Stor uppdatering till Hearthstone: Heroes of Warcraft

Medlem
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Corolyn:
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Precis som i alla kompetitiva kortspel har du ju en fördel om du köper kort, men det går definitivt att bygga bra lekar utan att ha köpt paket. För övrigt finns ju arenan där det inte spelar någon roll om du köpt kort eller inte.

Det sura är ju att Arenan kostar kosing. Tror det är ca 20 spänn för en omgång, men då finns det en hel del att vinna för en skicklig spelare också.
När man kör en Arena måste du först välja en av 3 klasser (tror det är random, så overall skill är bra), och sedan kommer det upp 3 kort till din valda klass där du får plocka en av dom tills du fyllt ditt deck om 30 kort. Detta deck kommer du nu spela så många matcher som möjligt med. Ju mer du vinner, desto bättre reward, men när du förlorat din tredje match så är du ute, och får börja om från början.

Kul som fan är det, känner bara att jag ska bli lite bättre innan jag börjar på riktigt

Edit: Såg just ett "In-game hint" att man kan köpa sig in i Arenan med guld också

Kör en hel del arena, och går man med 7 wins eller mer är man garanterad åtminstone guld nog att ta sig in i arenan igen (150 guld)

Satan vad najs! Måste köra en vända direkt...förnedrade just tjejen på tre raka, men det ger ju inga quest gjorda, så...
Har Uthor, Rexxar och Garrosh att välja mellan..så det blir en Hunter
...första matchen gick åt skogen vs en Shaman, grrrrr!

Medlem

Jag prövade spelet för första gången idag. Riktigt underhållande, lite småmysig atmosfär


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Jag har hört att det stinker lite pay-to-win om det här, att man får väldigt svårt att hävda sig bland de andra kämparna om man inte betalar för sig. Någon som har intryck att dela med sig av på den fronten?

Det är klart att man kan köpa sig till bättre kort och så, men det finns några saker som ändå gör att det mesta jämnar ut sig:
- Spelets matchmaking gör att man slipper möta de som finslipat sina "dyra" kortlekar förrän man själv är lika bra.
- Det finns inga kort (eller andra fördelar) som är exklusiva för
de som betalar. I alla fall inte än och jag hoppas att det aldrig kommer att bli så.
- Korten i sig är hyggligt balanserade. De dyraste har ofta gimmicks och/eller är svårspelade snarare än otroliga fördelar.

Medlem

Har kört detta spel i ca 2-3 månader nu. Tycker fortfarande det är skit kul!
Förövrigt kan man man komma rätt högt rankad ändå med basic korten man får från början.

Då man tidigare har spelat mmorpg och betalt månadsavgift tycker jag inte så farligt att lägga ner 100kr då och då för att få nya kort.

12
Skriv svar