11 Dec. Lets get hyped

11 Dec. Lets get hyped

Har sjukt bråttom, måste...skriva...och springa.

Nya Godzilla filmen har en ny trailer och jag är cyniskt skeptisk men samtidigt förhoppningsfull.

Wait and see, som alltid.

"With a purposeful grimace and a terrible sound he pulls the spinning high tension wires down....Helpless people on subway trains scream oh my god as he looks in on them..."

Ses, adjö, måste springa, sluta skriv för i GÅ släpp tangentbordet..

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
11 Dec. Lets get hyped

Också väldigt skeptisk mot den där filmen, håller på känna att alla amerikanska storfilmer känns likadana.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Också väldigt skeptisk mot den där filmen, håller på känna att alla amerikanska storfilmer känns likadana.

Nu kanske jag låter taskig, men har du inte kommit på det förrän nu?

*gnäll-läge på*

Alla filmer följer samma mönster, inom samma genre då. Man skulle kunna skriva ett generellt manus och sedan se att det stämmer in på allt som dom gör. Undantaget är väl en del komedier, men actionfilmer och sci-fi har nästan alltid samma mönster.

Introducerar hjälten och en del biroller. Något "oväntat" händer. Först ser allt ut att gå åt pipan. Hjälten agerar, kanske folk/makthavare tvivlar lite på hjälten först, men sedan bevisar han (ofast en han) vad han kan. Det blir lite motgångar, han vänder sedan på allt till sin fördel. Fienden får smisk och allt slutar lyckligt då USA räddar världen. Det är lite fler saker utöver detta, beroende på vilken genre det är, men i stort ser alla Hollywood-filmer ut på detta sättet.

Nämnde jag att det alltid är USA som räddar världen till slut?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar