Robot
Knack

Mark Cerny har jobbat med Crash, Spyro, Sonic, Jak, Daxter, Ratchet och Clank. Alla är plattformslegender, och ingen ska känna sig hotad av Knack.

#knack, #sony, #crash-bandicoot


Medlem
Knack

Verkar inte komma någon fullträff bland releasespelen för PS4 och Xbone. Får väll avvakta ett tag och se senare, är just nu fast i Super Mario 3D World

Medlem

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

k3m
Medlem
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

instämmer!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

Medlem

Av någon anledning påmindes jag av gamla Psygnosis-spelet Rascal. Inte säker på varför, men jag får på känn att Knack kommer att bli ungefär lika varaktigt i folks medvetanden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

det har jag gnällt på dom på flera titalar har klarat knack igår tyckte det var skit bra spel smaken som baken som amn säge har lärt mig inte läsa nåt recension längre för att dom förstar för dig och du missar bra tital på grund av de som skriver om spelet som går efter rykte och inte spelar det själva + ifall dom nu testar spelet det tror jag inte allt som stor här stämmer inte med det jag har kört vad jag tycker alla tycker olika om spel därför ska man inte läsa sånt skit + FZ är riktig dåligt sida tycker jag sågar ner spel värre än dom andra hemsidor oki knack är inte bästa 4 genarsion spel men fan eller att det suger och värd en 2? komigen en 3 och halv skulle jag ge spelet när du spelar knack du har kul får tillbacka ps1 minen som bardom det är inget spel ska göra wow ps4 mine? det är det va syfte med knack att man ska minnas de goda från ps1 och till ps4 nu da men de värkar fan inte fatta poöngen !! om jag har fel säg till mig guys jag står för det jag säger jag är riktig data nörd har xbox o ps4 jag brinner för spel inte spela och bara snacka skit om det eller leka jag kan om spel göra jobbet för lönen som man tycker nu förtiden folk skriver bara nått om spelet bara göra sitt jobb och skiter i att anstränga sig och testa spelet de söker som vi via nätet efter fakta inte att dom sitter och skötter sitt jobb prova spelen det tror jag fan inte dom gör på fz!

Medlem

Behövde inte ens scrolla för att läsa denna best till recension

Inaktiv

Tyvärr blir det så när spelsidor ofta inte tar in ordentliga journalister till att skriva spel utan de går till diverse frilansare som är billiga. Kvalitèn blir därefter tyvärr.

Nåja ni är bra på mkt annat fz : )

Redaktör
Skrivet av leo.vanich:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

det har jag gnällt på dom på flera titalar har klarat knack igår tyckte det var skit bra spel smaken som baken som amn säge har lärt mig inte läsa nåt recension längre för att dom förstar för dig och du missar bra tital på grund av de som skriver om spelet som går efter rykte och inte spelar det själva + ifall dom nu testar spelet det tror jag inte allt som stor här stämmer inte med det jag har kört vad jag tycker alla tycker olika om spel därför ska man inte läsa sånt skit + FZ är riktig dåligt sida tycker jag sågar ner spel värre än dom andra hemsidor oki knack är inte bästa 4 genarsion spel men fan eller att det suger och värd en 2? komigen en 3 och halv skulle jag ge spelet när du spelar knack du har kul får tillbacka ps1 minen som bardom det är inget spel ska göra wow ps4 mine? det är det va syfte med knack att man ska minnas de goda från ps1 och till ps4 nu da men de värkar fan inte fatta poöngen !! om jag har fel säg till mig guys jag står för det jag säger jag är riktig data nörd har xbox o ps4 jag brinner för spel inte spela och bara snacka skit om det eller leka jag kan om spel göra jobbet för lönen som man tycker nu förtiden folk skriver bara nått om spelet bara göra sitt jobb och skiter i att anstränga sig och testa spelet de söker som vi via nätet efter fakta inte att dom sitter och skötter sitt jobb prova spelen det tror jag fan inte dom gör på fz!

Kan det inte vara så enkelt att du tolkar FZ:s betyg annorlunda än vi? En tvåa är ingen sågning: det står för ett spel med betydande brister, eller ett tveksamt köp. Vilket är ungefär vad alla som recenserat det sagt.


signatur
Medlem
Skrivet av leo.vanich:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

det har jag gnällt på dom på flera titalar har klarat knack igår tyckte det var skit bra spel smaken som baken som amn säge har lärt mig inte läsa nåt recension längre för att dom förstar för dig och du missar bra tital på grund av de som skriver om spelet som går efter rykte och inte spelar det själva + ifall dom nu testar spelet det tror jag inte allt som stor här stämmer inte med det jag har kört vad jag tycker alla tycker olika om spel därför ska man inte läsa sånt skit + FZ är riktig dåligt sida tycker jag sågar ner spel värre än dom andra hemsidor oki knack är inte bästa 4 genarsion spel men fan eller att det suger och värd en 2? komigen en 3 och halv skulle jag ge spelet när du spelar knack du har kul får tillbacka ps1 minen som bardom det är inget spel ska göra wow ps4 mine? det är det va syfte med knack att man ska minnas de goda från ps1 och till ps4 nu da men de värkar fan inte fatta poöngen !! om jag har fel säg till mig guys jag står för det jag säger jag är riktig data nörd har xbox o ps4 jag brinner för spel inte spela och bara snacka skit om det eller leka jag kan om spel göra jobbet för lönen som man tycker nu förtiden folk skriver bara nått om spelet bara göra sitt jobb och skiter i att anstränga sig och testa spelet de söker som vi via nätet efter fakta inte att dom sitter och skötter sitt jobb prova spelen det tror jag fan inte dom gör på fz!

Zero Punctuation, is that you??

Medlem

Håller men recensionen. Knack är idiotiskt, gillar man spelet är man också det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gissar på att spelet blir gratis PS+ någon gång under nästa år, Kanske under mars månad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

Skrivet av bleak:

Tyvärr blir det så när spelsidor ofta inte tar in ordentliga journalister till att skriva spel utan de går till diverse frilansare som är billiga. Kvalitèn blir därefter tyvärr.

Nåja ni är bra på mkt annat fz : )

Hej, hej! Det var tråkigt att ni inte gillade texten. Jag tycker det är bra med kritik, och sådan ska man lyssna på, även om man kanske inte alltid håller med om den! Jag tror absolut man kan skriva bra, kärnfulla texter och recensioner på 400 ord, till exempel.

Jag kan dock tycka det är onödigt att kalla oss "billiga frilansare" som inte brinner för vad vi gör och som inte är "ordentliga journalister". Dels drar man alla över en kam, dels tycker jag det är lite ohyfsat. Jag brinner visst för det här (vilket jag tror alla mina kollegor också gör), är utbildad journalist och har lagt ner fler dagar och kvällar på Knack. Trots att det är rätt svårt att tycka om.

Man behöver självklart inte tycka om varje text jag skriver och kritik är faktiskt bra, för det lär man sig av. Jag skriver ju bra och ibland mindre bra, såklart. Men att dra förhastade slutsatser tycker jag är orättvist. Kan vi inte sluta med sånt?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Spelade igenom det Coop med tjejen och vi båda tyckte det var roligt och underhållande

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

Skrivet av bleak:

Tyvärr blir det så när spelsidor ofta inte tar in ordentliga journalister till att skriva spel utan de går till diverse frilansare som är billiga. Kvalitèn blir därefter tyvärr.

Nåja ni är bra på mkt annat fz : )

Hej, hej! Det var tråkigt att ni inte gillade texten. Jag tycker det är bra med kritik, och sådan ska man lyssna på, även om man kanske inte alltid håller med om den! Jag tror absolut man kan skriva bra, kärnfulla texter och recensioner på 400 ord, till exempel.

Jag kan dock tycka det är onödigt att kalla oss "billiga frilansare" som inte brinner för vad vi gör och som inte är "ordentliga journalister". Dels drar man alla över en kam, dels tycker jag det är lite ohyfsat. Jag brinner visst för det här (vilket jag tror alla mina kollegor också gör), är utbildad journalist och har lagt ner fler dagar och kvällar på Knack. Trots att det är rätt svårt att tycka om.

Man behöver självklart inte tycka om varje text jag skriver och kritik är faktiskt bra, för det lär man sig av. Jag skriver ju bra och ibland mindre bra, såklart. Men att dra förhastade slutsatser tycker jag är orättvist. Kan vi inte sluta med sånt?

