Stor uppdatering till Hearthstone: Heroes of Warcraft

Robot
Stor uppdatering till Hearthstone: Heroes of Warcraft
Medlem
Stor uppdatering till Hearthstone: Heroes of Warcraft

Som jag längtar! Har varit uppskriven på betan hur länge och sitter och spam-uppdaterar min email i hopp om att det ska komma en inbjudan nån dag. Shit out of luck so far dock...


signatur

Submission is for the weak

Geeks Gaming

Kul... om man nu hade fått betan de vill säga.

Medlem

Fick min beta inbjudan idag, trevligt litet spel, men känns som man kan tröttna fort.


signatur

Meep!

Medlem

Verkar inte direkt vara någon prioritering på hur dom skickar ut beta nycklar, har stått i "kön" sen spelet kom ut i beta men inte fått ett skit. En kompis skapar 2st nya bnet konton och får 2st keys redan nästa dag... men man fick ju en av honom så det var ju bra iaf!

Btw sa dom inte att spelet skulle gå in i open beta ganska snart under blizzcon?

Medlem
Skrivet av Phobo:

Fick min beta inbjudan idag, trevligt litet spel, men känns som man kan tröttna fort.

Tur för dig att spelet har dailyquester osv, så nu måste du spela varje dag!

Moderator | Testpilot
Skrivet av wastaah:
Skrivet av Phobo:

Fick min beta inbjudan idag, trevligt litet spel, men känns som man kan tröttna fort.

Tur för dig att spelet har dailyquester osv, så nu måste du spela varje dag!

Tycker inte ens de är roliga, tråkiga grind quests är det enda jag stött på iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade små.förväntningar på detta kortspel, att man skulle lira lite till och från. Tyvärr blev det tvärtom, är helt såld.

Medlem

Jag gillar det rejält. Har ingen tidigare erfarenhet från Magic, men detta är roligt som sjutton. Är fortfarande för feg för att spela min Arena eller rankade matcher, men nu är det snart dags känner jag

Skribent

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Stämmer väl lite, men så har det ju alltid varit med såna här kortspel.
Jag tycker ändå jag har klarat mig bra utan köpa något.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Precis som i alla kompetitiva kortspel har du ju en fördel om du köper kort, men det går definitivt att bygga bra lekar utan att ha köpt paket. För övrigt finns ju arenan där det inte spelar någon roll om du köpt kort eller inte.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Det skulle jag inte säga, vanliga kortspel typ magic är ju Pay-2-Win om något och i heartstone kan du ju faktiskt grinda kort vilket du inte kan i andra liknande fysiska spel.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Med tanke på att man inte kan köpa specifika kort för riktiga pengar känns det inte så farligt. Man måste fortfarande ha RNG på sin sida, oavsett hur många kortpaket man köper.

Själv håller jag mig till Arena, där finns det inga genvägar till det perfekta decket.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av wastaah:
Skrivet av Phobo:

Fick min beta inbjudan idag, trevligt litet spel, men känns som man kan tröttna fort.

Tur för dig att spelet har dailyquester osv, så nu måste du spela varje dag!

Tycker inte ens de är roliga, tråkiga grind quests är det enda jag stött på iallafall.

Tycker du verkligen att det är så mycket "grinding" då? De flesta quests är ju saker som:
Win 5 battles with priest or rogue
Deal 40 damage to the opponent
Play 40 pets with a mana cost of 2 or lower.

Tycker det är mest saker man gärna gör iallafall.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Sant är ju att man "köper" card packs (set om 5 random kort med minst ett "rare" eller bättre), men man måste inte köpa för riktiga pengar, det går alldeles utmärkt att questa ihop guld till korten. Har köpt ett pack än så länge, men eftersom spelet är gratis så räknar jag med att handla för 300-500 eller så.
Ju mer kort man har, ju större rörelsefrihet förstås, men det är något som inte märks av så mycket i spelet. Till den klass du väljer att spela så har du ett gäng klassbundna kort, tillsammans med the common cards som alla klasser drar ifrån.
Rätt snart vill man inte att att spelet ska plocka random kort från dessa kohorter, utan man väljer att göra sina egna deck genom att plocka sina 30 favoriter. Här är det ju bra med "bra" kort, men det är så random när man spelar mot någon att det inte spelar någon roll ifall du sitter på massa legendariska kort. Det är mer "rätt kort vid rätt tillfälle" som gäller.

Med fler kort kan du iofs disenchanta ner det oönskade överskottet och crafta nya kort. I det stora hela, nej, jag tycker inte att det märks särskilt mycket utav p2w. Du får inga kort som inte går att få med vanligt questande, och du blir inte en bättre kortspelare bara för att du har en fet plånbok

Medlem
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Precis som i alla kompetitiva kortspel har du ju en fördel om du köper kort, men det går definitivt att bygga bra lekar utan att ha köpt paket. För övrigt finns ju arenan där det inte spelar någon roll om du köpt kort eller inte.

