10. Är julkalendern...

10. Är julkalendern...

...över nu? kan jag sluta ta dessa stressade pauser till att skriva?!
...inte....shit

Har inget att skriva om idag...bidrog till radiohjälpen, inte mycket men något. Försöker skapa någon ordning så jag kan sätta mig ned och fortsätta med Zelda: Skyward Sword. Lämnade Link i den förbannade öknen, måste vara den tråkigaste nivån/banan/delen.

um..

Har börjat med att varje morgon till frukost se ett avsnitt av Batman the animated series. Sjukt mysig start på dagen. Ännu en av de tiotalet tecknade serier jag följer. I love me some cartoons. "Barnslig du är...det är ju för barn". Och om man studerat filmvetenskap med personlig inriktning på historia och älskar tecknat så blir mitt svar "Och vilka tror du skapar och tillverkar dessa serier? Barn eller???" Nu kan jag inte teckna för skit så tecknare kommer jag aldrig bli, får satsa på något av de andra otaliga jobben som samarbetar för att skapa dessa serier. Det är ett större jobb att skapa tjugo minuters avsnitt än någon kan tro.

Kanske jobba med inköp...Cartoon Network! Anställer ni?!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
10. Är julkalendern...

Kommer ihåg när jag var liten så såg pappa oftast på Batman:TAS med mig, nu som äldre förstår jag varför, fruktansvärt "vuxet" barnprogram!

Du har inte sett dom nyare animerade filmerna då? Under the Red Hood var asgrym!

Jag har sett "Under the Red Hood" den var lite mörkare än vad jag är van vid men den var bra.

Jag hade aldrig gissat att *spoiler* var *spoiler* och att det var tack vare *spoiler* som *spoiler* kunde *spoiler*
Och där på slutet när de möts vid kyrkan och scenen *spoiler* var cool.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar