World of Warcraft får in game-butik

Medlem
World of Warcraft får in game-butik

Snart kommer väl så att man köper tokens, gear, achievements, world firsts osv in-game också. F2P-modell fast med månadskostnad. Bra bra. Jag är inte bitter!

Medlem

släg ihop så man kan lvla upp en ny gubbe också så snackar vi affärer!

Medlem

Ja snart kan man säkert betala 200:- (utöver månadsavgiften) så får man en gubbe på högsta level, med bästa rustningen och bästa pets och mounts och hela skiten! Betalar du en tjuga extra så kommer en liten korean spela ÅT dig! Du behöver inte göra någonting längre!!! Precis så vi vill ha det i våra spel!!!

Eller?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ja snart kan man säkert betala 200:- (utöver månadsavgiften) så får man en gubbe på högsta level, med bästa rustningen och bästa pets och mounts och hela skiten! Betalar du en tjuga extra så kommer en liten korean spela ÅT dig! Du behöver inte göra någonting längre!!! Precis så vi vill ha det i våra spel!!!

Eller?

nä men du betalar gärna för att slippa lvl 90 lvlar som du överhuvudtaget inte är intresserad av, för att sen lungt och städat kunna spela vidare och skaffa gear precis som vanligt. vilket säkrar wow kunder som tröttnat på sin nuvarande champ men inte vill lvla upp en ny. nått annat får du inte för pengarna, så du kan vara lugn

Medlem
Skrivet av Miindz:

Snart kommer väl så att man köper tokens, gear, achievements, world firsts osv in-game också. F2P-modell fast med månadskostnad. Bra bra. Jag är inte bitter!

nej det kommer inte, som blizzard sa själva så är spelet inte designat för att vara ett free-to-play = pay-to-win så nått annat än lvling, och pets lär du inte se. ta de lungt

och om du nu skulle göra som du säger, att dem säljer gear, så gör det att konsumenten spenderar mindre tid i spelet, vilket innebär färre månadsbetalningar, så de hade förlorat på de

Inaktiv

Det GÅR INTE att argumentera emot och säga att detta inte skulle vara P2W. Däremot kan man tycka att det är en bra sak (varför man nu skulle göra det är en gåta).

Vidrigt är det iaf, om något har ihjäl wow så är det detta. Inget annat mmo har någonsin kommit i närheten, utan det blir självmord från Activision-Blizzards sida pga bottenlös girighet.

Medlem

Jag gillar vissa funktioner med deras affär men dock så är prisnåvierna på t.ex mounts helt absurda. Det är synd.

Jag tror inte de kommer börja sälja riktig gear, osv. Jag kan dock inte tala för östmarknaden eftersom de verkar ha litet annorlunda praxis...

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Ja snart kan man säkert betala 200:- (utöver månadsavgiften) så får man en gubbe på högsta level, med bästa rustningen och bästa pets och mounts och hela skiten! Betalar du en tjuga extra så kommer en liten korean spela ÅT dig! Du behöver inte göra någonting längre!!! Precis så vi vill ha det i våra spel!!!

Eller?

Haha, kan se det framför mig, "Pay an extra 9,99$ and you will receive a personal korean assistant who will play for you, whenever you want (24/7)."

Medlem
Skrivet av User:

Det GÅR INTE att argumentera emot och säga att detta inte skulle vara P2W. Däremot kan man tycka att det är en bra sak (varför man nu skulle göra det är en gåta).

Vidrigt är det iaf, om något har ihjäl wow så är det detta. Inget annat mmo har någonsin kommit i närheten, utan det blir självmord från Activision-Blizzards sida pga bottenlös girighet.

hur vinner man med pets?

Medlem

Mycket bitterhet här från folk som antagligen inte ens spelat wow på flera år! Pets och mounts har väl blizzard sålt i flera år så ser inte varför dom inte skulle lägga in det ingame när dom har tid för det.

Medlem
Skrivet av bavver:

Mycket bitterhet här från folk som antagligen inte ens spelat wow på flera år! Pets och mounts har väl blizzard sålt i flera år så ser inte varför dom inte skulle lägga in det ingame när dom har tid för det.

äntligen nån som fattar och inte slänger sig handlöst in i rage-kulturen.

Medlem

Tror en stor del av problematiken ligger i var Blizzard valde att placera knappen. Istället för att lägga till en nyttig funktion rent spelmässigt valde de att bland random group finder, random battleground finder, karaktärs ark, skill bok med mera lägga en ikon som e skrikgul och mer eller mindre tjatar på dig hela tiden GE OSS MER PENGAR! Om de istället hade lagt knappen under esc menyn hade nog uppståndelsen vart mindre. Nu blev det ju dessutom extra ill av att en funktion för att hitta "premade" grupper för raids å dungeons är helt undangömd på ett nästan komiskt ologiskt ställe som ingen kommer hitta.. typ.