Det sura är ju att Arenan kostar kosing. Tror det är ca 20 spänn för en omgång, men då finns det en hel del att vinna för en skicklig spelare också.
När man kör en Arena måste du först välja en av 3 klasser (tror det är random, så overall skill är bra), och sedan kommer det upp 3 kort till din valda klass där du får plocka en av dom tills du fyllt ditt deck om 30 kort. Detta deck kommer du nu spela så många matcher som möjligt med. Ju mer du vinner, desto bättre reward, men när du förlorat din tredje match så är du ute, och får börja om från början.

Kul som fan är det, känner bara att jag ska bli lite bättre innan jag börjar på riktigt

Edit: Såg just ett "In-game hint" att man kan köpa sig in i Arenan med guld också

Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Blizzard gick ut med statistik och 44% av toppen hade inte lagt en krona på spelet. Det är ganska stort med tanke på att om du lägger 17kr på Arena så får du ett gratis Legendary Gold kort. Vilket gör att spela Arena med pengar minst en gång är ganska frestande.

Skribent

Tusen tack för alla svar, nu har jag rejält med kött på benen!

Arenan låter onekligen intressant.. Nu får de bara se till att öppna upp betan också!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Även om jag gillar att pulla med det här på PC så är det på plattorna det kommer till sin fulla potential...vill jag tro iallafall. Hoppas bara att man accessar samma konto, annars blir det tjurigt!

Medlem
Skrivet av eandersson.net:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Blizzard gick ut med statistik och 44% av toppen hade inte lagt en krona på spelet. Det är ganska stort med tanke på att om du lägger 17kr på Arena så får du ett gratis Legendary Gold kort. Vilket gör att spela Arena med pengar minst en gång är ganska frestande.

Du går kortet för en betalning med pengar i antingen kortshoppen eller arenan. Men om man har sätt några streams eller helt enkelt kollat upp vilket kort det är så är det inte speciellt bra kort, och jag tror inte jag har sett en enda deck som använder sig av det. Det är ett kul kort bara.. inget annat.

Fick min beta key i måndags, och det är ett kul spel.
Hoppas att de fixar någon form av arena draft som man kan köra endast mellan en från sin vän lista. Draft delen är det som jag tycker är det roligaste med hela spelet

Medlem

Sålde min betanyckel för 800kr HIHIHIHIHIHI

Medlem
Skrivet av Eight08:

Sålde min betanyckel för 800kr HIHIHIHIHIHI

Vem betalar 800kr för en betanyckel till ett spel som kommer vara F2P? Märkliga människor det finns.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Har kört spelet endel, det känns som en väldigt förenklad variant av övriga spel på marknaden. Vilket de säkert gör rätt i om de vill fånga den "stora massan" (som de så klart vill).

Vore också kul om ios versionen kom snart, betydligt trevligare att spela spel som dessa liggandes i soffan

Medlem

Jag som trodde att guldkorten redan var animerade. Och även synd att man förlorar sin ranking, hade ju precis lyckats lämna guld bakom mig.

I vilket fall är det väldigt kul, även om jag fortsätter hata präster och deras j-vla mind control.

Medlem
Skrivet av talavis:

Jag som trodde att guldkorten redan var animerade. Och även synd att man förlorar sin ranking, hade ju precis lyckats lämna guld bakom mig.

I vilket fall är det väldigt kul, även om jag fortsätter hata präster och deras j-vla mind control.

MC nerfas till 10 mana i patchen om jag inte minns fel, samt lite andra nerfar på tex Argent Commander och andra kort som är överbudgeterade.

För övrigt är HS rätt kul, en match tar 10-15 beroende på vilken deck typ man spelar så passar perfekt när man bara hata lite tid över

Medlem

Installerar betan nu

Medlem

Får hoppas att öppna betan kommer innan jul, ser fram emot det här grymt mycket. Trodde aldrig att jag skulle vara pepp över ett kortspel men efter att jag testat lite magic the gathering i somras insåg jag att det är ju faktiskt jäkligt skoj med kortspel


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Precis som i alla kompetitiva kortspel har du ju en fördel om du köper kort, men det går definitivt att bygga bra lekar utan att ha köpt paket. För övrigt finns ju arenan där det inte spelar någon roll om du köpt kort eller inte.

Det sura är ju att Arenan kostar kosing. Tror det är ca 20 spänn för en omgång, men då finns det en hel del att vinna för en skicklig spelare också.
När man kör en Arena måste du först välja en av 3 klasser (tror det är random, så overall skill är bra), och sedan kommer det upp 3 kort till din valda klass där du får plocka en av dom tills du fyllt ditt deck om 30 kort. Detta deck kommer du nu spela så många matcher som möjligt med. Ju mer du vinner, desto bättre reward, men när du förlorat din tredje match så är du ute, och får börja om från början.

Kul som fan är det, känner bara att jag ska bli lite bättre innan jag börjar på riktigt

Edit: Såg just ett "In-game hint" att man kan köpa sig in i Arenan med guld också

Kör en hel del arena, och går man med 7 wins eller mer är man garanterad åtminstone guld nog att ta sig in i arenan igen (150 guld)

Medlem

fick betan för ca 2-3 månader sen, var verkligen taggad till tusen! men tröttnade rätt fort och spelar numera max 1 match per dag i snitt

12
Skriv svar