Julkalendern – Vinn Company of Heroes 2

Robot
Julkalendern – Vinn Company of Heroes 2
Medlem
Julkalendern – Vinn Company of Heroes 2

Trean var lite klurig så här innan morgonkaffet Jag hade en bra gissning på vilket spel det var innan jag kom på vilken utvecklare ni menade!

Medlem

Teehee! Sista frågan var intressant formulerad


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Medlem

Bra spel, lycka till


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ska va lite småfräck å passa på att tacka för vinsten redan nu.
Tack!

Medlem

Jag önskar för övrigt att kunna svara på frågorna utan att vara med i tävlingen, för att se hur mycket man kan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köp spelet om ni inte vinner! Förbaskat bra rts!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Köp spelet om ni inte vinner! Förbaskat bra rts!

jaså? jag har hört så mycket negativt att jag inte velat slänga pengar på det. Är det inte en massa pay-to-win?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Eisenhart73:

Köp spelet om ni inte vinner! Förbaskat bra rts!

jaså? jag har hört så mycket negativt att jag inte velat slänga pengar på det. Är det inte en massa pay-to-win?

Det finns ju massa skins och och utseendeprylar att köpa som inte påverkar gameplay. Det som kan anses vara pay-to-win är att man kan köpa flera commanders/doctrines utöver de som är default. Tex just nu kostar Soviet Commander: Partisan Tactics 40:-. Men jag tycker man klarar sig utmärkt med standard commanders. Det finns även 3 dlc's men dessa används inte i multiplayermatcher utan i Theatre of War(mini kampanjer, co-op).

Kolla The Propagandacast. Han är helt klockren på att kommentera veckans matcher. Mkt underhållande. http://www.youtube.com/channel/UCyUcNdOxXcVt3o9eZKdza9w

StephenJF streamar på Twitch nästan varje dag. Kan också vara värt att glutta.
http://sv.twitch.tv/stephennjf


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Vild gissning på tredje frågan, lite vilt måste man leva!

Medlem

Diggade sista frågan, mina favoriter dom där

Inaktiv

Spelet är absurt och propagandistiskt, som också förklaras väldigt väl i ett känt youtubeklipp. Spelet drogs bort ur hyllorna i Ryssland och säkert också andra länder.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Spelet är absurt och propagandistiskt, som också förklaras väldigt väl i ett känt youtubeklipp. Spelet drogs bort ur hyllorna i Ryssland och säkert också andra länder.

Ja det vore konstigt annars då storyn i spelet ses från soviets sida.

Senaste nyheterna i JÄTTE-patchen som kom igår.
http://store.steampowered.com/news/?appids=231430


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Det är inte därför utan för att det är någon historielös liberal som skrivit manus åt sina politiska fiender, och därav svartmålat Sovjetunionen. Det är lätt att lägga ord i mun och bygga halmgubbar om man kan stå oemotsagd som det spelet gör.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Multiplayern har sina stunder, men kampanjen har som sagt stora brister. Något som följande video visar:

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Det är inte därför utan för att det är någon historielös liberal som skrivit manus åt sina politiska fiender, och därav svartmålat Sovjetunionen. Det är lätt att lägga ord i mun och bygga halmgubbar om man kan stå oemotsagd som det spelet gör.

Soviet var väl inte direkt några korgossar under kriget heller

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

Soviet var väl inte direkt några korgossar under kriget heller

Vilka var då några korggossar under kriget? Ingen, såklart. Men i Company of hereos 2-kampanjens fall uppstår ett flertal löjliga situationer; exemplevis när ett flertal soldater blir avrättade för att ha räddat sin överordnande, när man ska bränna ned hus med civila i etc. När spelet behandlade västfronten i den tidigare utgåvan målade den upp en oerhört glorifierande bild av de allierade soldaterna. Medans man i 2:an målar upp Sovjet som värre an Nazi-tyskland, utgår ifrån att ingen är villig att strida mot nazisterna för att nämna ett fåtal saker som likt mycket annat i spelet stinker historierevisionism.

Medlem
Skrivet av Hjelmern:
Skrivet av KaptenKanel:

Soviet var väl inte direkt några korgossar under kriget heller

Vilka var då några korggossar under kriget? Ingen, såklart. Men i Company of hereos 2-kampanjens fall uppstår ett flertal löjliga situationer; exemplevis när ett flertal soldater blir avrättade för att ha räddat sin överordnande, när man ska bränna ned hus med civila i etc. När spelet behandlade västfronten i den tidigare utgåvan målade den upp en oerhört glorifierande bild av de allierade soldaterna. Medans man i 2:an målar upp Sovjet som värre an Nazi-tyskland, utgår ifrån att ingen är villig att strida mot nazisterna för att nämna ett fåtal saker som likt mycket annat i spelet stinker historierevisionism.

yes jag såg videon efter inlägget. det är lite underliga saker de har med i spelet det får jag medge. men eftersom vinnarna skriver historien så kommer vi nog aldrig få veta säkert heller. jag blir inte förvånad om de har bränt inne civila som inte ville få sina hus nerbrända och därför stannade kvar där inne. det var desperata tider.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

yes jag såg videon efter inlägget. det är lite underliga saker de har med i spelet det får jag medge. men eftersom vinnarna skriver historien så kommer vi nog aldrig få veta säkert heller.

Men nu var ju Soviet också bland vinnarna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Sovjet var det land som bidrog mest till segern, men kalla kriget delade upp världen i två, där antisovjetisk propaganda dominerade i väst pga det hot den sovjetiska samhällsordningen utgjorde mot de härskande klasserna där. Spelet är producerat i väst och då blir det så.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av KaptenKanel:

yes jag såg videon efter inlägget. det är lite underliga saker de har med i spelet det får jag medge. men eftersom vinnarna skriver historien så kommer vi nog aldrig få veta säkert heller.

Men nu var ju Soviet också bland vinnarna.

Ja och därför förskönar de såklart historien.

Redaktör

Jag slipper gärna se den här tråden förvandlas till ett slagträ mellan olika politiska åskådningar. Tack.


signatur
Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Sovjet var det land som bidrog mest till segern, men kalla kriget delade upp världen i två, där antisovjetisk propaganda dominerade i väst pga det hot den sovjetiska samhällsordningen utgjorde mot de härskande klasserna där. Spelet är producerat i väst och då blir det så.

jo, men vad gjorde de med sina krigsfångar? kolla upp Katynmassakern. Visst de andra allierade var kanske inga änglar, men jag tvivlar på att de gjorde likanande. Sovjet mördade mängder av människor, soldater som civilia, så man ska nog inte tona ner den biten för mycket. Sen är, precis som du säger, vissa andra delar vinklade.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Det finns inga juridiska belägg för Katyn, bara politiska erkännanden av dem som tagit makten i Ryssland och som sympatiserar med borgarklassen. Patronerna var tyska.

Arkebuseringar var vanliga också från amerikanskt håll. Många japaner och tyskar som tillfångatogs sköts ihjäl, vilket bidrog till att japanerna ogärna gav sig levande till amerikaner.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Sist frågan. n1.

Medlem

Oj, jag vann.
Det är första gången detta händer. En stor dag idag.

1
Skriv svar