Medlem
Skrivet av User:

Det GÅR INTE att argumentera emot och säga att detta inte skulle vara P2W. Däremot kan man tycka att det är en bra sak (varför man nu skulle göra det är en gåta).

Vidrigt är det iaf, om något har ihjäl wow så är det detta. Inget annat mmo har någonsin kommit i närheten, utan det blir självmord från Activision-Blizzards sida pga bottenlös girighet.

Detta är non-combat vanity pet som du redan kan köpa via deras digitala shop. Samma saker som finns i den är det som du kommer kunna köpa direkt genom spelet istället för att gå den långa vägen runt och köpa kod som du sedan löser in på ditt konto.
Så det är det vanliga pet och mounts.. inget som kommer att förändra dina skills eller så, så hur du kan se detta som P2W är helt bortom min förståelse.

Medlem
Skrivet av bavver:

Mycket bitterhet här från folk som antagligen inte ens spelat wow på flera år! Pets och mounts har väl blizzard sålt i flera år så ser inte varför dom inte skulle lägga in det ingame när dom har tid för det.

Jag håller med, det är ju samma saker, bara en smidigare lösning från nuvarande sätt att köpa dem.

Sedan om det är som Komured säger att knappen till shoppen sitter på ett dumt ställe så lär de säkert flytta den, annars lär det definitivt komma en mod som kan antingen gömma eller flytta den dit du vill, precis som med alla andra UI saker.

Medlem

Visst. De får väl göra som de själva vill. Och folk kommer säkert köpa det. Men hade jag betalat månadsvis för att spela ett spel så skulle jag banne mig velat ha tillgång till hela innehållet. Inte behöva betala extra utöver min redan dyra prenumeration.

Men nu spelar jag inte WoW så tur är väl att jag slipper irritera mig.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Snart kommer väl så att man köper tokens, gear, achievements, world firsts osv in-game också. F2P-modell fast med månadskostnad. Bra bra. Jag är inte bitter!

mmm aaaa det låter jättetroligt

Medlem
Skrivet av User:

Det GÅR INTE att argumentera emot och säga att detta inte skulle vara P2W. Däremot kan man tycka att det är en bra sak (varför man nu skulle göra det är en gåta).

Vidrigt är det iaf, om något har ihjäl wow så är det detta. Inget annat mmo har någonsin kommit i närheten, utan det blir självmord från Activision-Blizzards sida pga bottenlös girighet.

haha hoppas du skojar annars är du ute och cyklar utan hjälm nejdå du är inte clueless ett dugg

Medlem

Tja, varför inte? Vill man betala för sånt så är det väl smidigt och enkelt att göra det direkt genom spelet istället. Inget för mig men grattis till den som vill ha det


signatur

Cause i need to watch things die

one steep closer to doom, you are not prepared!


signatur

New life, New hope

Medlem

Va är det för gnäll?? Jag spelar visserligen inte wow längre men pets och mounts har dom ju sålt sen urminnes tider.. Du får ju knappast en bättre gubbe för det.. Det är inget p2w bara för att dom väljer att integrera deras shop (som dom har haft iaf sen burning crusade) i spelet för att fler ska köpa mounts/pets.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Visst. De får väl göra som de själva vill. Och folk kommer säkert köpa det. Men hade jag betalat månadsvis för att spela ett spel så skulle jag banne mig velat ha tillgång till hela innehållet. Inte behöva betala extra utöver min redan dyra prenumeration.

Men nu spelar jag inte WoW så tur är väl att jag slipper irritera mig.

Nu är ju dock detta endast non-combat pets som inte ger dig någonting speciellt, samma med mounts.

Medlem
Skrivet av User:

Det GÅR INTE att argumentera emot och säga att detta inte skulle vara P2W. Däremot kan man tycka att det är en bra sak (varför man nu skulle göra det är en gåta).

Vidrigt är det iaf, om något har ihjäl wow så är det detta. Inget annat mmo har någonsin kommit i närheten, utan det blir självmord från Activision-Blizzards sida pga bottenlös girighet.

Öhh, vilket spel har du spelat? Det går INTE att argumentera för att det skulle vara P2W, då det inte säljs någonting som ger dig fördelar i strider överhuvudtaget.

1
Skriv svar