Hårda copyright-tolkningar drabbar Youtube-användare

Robot
Hårda copyright-tolkningar drabbar Youtube-användare

Folk som gör spelfilmer på tuben varnas för att använda copyright-skyddat material.


Medlem

Undrar om detta gäller twitch med då..

Medlem

Prima exempel på hur det här systemet kan missbrukas.

Medlem

Jag hoppas på att PewDiePie gör en video om detta så att så många som möjligt får reda på detta.

Medlem
Medlem

Jag tycker att Googles tjänster bara blir mindre och mindre attraktiva att använda hela tiden. YouTube var bättre innan Google köpte det och Google som sökmotor var bättre innan G+ kom till. Kan inte typ Valve komma och rädda världen och lansera en videotjänst som sparkar alla andra i skrevet?

Medlem

Streama på Twitch, lämna youtube åt sitt öde.

Medlem

Jag har mer och mer gått över till att förlita mig på recensioner på Youtube med bild och ljud, det skulle vara sjukt kontraproduktivt av spelbolagen att vara strama på den här fronten.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

p0k
Medlem

Rechyyy (Clayman90) HAr samma problem. runt 10st i timmen har han fått som mest.

Medlem

Copyright sux!!

Medlem
Skrivet av enboomer:

Daniel frukost, ska jag ha betalt?

LOK?

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=K2gswdiH3VE

Är inte helt och hållet googles fel, ohmwrecker förklarar i videon jag länkade lite saker som ligger bakom.

Inaktiv
Skrivet av Mogador:

Streama på Twitch, lämna youtube åt sitt öde.

Lite så ja.

Boogie har en hel del vettigt att säga:

http://youtu.be/35P2-kVuHKI

Tråkigt för alla som lever på detta, och så kommer någon annan och få alla pengar för att det finns lite ljud med. Nej det här är inte ok.

Först katastrofen med kommentarsfälten/googel+ och sen detta? Varför jävlas så med sina kunder?

Mer här:
http://www.gamefront.com/copyright-claims-sweep-youtube-gamin...

Tål att nämnas att många gamingföretag inte ställer sig bakom detta och har kontaktat google.

Totalt missbruk av copyright.

Medlem

Riktigt jäkla ruttet, Youtube!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av hastapan:
Skrivet av enboomer:

Daniel frukost, ska jag ha betalt?

LOK?

Alltid

Skrivet av HampStamp:
Skrivet av enboomer:

Daniel frukost, ska jag ha betalt?

Ohohohohhohoooo!!
I like you.

Naw <3

Medlem

Problemet verkar vara att deras sök motor kollar efter musik och när den hittar musik som ingår i sökningen så flaggas dessa oavsett om utgivaren har gått med på att låta folk tjäna pengar på att lägga upp en video om deras spel.

Det är korkat att inte tillåta sådant här och låta folk tjäna pengar på det eftersom spel inte kan spela sig själva och går därför inte att jämföra med att man lägger upp en film eller musik. Det är som att lägga upp en video på ett schack bräde där alla pjäser står på sin start position eller lägga upp en video från en fotbollsplan utan några spelare.

Medlem

Finns det reklam på Youtube?

WHAT?

Medlem

Vore kul om några av de populärare kanalerna väljer att lägga upp sina ljudspår på exempelvis SoundCloud och bara lägger upp video på YouTube och sen hänvisar till att användarna måste starta videon och ljudet samtidigt för att det ska bli bra Inte för att det är en lösning på något sätt, men det visar ungefär hur absurt det måste vara för att inte några dumma regler ska komma i vägen.

Medlem

Google bara misshandlar det hela, om och om igen.

Medlem

Vill ju inte vara verbalt brysk nu, men jag spottar och skiter på de där förbannade copyright reglerna. Fasiken vilken pest!
Resultatet blir mest att all kultur man kan gräva upp på nätet återigen begravs i något gammalt avdankat skiv/film- bolag där ingen någonsin kommer att se/höra det igen.
Vem vinner på det undrar jag?

Idioti.

Medlem

Helt sjukt.

Medlem

Det är samma ålder på youtube som xbox 360... Behöver vi inte en ny generation av youtube nu oxå?

Eller iaf något annat som kan ersätta

Medlem

jag har börjat bojkotta youtube, börjar bli mer och mer skit, nu gäller det bara för nån ny startup som har nån twist att komma in och dra med sig massviss med youtube användare

Youtuber

Har ca 500 klipp ute, fått 1 flaggning... suspekt skivbolag som tydligen äger rättigheten till ett brusljud i Hitman Absolution...


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag har mer och mer gått över till att förlita mig på recensioner på Youtube med bild och ljud, det skulle vara sjukt kontraproduktivt av spelbolagen att vara strama på den här fronten.

Wat!? När du har FZ?

Jag brukar själv titta en hel del på spel på Youtube. Inte rena Let's Plays kanske, men för att få en uppfattning om vad ett spel är, och om det är intressant för mig personligen. 20 minuter med lite kommentarer kan vara väldigt värdefullt.

Om sådant skulle försvinna från Youtube skulle det vara en ganska stor smäll för mig. Nu tror jag inte att det kommer att göra det. Det här verkar ju vara ett gigantiskt clusterfuck från Youtubes sida, inte minst med tanke på den brutala mängden spelskapare som fördömer det hela. Jag skulle gissa att antingen Youtube (genom att ändra systemet) eller spelskaparna (genom att se till att det bara är de som kan göra claims) kommer att ändra på sig, så att de flesta kanalerna kan fortsätta med sin verksamhet. Allt annat vore ett monumentalt misslyckande för kritik på nätet.

Medlem

Nog kan jag förstå copyright på spelvisningar, om företaget och enskild person lägger.ner x antal timmar på musik etc. Sedan så använder spelare allt material till sin visning och tjänar pengar på det och inte den som gjort allt arbete kring det. Likt filmer/musiker som inte tjänar nått på
på piratkopiering.

phi
Medlem

Google i ett nötskal. Youtube känns mer och mer som ett sjunkade skepp.

Medlem

youtube är verkligen bajs nu.

Medlem

Skulle vilja ranta runt och gapa på amerikanska copyright organisationer som ligger bakom sådant här skräp, men dom bleknar ju ändå mot Radiotjänst som (även om jag faktiskt inte är så stor motståndare till avgiften i sig) på något rättsvidrigt vis lyckats avgiftsbelägga internet för hela Svenska folket.
Någonstans är jag rädd för att internets dagar som ett fritt medium är räknade. Storbolagen ser ut att vara det största hotet, som med enorma summor kan lobba och muta sig till vilka politiska beslut som helst, vart som helst, tydligen.

Än så länge kan man välja alternativa tjänster, men det är nog bara en tidsfråga innan någon *host..google* snor åt sig ett patent på begreppet sökmotor också, och börjar ta betalt på riktigt, allt medans vi blir minutiöst övervakade av varenda jävla stat i världen. Ser framför mig hur räkningar från världens alla hörn snart kommer drälla ner i brevinkastet från företag och organisationer som uppmärksammat att jag sett eller hört något som dom har copyright på.

Jag bitter? Neeeeeeeej då!

Medlem

Det är ju såhär världen börjar bli, storföretag vill vaska ur minsta lilla krona ur oss. De som inte har jobb idag, de som knappt har pengar kommer inte ha råd med något framöver. Snart kommer underhållning endast tillhöra överklassen.

123
Skriv svar