Du kunde ha skrivit bajs 382 gånger samtidigt som du hade fått in Spyro The Dragon och Crash Bandicoot i texten och du hade ändå gjort min dag

Kanske två av dom bästa spelserierna nånsin i mitt tycke (originaltrilogierna då)

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

Som vanligt vet jag inte. Vill påstå att det här var en ovanligt dålig recension. Framför allt är den ju brutalt kort (485 ord, bildtexter och rubriker inkluderade) - omöjligt att skriva en bra recension på så få tecken.

Hej, hej! Det var tråkigt att ni inte gillade texten. Jag tycker det är bra med kritik, och sådan ska man lyssna på, även om man kanske inte alltid håller med om den! Jag tror absolut man kan skriva bra, kärnfulla texter och recensioner på 400 ord, till exempel.

Nä, det är säkerligen inte omöjligt att skriva en bra spelrecension på 400 ord. Ta mig inte på orden (höhö), jag målade bara en bild. Det är däremot jävligt svårt och helt onödigt om man inte lider av akut tidsbrist att ge sig på något sådant, eftersom resultatet tenderar att bli sämre. Till skillnad mot en krönika eller en skönlitterär text hävdar jag bestämt att en bra recension generellt sett helt enkelt kräver ett större utrymme än typ ett halvt A4.

Medlem

Fan, ett av spelen som tänkte införskaffas

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av e2zippo:

Som vanligt väldigt tunn recension på FZ, det nämns ingenting om hur kontrollen är, om grafiken, ljudbilden eller vad spelet egentligen handlar om. Liknar mest ett blogginlägg. Bättre kan ni väl?

instämmer!

Men vi fick i alla fall veta att det var jämntjockt

Medlem

Tänkte jag kunde skriva en egen liten recension, har spelat igenom hela spelet på "Normal" nivå. OBS: Jag klankar inte ner på någon annan. Se detta som MIN åsikt.

I början känns Knack ganska grafikfattig. Det ser mest ut som man sitter med en enkelt tecknad film. Detta lyfter dock betydligt på vissa nivåer. Man tycker dock att den mycket vackrare grafiken kunde man lagt ner lite mer jobb på så hade hela spelet känts lite mer "Next Gen".

Man bjuds på en hyffsad bra barn/vuxenberättelse. Goblins/Orcher som helt plötsligt fått mycket högre tekniknivå på sin krigsarsenal. Och börjar attackera människan mer. Lite lagom mystisk början kan man väl säga. Skall försöka att inte berätta för många spoilers.
I början får man en liten enkel genomgång hur man skall styra och visas specialattacker man ges med hjälp av gula kristaller som finns lite överallt i spelet. Dessa specialattacker är få men ibland helt suveräna när man sitter i någon knivig situation. Samla därför alltid gula kristaller.

Spelkontrollen är enkel men man har tyvärr lite för få attacker att välja mellan. Knack är ganska snabb och man gör snabba undanglidningar med styrspak R. Detta utnyttjade jag effektivt många gånger.
Det är sant att Knack kan kännas lite klen i vissa situationer-tänk då på vad jag sa om gula kristaller.
Om man är erfaren handkontrollspelare så tycker jag inte att det gjorde så mycket om det känns långt mellan sparpunkterna. Inget "Curlingförälder" hjälp här inte. Det är nog bara riktigt svårt om man inte är särskilt gammal. Men historien kan kännas läskig ibland så spela med de mindre barnen.
Hela spelet är väldigt korridorliknande detta blir väldigt tröttande om man trodde att man har mer äventyrsspel frihet. Men lite samlande av extra uppgraderingar finns det-titta alltid på olikfärgade väggar/dörrar och slå på dem, ger ofta lite kistor med manicker man skall samla delar till.

Ljudet är en av de bättre sakerna med spelet. Ganska bra röstskådisar och bra rejäla ljudeffekter. Knack kan ju vara både väldigt liten och mycket stor och han pratar själv. Med grövre röst ju större han blir. När man hittar de små bitar han växer av klirrar det fint i handkontrollens lilla högtalare.

Tyvärr känns Knack långa delar segt. Motståndare man slåss mot har allt för lite variation, allt för få sorters motståndare. Människa,Robot,"Varelse" och lite enkla teknikfällor. Knack har ju lite olika "bitmöjligheter" men endast på de banor som är speciellt anpassade för dessa-"Relikbitar" oftast, Is, Trä(brinnande), Kristall och stål (har jag glömt någon?). Finns lite specialkristaller som nog är tänkt att man endast kan få alla om man spelar extraspel med/mot andra spelare. Eller spelar spelet flera ggr. själv? Vet ej men verkade så efter min genomspelning.

Det känns att Knack inte är något nytt Ratchet&Clank. Denna spelserie gillade jag och min brorson stort (utom ngr enda snedtramp). Den där riktiga uppfinningsrikedomen, vapenvariationen och de löjligt roliga skämten saknas.
Jag tror att det inte var en så bra idé att ge SONY Japanstudio så stor påverkan på hela produkten. Man känner av kulturella missförstånd. Lite stelt, inga riktigt bra skämt, liten kille med taggigt hår(inte blått, OBS insider), Mecharustning!!
Liten spoiler: Japanspel har ofta det problemet att man tycker att när man når "slutbossen" så är den så infernaliskt mycket svårare än resten av spelet att man nästan gråter . Jag grät inte men jag fick anstränga mig mycket och lära mig rörelsemönster vid många försök.

Sammanfattning: Vänta med köp tills det blir billigare.
Helhetsbetyg:Mycket Svag 3:a av 5.
+ Bra ljud!
+/- Vacker grafik bara ibland.
+ Bra spelkontroll.
- Humor?
- Lite tunn story.
- Tråkig återupprepande bandesign
- Jag får aldrig vara jättestor när jag själv vill.

Japp allt från mig. För tillfället.

Medlem

"Oförlåtande strider
Jämntjock bandesign
Mer bestraffande än belönande "

what what hur i helvete kan detta ge ett spel minus?

alla spel håller handen sen kmr ett spel som är mindre hålla handen och mer oldschool bestraffande och så blir det minus?

jag fattar det inte bara vi har alla olika åsikter i get it, men tycker ska man ge minus får det iaf vara en reflektion utav något som är dåligt och inte något som är på "såhär vill jag att detta spelet ska vara" utan något dåligt som dom misslyckats med flera olika håll.

Exempel är snubben ovan han ger ju tio gånger bättre rescension om hur man ska rescensera.

ZF
Medlem
Skrivet av FuzioN:

"Oförlåtande strider
Jämntjock bandesign
Mer bestraffande än belönande "

what what hur i helvete kan detta ge ett spel minus?

detta är inte Japan..

kanske får bättre mottagande där, vore lite ironiskt ändå.

Medlem

"Det här är inte framtiden. Det här är forntiden. Och det, ska jag be att få tala om, är inte nödvändigtvis en dålig sak. Knack tar mig med på en resa genom minnenas allé till en svunnen era då de största hjältarna hette Crash och Spyro. Det var en tid då en konsols anseende mättes i hur coola och charmiga plattformsikoner den hade. Det var en mycket fin tid för plattformsentusiaster."

Där har du faktiskt helt fel. Playstation var en konsol som lyckades fånga en äldre publik, som brydde sig mer om spel som Wipeout, Tekken, Ridge Racer, Tomb Raider, Resident Evil, Final Fantasy VII och Metal Gear Solid än charmiga plattformshjältar som Croc, Spyro, Crash, han den där i Ape Escape och Rayman.

Ja, jag vet att han heter Spike. Det var mer ett sätt att fånga hans anonyma ställning.

Medlem

"Knack är nämligen rätt knackigt."

- Knack knack!

- Vem där?

- Ett knackigt skämt.

- VIlket knackigt skämt?

-Fredrik Erikssons fyndiga ordvits.

- Fredrik Erikssons fyndiga ordvits, go home!

Medlem

"Mark Cerny, som en gång byggde Crash och Spyro, har lyckats med det förbluffande konststycket att snida ett spel som är betydligt svagare än dem han snickrade ihop för nästan tjugo år sedan – på alla punkter."

Yuji Naka låg bakom Sonic.

Jason Rubin och Andy Gavin brukar krediteras Crash Bandicoot.

Ted Price brukar få äran för Spyro.

Mark Cerny var med i utvecklingen, visst (Sonic 2 var han inblandad i, men inte ettan, har jag läst). Men att han har "byggt Crash och Spyro" är fel. Helt fel. Faktiskt.

Medlem

"Jag vandrar i sakta mak ner i gruvschakt, över bergsplatåer och genom tungt bevakade fort. Men trots de varierade fondväggarna är banorna stöpta i samma jämntjocka form; de tar aldrig slut och tuffar på i exakt samma tempo. Ibland låter spelet mig göra oförargliga plattformshopp, som är snudd på omöjliga att bomma. Skillnaderna mellan Crash Bandicoots rappa och sinnrika bandesign är milsvid."

Fast Crash Bandicoot är oerhört linjärt och upprepar många idéer. En hel del nivåer kommer tillbaka med mycket små variationer genom spelet.

Däremot har det mycket bättre, svårare och mer utmanande nivåer. Men särskilt sinnrika skulle jag ej kalla dem. Snarare simpla. Men kul är det. Mycket timing, HÖG svårighetsgrad.

Du borde spela det Fredrik!

Medlem

"Men, försöker jag intala mig, det är väl ändå striderna som väger tyngst? Må så vara men de är också djupt orättvisa. Knack vevar frenetiskt med sina små armar och träffar sällan måletl. Gör jag ett litet misstag innebär det oftast att jag ser hur Knack krossas i tusen bitar och tvingas starta om. Spelets checkpoints ska vi inte ens tala om då de är försvinnande få. Där och då krossas också mitt hjärta i tusen bitar och jag inser att det är ljusår mellan Knack och den rena spelglädjen i Spyro the Dragon."

Låter oerhört enformigt. Av det jag sett tycks spelet mest gå ut på att vandra fram längst en utstakad väg och slåss. men lite variation hade ju Knacks sätt att förvandla sig på kanske kunnat tillföra. Dock tycks skillnaderna mellan Knack i hans olika skepnader mest vara kosmetisk och det är trist för det är ju en kul idé med potential som hade kunnat göra spelet varierat. Som det är nu så byter han mest storlek i takt med fienderna och omgivningen som jag har förstått det.

Medlem

"Historien om troll, professorer, hjältar och brustna hjärtan är väldigt charmig i all sin enkelhet. Den berättas snarare med entusiasm än bra skådespeleri, men man kommer långt med ett stort hjärta. Det är den som bär mig framåt genom de långtråkigaste partierna. Och det är den som får mig att känna.

Bild 893056 Bild 838417

Berättelsen skiner stark och striderna glimtar till ibland.

Även under spelets gång händer det att jag känner något. Att leta efter gömda rum och skatter är kittlande. Det är också häftigt att se lille Knack suga i sig flammande trävirke och isbitar för att växa sig större och starkare. När Knack blir en dödsmaskin är det en liten fröjd att röja runt och mosa fienderna som annars krossar mig. Men glädjen är flyktig och efter en kort solglimt hopar sig tunga, jämntjocka regnmoln.
"

Tycker av det jag sett att designen och storyn ser intressant ut. Därför extra trist att spelet under fasaden tycks vara så svagt! :/

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Av någon anledning påmindes jag av gamla Psygnosis-spelet Rascal. Inte säker på varför, men jag får på känn att Knack kommer att bli ungefär lika varaktigt i folks medvetanden.

Det tror inte jag. Folk kommer om flera år att komma ihåg det och prata om det som en av de stora första flopparna till PS4, precis som Lair till PS3.

Jag gillade dock Lair. Spelar man det med vanliga spakar istället för påklistrad Sixaxisstyrning är det rätt schysst. Inte lika bra som Rogue Squadron men rätt kul, snyggt och med schysst stämning. Det känns lite äventyrligt. Och storslaget!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

"Oförlåtande strider
Jämntjock bandesign
Mer bestraffande än belönande "

what what hur i helvete kan detta ge ett spel minus?

alla spel håller handen sen kmr ett spel som är mindre hålla handen och mer oldschool bestraffande och så blir det minus?

jag fattar det inte bara vi har alla olika åsikter i get it, men tycker ska man ge minus får det iaf vara en reflektion utav något som är dåligt och inte något som är på "såhär vill jag att detta spelet ska vara" utan något dåligt som dom misslyckats med flera olika håll.

Exempel är snubben ovan han ger ju tio gånger bättre rescension om hur man ska rescensera.

Det handlar ju inte endast om att ett spel ska vara svårt, utan även svårt på rätt sätt. Det ska vara en rättvis utmaning, inte en orättvis och frustrerande utmaning. Om styrningen inte håller måttet, kameran krånglar eller det är omotiverat långt mellan checkpoints är ett spel kanske svårt av fel orsaker...?

12
Skriv svar