Forza 5 får billigare bilar och dragracing

Robot
Medlem
Forza 5 får billigare bilar och dragracing

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

top gear samarbetet är den enda anledningen jag köpte forza5, bilar e andrahand xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Borde aldrig ha skett från början, försök inte med att vi visste inte att detta skulle få mycket kritik för det köper jag inte. Om Forza 4 hade dyrare bilar hur kommer det sig då att folk som spelat spelen sedan den först kom till Xbox nu är väldigt kritiska till detta, nej jag köper det inte ni har antagligen gjort så att man tjänar mindre pengar den här gången.

http://www.p4rgaming.com/forza-5-devs-on-monetization-we-had-...

"Many complaints about Forza Motorsport 5 seem to revolve around its token system despite it solving a big problem in previous iterations of the series. Claiming that exclusive cars were too easy to get in Forza 4, Turn 10 has solved this problem by making it extremely difficult for gamers to get their hands on expensive cars in-game without tokens."

Medlem

Härligt! Började fundera nu när jag börjar närma mig bilar som kostar över 3 miljoner o.s.v. hur f*n jag skulle få ihop pengarna, här är lösningen

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

De måste ha skrivit fel. De menar väl credits, sånt som man tjänar genom att spela.

Summering: Man tjänar credits dubbelt så snabbt och bilen kostar 1/3 i credits i jämförelse med innan.

Redaktör
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

De måste ha skrivit fel. De menar väl credits, sånt som man tjänar genom att spela.

Summering: Man tjänar credits dubbelt så snabbt och bilen kostar 1/3 i credits i jämförelse med innan.

Mattias Frost har börjat tulla på fredagsölen redan. De gör så där uppe i Dalarna.

Nyheten fixad.


signatur
Medlem

Spelet skulle vara halva priset när det är mikrotransaktioner med. Finns inget mer irriterande än att köpa ett spel och sen "behöva" betala igen i spelet om man inte vill farma 24/7.

Medlem

gud vad jag saknar tiden då patcher ofta var tillfällen då utvecklare även la till gratis material och det fanns riktiga expansionspacks =_= nu är det en minoritet som sysslar med sånt


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

De måste ha skrivit fel. De menar väl credits, sånt som man tjänar genom att spela.

Summering: Man tjänar credits dubbelt så snabbt och bilen kostar 1/3 i credits i jämförelse med innan.

Mattias Frost har börjat tulla på fredagsölen redan. De gör så där uppe i Dalarna.

Nyheten fixad.

Fan vad ölsugen jag blev nu.

Redaktör
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

De måste ha skrivit fel. De menar väl credits, sånt som man tjänar genom att spela.

Summering: Man tjänar credits dubbelt så snabbt och bilen kostar 1/3 i credits i jämförelse med innan.

Mattias Frost har börjat tulla på fredagsölen redan. De gör så där uppe i Dalarna.

Nyheten fixad.

Fan vad ölsugen jag blev nu.

Jag också. Skulle ha bott kvar i Dalarna...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

De måste ha skrivit fel. De menar väl credits, sånt som man tjänar genom att spela.

Summering: Man tjänar credits dubbelt så snabbt och bilen kostar 1/3 i credits i jämförelse med innan.

Mattias Frost har börjat tulla på fredagsölen redan. De gör så där uppe i Dalarna.

Nyheten fixad.

Fan vad ölsugen jag blev nu.

Jag också. Skulle ha bott kvar i Dalarna...

Du kan la ta en öl (eller två)i alla fall, fast du inte bor i Dalarna?

OnT: trevliga nyheter. Hoppas bara T10 inplemeterar "gift" funktionen i en framtida uppdatering


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Skribent

Ja, det satt fint med några frukostöl Dalastyle, dumt bara att nyheterna blev lidande!

(Jag har bara spelat Forza 5 som hastigast och har dålig koll på valutan. Källan skrev ut det i dollar så jag förutsatte att de körde med det i spelet, men tji fick jag. My bad!)


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Medlem

Med dessa nya ändringar kommer man alltså kunna införskaffa sig bilar 5 gånger snabbare än i 4an.

Det låter sjukt tråkigt, ärligt talat.

Citat:

We based our economy largely on Forza Motorsport 4 data, That $6 million Ferrari? It cost $10 million in Forza 4.

som sagt.

Citat:

The earn rate [in Forza 5] should have been the same, Player patterns are different now,

det låter som att 5an fått ganska mycket spotlight eftersom det är ett launch spel, vilket leder till att folk som inte har någon erfarenhet av hur tidigare, eller ens 5an är.

ett riktigt hatetrain.

Skrivet av Thunde:

Spelet skulle vara halva priset när det är mikrotransaktioner med. Finns inget mer irriterande än att köpa ett spel och sen "behöva" betala igen i spelet om man inte vill farma 24/7.

har du spelat tidigare 5an, eller tidigare iterationer av spelet?

Skrivet av Hipshot:

Fattar inte riktigt detta, vadå 6 miljoner, måste man betala det för att köpa en bil i spelet, vad är det i "riktiga" pengar för jag gissar att det är här skon klämmer? Jag antar att man inte betalar 600 för spelet och sedan 6000000 för en bil?

ingen tvingar dig att använda riktiga pengar.
Den möjligheten finns där för folk som är lata.

det vanligaste är att man tjänar ihop ingame cash genom att helt enkelt spela spelet.

Medlem

Kan någon säga ungefär hur mycket det kostar i RIKTIGA pengar att köpa saker i spelet, jag har det inte och kommer aldrig ha det heller, men jag undrar lite ändå


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan någon säga ungefär hur mycket det kostar i RIKTIGA pengar att köpa saker i spelet, jag har det inte och kommer aldrig ha det heller, men jag undrar lite ändå

Här har du en bild som jag tagit ( och som flitigt används av media ) på tokenpriserna

Och här har du ett litet urval av bilarna man kan köpa.

En token är alltså värd ca 4 öre om du köper det stora paketet.

Skyline'en kostar alltså 3 kr.
och formel 1 bilen 460 kr

1
Skriv svar