PSN+ tid kvar utan att logga in på enhet?

jkw
Medlem
PSN+ tid kvar utan att logga in på enhet?

Som titeln säger! *pekar* Vet någon om det är möjligt?
Jag har googlat runt en stund och inte lyckats hitta något annat sätt att få reda på hur lång tid man har kvar på sin PSN+ prenumeration utan att behöva starta ps3/ps4?

Medlem
Skrivet av jkw:

Som titeln säger! *pekar* Vet någon om det är möjligt?
Jag har googlat runt en stund och inte lyckats hitta något annat sätt att få reda på hur lång tid man har kvar på sin PSN+ prenumeration utan att behöva starta ps3/ps4?

Isåfall om man loggar in på deras hemsida, http://us.playstation.com/playstation-plus/

kanske? eller någon annan hemsida

ZF
Medlem

ja, slutdatum för period(en/erna) står på administarationssidan för ditt konto. (alltså inte i butiken) vilken kan nås även från webläsare.

Medlem

jag brukar bara trycka trekant på nåt PS plus spel som jag har och sen väljer info så får man upp en list vem som har köpt inehållet osv och längst ner så står det hur länge du har plus kvar. Själv tror jag har runt 400dagar kvar

ZF
Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

jag brukar bara trycka trekant på nåt PS plus spel som jag har och sen väljer info så får man upp en list vem som har köpt inehållet osv och längst ner så står det hur länge du har plus kvar. Själv tror jag har runt 400dagar kvar

det visar dock bara hur lång den senaste perioden är. skulle man tex ha fyllt med ett år på ett konto med 145 dagar kvar så kommer denna info fortfarande visa att det går ut om 145 dagar, såvida man inte uppdaterat eller laddat ned även innehållet däremellan. (vilket jag iof då antar du gjort för att det står 400)

kan fungera annorlunda på PS4. men på PS3 är det som ovan.

1
Skriv svar