jag väntar mest på. Oavsett hur trailern var så var det kul att se liv från Pillars of Eternity och jag tror det kan bli riktigt kul. Gillade bakgrunderna väldigt mycket av det lilla man såg. Ge oss mer information snart Obsidian.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

Då kanske detta inte är för dig, då halva grejen med Pillars of Eternity är den isometriska vyn från forna tiders rollspel som Baldurs Gate.

Må vara sant. Jag längtar efter nya rollspel att spela men jag skäms lite att säga att jag aldrig spelat exempelvis Baldurs Gate och liknande klassiska spel. Kanske tvingar mig att köpa det när det kommer på rea!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Äntligen ett riktigt rpg!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

k3m
Medlem

det där med eldbollen som exploderar och npc'na flyger långt åt alla håll gillar jag skarpt hoppas de får med en trollformel som imploderar. för det skulle också vara häftigt att se npc'na dras in i en explosion

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

Då kanske detta inte är för dig, då halva grejen med Pillars of Eternity är den isometriska vyn från forna tiders rollspel som Baldurs Gate.

Må vara sant. Jag längtar efter nya rollspel att spela men jag skäms lite att säga att jag aldrig spelat exempelvis Baldurs Gate och liknande klassiska spel. Kanske tvingar mig att köpa det när det kommer på rea!

Om du gillar spel som Witcher 2 och Mass Effect så är det inte alls säkert att Baldurs Gate och den eran av RPG tilltalar dig alls. Men jag tycker definitivt du ska prova. Baldurs Gate 1+2 med expansionerna och Planescape Torment är riktigt bra.

Frilansare
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

Då kanske detta inte är för dig, då halva grejen med Pillars of Eternity är den isometriska vyn från forna tiders rollspel som Baldurs Gate.

Må vara sant. Jag längtar efter nya rollspel att spela men jag skäms lite att säga att jag aldrig spelat exempelvis Baldurs Gate och liknande klassiska spel. Kanske tvingar mig att köpa det när det kommer på rea!

http://store.steampowered.com/app/257350/

Medlem

Om det blir lika bra som det ser ut är detta ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

Då kanske detta inte är för dig, då halva grejen med Pillars of Eternity är den isometriska vyn från forna tiders rollspel som Baldurs Gate.

Må vara sant. Jag längtar efter nya rollspel att spela men jag skäms lite att säga att jag aldrig spelat exempelvis Baldurs Gate och liknande klassiska spel. Kanske tvingar mig att köpa det när det kommer på rea!

Om du aldrig lirat BG så har enligt mig personligen missat världens kanske, bästa spel genom människans digitala historia

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Föredrar 3:e persons över axeln eller möjligen first person istället för detta.

De spelen är inga "riktiga" RPG spel (alltså spel som Mass Effect, det vill säga spel där man har kontroll över själva stridandet), det här spelet är en återgång till "old school" rollspel (som är baserade på Dungeons and Dragons) och som inte är i 3D, BG var det första spelet som lyckades med att överföra känslan av att spela ett sådant spel även om det spelet inte var det första på långa vägar (SSI gjorde många RPG spel och var mer eller mindre kända som en sådan utgivare).

Medlem

Blev så besviken på Dragon Age efter att Bioware hypat det som "the spiritual successor to Baldurs Gate". Inte för att det var ett dåligt spel, tvärtom, men för att det verkligen inte alls förmedlade samma känslor som den eran med PS:T, BG1/2, IWD gjorde. Pillars of Eternity däremot, där har vi nog något som passar den beskrivningen. Håller tummarna!

Inaktiv

Kotor 1 & 2 var jävligt bra de också. Dock föredrog jag 2an av Obsidian Entertainment.

Medlem

Hmm… Grupptrycket har numera fått mig att tänka om när det gäller Baldurs Gate. Klickar nog hem det senare idag så får vi se!


signatur

Submission is for the weak

Alrighty then...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av k3m:

det där med eldbollen som exploderar och npc'na flyger långt åt alla håll gillar jag skarpt hoppas de får med en trollformel som imploderar. för det skulle också vara häftigt att se npc'na dras in i en explosion

Det är helt omöjligt att dras in i en explosion.

(Uttråkad...)

k3m
Medlem
Skrivet av izayoi:
Skrivet av k3m:

det där med eldbollen som exploderar och npc'na flyger långt åt alla håll gillar jag skarpt hoppas de får med en trollformel som imploderar. för det skulle också vara häftigt att se npc'na dras in i en explosion

Det är helt omöjligt att dras in i en explosion.

(Uttråkad...)

ja men implosion då!

Medlem

Ser riktigt bra ut, hoppas jag lyckas få tag i en kopia så jag kan filma! *börjar smöra PR-firmor*


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Bra röstskådespel, samma genomtänkta relationsystem som "föregångarna" och samma grymma atmosfär genom hela spelet som i trailern så kan det här bli helt gudomligt.

Medlem

Jag grät en tår av lycka när jag såg trailern
Skall bli så skönt när spelet är färdigt

Medlem

Det här är precis vad fansen förväntar sig av de här utvecklarna, ser riktigt bra ut!

Medlem

Åfyfan vilken gåshud man hade då, älskar baldurs gate och icewind dale serien, och detta minsann, detta kommer bli ett spel att minnas.

MEG
Medlem

Hoppas mycket på detta spel, kanske för mycket är jag rädd :-S


signatur

Death is only the beginning

wow mållös och det har inte hänt dom senaste 5 åren


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Om jag ska vara helt ärlig så, trots att jag är inbiten RPGare, så såg det inte allt för roligt ut…

Skrivet av Kleptomaniac:

Jag längtar efter nya rollspel att spela men jag skäms lite att säga att jag aldrig spelat exempelvis Baldurs Gate och liknande klassiska spel.

Inbiten RPG:are utan att ha spelat Baldur's Gate? Hmm... det där håller inte.

I min bok är det Baldur's Gate som definierar rollspelsgenren. Sedan finns ju visserligen jRPG också; men de är ofta mer av taktiska strategi- eller actionspel än rollspel (i den klassiska bemärkelsen).

Skrivet av Joakim Bennet:

Noo! Heresy!
"Enhanced Edition" lyckas ypperligt med att ta bort stor del av den underbara D&D-känslan som finns i originalet. Mitt tips är att köra original-originalet istället.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Brain:

Noo! Heresy!
"Enhanced Edition" lyckas ypperligt med att ta bort stor del av den underbara D&D-känslan som finns i originalet. Mitt tips är att köra original-originalet istället.

Va?
Hur då? Jag tycker det ser likadant ut på bilderna som originalet förutom ett lite annorlunda UI.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Brain:

Noo! Heresy!
"Enhanced Edition" lyckas ypperligt med att ta bort stor del av den underbara D&D-känslan som finns i originalet. Mitt tips är att köra original-originalet istället.

Va?
Hur då? Jag tycker det ser likadant ut på bilderna som originalet förutom ett lite annorlunda UI.

Det räcker med små detaljer för att försämra helheten. UI:t, de nya karaktärerna och spår av arcadetänk (The Black Pits) är saker, som för mig, försämrar spelet. Ett spel som, med bravur, inte gjorde några kompromisser för att förenkla eller fördumma.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar