Medlem
Vässa

IKEA är ju så fyndiga med sina produktnamn och även om jag inte är säker på att deras knivar heter Vässa så skulle det inte förvåna mig. De skulle iofs lika gärna eller kanske ännu bättre heta Stockholm blodbad, Terror on Elm Street eller Edward Scissorhands. Två gånger sedan jag köpte nya knivar har jag lyckats skära mig. Detta bara på en vecka.

Första gången blev jag lite överraskad eftersom jag "bara" torkade av bladet med en handduk och kniven lyckades skära igenom både handduken och lite av tummen.. Ingen fara på taket dock och inget blodvite.

Igår kväll var jag dock inte lika lyckosam och hade dessutom lite bråttom då jag skar upp sallad till middagen. TJOFF så sitter kniven långt in i långfingret och jag minns att det första jag tänkte var "FAN hur djupt blev det där?!"

In under vattenkranen för att göra en damage control och medan blodet så fint rinner nerför handen kan jag bara konstatera att det är som man säger, fingrarna blöder mycket. Samtidigt som jag har fullt upp med att lägga tryck på såret är det dags att ta av locket på potatisen som kokar över och dottern kommer inspringandes och vill ha något att tugga på... multi tasking på hög nivå

Efter ett samtal till 1177 så råds jag fundera över om det är dags att förnya stelkrampsvaccinet men det verkar inte som att jag ska behöva sy någonting. Sårytorna går ihop och blödningen verkar stanna upp så smått.

Jag slänger på ett blodstopperförband som jag har liggandes hemma och beger mig ut på kvällens planerade fotopromenad. Jösses vad snabbt det går när man är lite stressad och slarvig... i framtiden kommer jag se till att hålla fingrar och annat ur vägen för knivar. Annars kan jag varmt rekommendera IKEA's knivar! De är vassa och snygga

Några bilder från kvällens promenad i Malmö City

#blogg

Vässa

Har jag sagt att jag skulle vilja ha några av dina bilder som vägglöpare eller tapet?! speciellt de där fina bilderna av nattbelysning, tredje bilden nedifrån och den där med ljuskronan framför butiken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har jag sagt att jag skulle vilja ha några av dina bilder som vägglöpare eller tapet?! speciellt de där fina bilderna av nattbelysning, tredje bilden nedifrån och den där med ljuskronan framför butiken.

Hör av dig i PM så löser vi något kul

1
Skriv svar