Robot
Wildstar

I en genre som tenderar att luta sig på gamla, invanda mönster och speldesign gäller det att stå ut tillräckligt mycket för att tillföra något nytt och nå fram. Wildstar må ha en snygg yta men under den gömmer sig ett traditionellt MMO.

#wildstar, #world-of-warcraft, #rift, #carbine-studios, #the-secret-world, #ncsoft, #everquest-2, #allods-online


Medlem
Wildstar

Jag förutspår att detta blir ännu en WoW-klon som kommer gå i graven. (Ja jag vet att WoW inte var först men det är efter WoW som denna oändliga våg av liknande MMO-spel har kommit så antar att det är pga. WoW)

Medlem

Jag har varit rätt trött på mmo´s på senaste tiden men samtidigt längtat efter ett mmo som är så pass annorlunda så intresset kommer tillbaka igen.

Det verkar som att jag kommer lägga den uppgiften på The Elder Scrolls online istället för Wildstar


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag förutspår att detta blir ännu en WoW-klon som kommer gå i graven. (Ja jag vet att WoW inte var först men det är efter WoW som denna oändliga våg av liknande MMO-spel har kommit så antar att det är pga. WoW)

Wildstar känns ganska precis som en hybrid av WoW och GW2. Det är åtminstone på pappret en lovande kombination och de har spänt bågen vad gäller content, både i pve- och pvpväg.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag är faktiskt pepp på det här. Tror det kan bli najs. Traditionellt må det vara, men om man gör det rätt så kan det bli bra iaf. Det kommer absolut inte explodera och ha 12 miljoner subs, men om det har ett najs community runt miljonen där de inte konstant ska harassa sina spelare med micro transactions å är jag fett på.

Vi får se helt enkelt. Jag kommer prova det iaf.

Medlem

Efter allt jag läst och sett om detta spel, så vårdar det inte gott. Spelet har några enstaka "fräscha" faktorer som utan tvekan kommer locka vissa spelare. Sen då? Vad kan man göra i Wildstar som man inte gjort i något av alla de tidigare mmo-liren?

Nu är jag inte så mycket för Apple men mmo-världen behöver en Steve Jobs för att jag ska bli intresserad igen.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag förutspår att detta blir ännu en WoW-klon som kommer gå i graven. (Ja jag vet att WoW inte var först men det är efter WoW som denna oändliga våg av liknande MMO-spel har kommit så antar att det är pga. WoW)

Vad vågat av dig.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Jag förutspår att detta blir ännu en WoW-klon som kommer gå i graven. (Ja jag vet att WoW inte var först men det är efter WoW som denna oändliga våg av liknande MMO-spel har kommit så antar att det är pga. WoW)

Vilka andra spel har gått i graven? Det enda mmos spel jag vet lagt ner är Warhammer online. Lotro,Swtor,Gw2,Rift,Eve har inte gått i graven. Bara för att du inte vill spela andra mmo spel betyder inte det att dom är döda. Ganska idiotiskt påstående. Och nej, bara för att ett spel går f2p betyder inte det att det är dött, tvärtom. Många företag gör det f2p för att få in mer pengar, även fast spelet hade stadigt med spelare. Vill du spela något annat mmo än wow, så är det bara att göra det. (dom är inte döda som det ryktas om )

Medlem

Ser inte nödvändigtvis något fel i att MMO's jämförst med WoW. Blizzard var inte heller först i genren, men det dom gjorde var att finputsa deras spel till nära nog perfektion. Klart att man jämför allt nytt som kommer idag mot det bästa, varför skulle man inte?
Det har ju funnits gott om andra spel som fallit bara för att WoW redan satt ribban.
Egentligen vill jag helst av allt ha ett WoW2 (eller någon annan gren i Blizzards världar som MMO), där man lärt av alla misstagen, och förbättrat allt som redan var bra (inget projekt för D3 teamet alltså).
Innan det händer (om någonsin) så lär jag iaf testa spel som Wildstar. Jag har svårt att se hur ett MMO som inte vilar sig någonting alls på tidigare grunder i spelklassen skulle se ut, influenserna som fanns där långt innan WoW kom lär vara svåra att bortse ifrån.

Håller tummarna för att Wildstar är kul helt enkelt

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Efter allt jag läst och sett om detta spel, så vårdar det inte gott. Spelet har några enstaka "fräscha" faktorer som utan tvekan kommer locka vissa spelare. Sen då? Vad kan man göra i Wildstar som man inte gjort i något av alla de tidigare mmo-liren?

Nu är jag inte så mycket för Apple men mmo-världen behöver en Steve Jobs för att jag ska bli intresserad igen.

En sak har de som de andra spelen inte har, och det är spelare som inte har tröttna på det...än.

Hade fortfarande kunnat lirat Wow idag, är fortfarande ett bra spel, men 7 år räcker...spelar ingen roll vad dom kastar in i världen, den är uttjatad.

Medlem

Man kan säga vad man vill om MMOs, men det här spelet lär man ju iaf spela 100 timmar plus.
Sen om man ska hinna sitta och spela dag ut och dag in med jobb, familj och andra saker i livet återstår väl att se, men jag gillar Wildstar och ser fram emot det väldigt mycket.


signatur
Medlem

All respekt, men jag är ganska övertygad om att detta spelet kommer ha mer att erbjuda i längden än Elder Scrolls Online exempelvis. Jag tror att ambitionen är att kombinera nytänk (rymden, striderna, paths) med sådant som vi förut förknippade med MMO:s men som dummats ner de senaste åren (Storskaliga raids, housing etc). Hoppas PVP:N blir bra bara, men det känns ändå lovande med olika typer, från arenor till mer storskaliga scenarion, plus att de har öppnat för open world i samarbete med communityt.

Medlem

Testade detta lite snabbt under stress-testen som var härom helgen, riktigt trevligt det lilla jag hann testa (eftersom det var stress-test så var servrarna så överbelastade så att det ibland tog 10 minuter att ens komma åt karaktärslistan ^^ (och sedan få disconnect när man valt karaktär och spelet försökte gå vidare till ingame)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tycker detta verkar kul, men jag är lite oroad över att det är så linjärt. Efter Guild Wars 2 har jag fått blodad tand på den dynamiska världen där det går att äventyra precis lika bra lite varstans snarare än bara precis där du är "level appropriate".

Vi får väl se. Jag kommer i vart fall att testa detta, om jag blir kvar är en annan historia.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Blev lite pepp när jag läste detta, har inte lagt många minuter på mmo sedan vanilla wow. men detta kanske blir värt att casualspela lite tillsammans med tjejen

Medlem

Jag ser egentligen inget större fel med Wildstar, en del gott dessutom, men det är någonting med värld-designen (samt vissa kraktärsval) som gör att jag inte riktigt skapar mig ett band till den. Kanske är det det där smått tomma som Petter språkar om. Det blir nog inget för mig det här men hoppas det blir bra för de som är peppade på det.

Medlem
Skrivet av Devices:

Tycker detta verkar kul, men jag är lite oroad över att det är så linjärt. Efter Guild Wars 2 har jag fått blodad tand på den dynamiska världen där det går att äventyra precis lika bra lite varstans snarare än bara precis där du är "level appropriate".

Vi får väl se. Jag kommer i vart fall att testa detta, om jag blir kvar är en annan historia.

I Guild Wars 2, kunde man INTE "äventyra precis lika bra lite varstans". Om du är för hög level för ett visst område, så blir du "ner-levlad" till det området så att det ändå blir utmanande. Men om du är för låg level för ett visst område, så förblir du låg level, och monstrena är alldeles för svåra att döda.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Tråkigt att alla utvecklare ska spela på så säkra kort.
Ta ut svängarna för fan, det är då man lyckas!

Medlem
Skrivet av Uttern_:

Tråkigt att alla utvecklare ska spela på så säkra kort.
Ta ut svängarna för fan, det är då man lyckas!

WoW tog väl i stort sätt inte ut några svängar utan gjorde bara allt som redan fanns lite bättre. Det gick rätt bra...

Här ett stycke jag saxat från reddit som jag tycker sammanfattar Wildstar rätt väl:

Citat:

Its not about one big unique feature, its more about making the best all-round progression themepark mmo there is, by combining all the best features that are in the genre (and improving on them) and putting them into a single mmo, with challenging content.
So you have an Aim based telegraph action combat system, in an mmo with full gear and character progression, that includes features such as :

  • Dungeons (with Holy trinity combat)

  • Level scaling/mentoring (optional)

  • Adventures (Dungeons with player choice and alternative paths)

  • Shiphands (1-5 man scalable mini dungeons)

  • 20 and 40 man Raiding with content that changes

  • Battlegrounds

  • Arenas

  • OwPvP

  • Warplots (Largescale PVP with Fortresses, Siege weapns..etc)

  • Player Housing

  • Path System (Optional player chosen content alongside questing)

  • Limited Action slot system (LAS) - Players build their loadouts for the content, role and playstyle.

...and loads of smaller features like Costumes, Dyes, customizable mounts, full add-on support ...etc
Its a very feature packed mmo, which is being developed by a group of skilled and respected mmo veterans who have a very open and friendly relationship with the community. All of this, combined with the sense of humor that Carbine puts into the game plus the games art-style and sci-fi/fantasy mix is what appeals to its fans.

Medlem

En skillbuilder, ska funka för alla klasser:

http://www.wildstar-arkship.de/actionsetbuilder/en/esper/


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Undrar lite över följande; När man väljer faktion(imperiet eller rebellerna), väljer man för hela sitt acount? Har spelet månadskostnad? Hur många charakterslots får man?


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av toast:

Undrar lite över följande; När man väljer faktion(imperiet eller rebellerna), väljer man för hela sitt acount? Har spelet månadskostnad? Hur många charakterslots får man?

Är ej med i betan (men hade inte kunnat bekräfta om jag är med pga NDA). Men från vad jag läst, så gäller följande:

- Månadskostnad (standardsumma för Pay-to-play MMOs, ca 120kr)
- Inköpskostnad av spel (landar väl troligtvis runt 4-500kr)
- Du är inte låst till ena faktionen på "konto" nivå, utan varje karaktär får vara valfri faktion (Dominion eller Exile)
- Okänt antal character slots, men verkar ligga på runt 6-8 slots i dom videos som dykt upp. Kan väl ändras under betans gång, men låter ganska normalt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av toast:

Undrar lite över följande; När man väljer faktion(imperiet eller rebellerna), väljer man för hela sitt acount? Har spelet månadskostnad? Hur många charakterslots får man?

Är ej med i betan (men hade inte kunnat bekräfta om jag är med pga NDA). Men från vad jag läst, så gäller följande:

- Månadskostnad (standardsumma för Pay-to-play MMOs, ca 120kr)
- Inköpskostnad av spel (landar väl troligtvis runt 4-500kr)
- Du är inte låst till ena faktionen på "konto" nivå, utan varje karaktär får vara valfri faktion (Dominion eller Exile)
- Okänt antal character slots, men verkar ligga på runt 6-8 slots i dom videos som dykt upp. Kan väl ändras under betans gång, men låter ganska normalt.

Tack för infot, kollade igenom deras hemsida för spelet men hittade ej infon där den tid jag orkade lägga ner på det.
Är bra sugen att iaf testa detta.. Månadskostnad är inget större problem Om spelet är tillräckligt bra för att befoga detta, Men kan vara lite avskräckande från att köpa det när man är osäker på om man kommer att gilla det och det finns många fler konkurenter på horizonten nu...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Devices:

Tycker detta verkar kul, men jag är lite oroad över att det är så linjärt. Efter Guild Wars 2 har jag fått blodad tand på den dynamiska världen där det går att äventyra precis lika bra lite varstans snarare än bara precis där du är "level appropriate".

Vi får väl se. Jag kommer i vart fall att testa detta, om jag blir kvar är en annan historia.

I Guild Wars 2, kunde man INTE "äventyra precis lika bra lite varstans". Om du är för hög level för ett visst område, så blir du "ner-levlad" till det området så att det ändå blir utmanande. Men om du är för låg level för ett visst område, så förblir du låg level, och monstrena är alldeles för svåra att döda.

Ja om du spelar ensam, en grupp med låglevlare eller blandat klarar sig fint, tror vad han menar iaf är att det finns många områden att välja att vara på till skillnad från att vara låst vid en zon för den ras du valt!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

1
Skriv svar