Läckta skärmdumpar från Alien: Isolation

Robot
Medlem
Läckta skärmdumpar från Alien: Isolation

Hoppas det blir lika läskigt som första filmen

Medlem

Intressant.

Ett Alien-spel med fokus på skräck snarare än action som jag förstår det?
Men varför Creative Assembly? Vad har de för erfarenhet av liknande spel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Intressant.

Ett Alien-spel med fokus på skräck snarare än action som jag förstår det?
Men varför Creative Assembly? Vad har de för erfarenhet av liknande spel?

Ingen alls, från vad jag sett har de aldrig utvecklat något sånt här förut


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

tell tale kanske skulle göra ett... Alien spel ........ >HMMMMMMMMMMMMMM......

Jag tror mer på detta än Gearbox klantiga försök.

CA vill nog göra något annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Intressant.

Ett Alien-spel med fokus på skräck snarare än action som jag förstår det?
Men varför Creative Assembly? Vad har de för erfarenhet av liknande spel?

Många spelföretag som gått ifrån olika spelgenrer helt felfritt och ibland helt mirakulöst bra.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Spelet ser ju snyggt och mysigt ut, och det finns ju inte en chans i universum att det blir sämre än Colonial Marines.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Intressant.

Ett Alien-spel med fokus på skräck snarare än action som jag förstår det?
Men varför Creative Assembly? Vad har de för erfarenhet av liknande spel?

Rebellion hade innan första AvP gjort väldigt mediokra spel tydligen och många anser att första AvP är ett av de bästa Alien spelen som gjorts.

Inaktiv

Förhandsboka INTE spelet!

Medlem

exakt, SLUTA förhandsboka spel! join the rebellion

Medlem

Kul att det återskapar Ridley Scotts vision. Alla datorer och detaljer ser ut som från Alien.

Medlem

Ser ju asnice ut, kommer garanterat att spela detta. Påminner mycket om Alien 1.

Kollade nyligen igenom Alien 1-4 gillar dom som fan. 1an håller fortfarande rätt bra faktiskt om man bortser från att vissa effekter är lite sådär, men med tanke på att filmen är från 1979 är det riktigt bra.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Colonial Marines såg också ballt ut. Fram tills det släpptes...

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Förhandsboka INTE spelet!

Jag har lärt mig min läxa...BF4 säger jag bara.

Aldrig mer någon förhandsbokning för mig! (förutom kickstarter projekt)

k3m
Medlem

inga bokningar har varit en självklarhet sen länge, sen Dragon Age 2 för mig. jag är fortfarande sur på Bioware.skit.

Medlem

Ja, just det. "Läckta" skärmdumpar.

Kan bli intressant om dom lyckas med skräcken.

Medlem

Förhoppningsvis blir detta bättre än Colonial Marines...

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Förhandsboka INTE spelet!

Har aldrig och kommer aldrig förboka ett spel, oavsett vad det är för spel. Varför skulle man? Det släpps inte fortare för det, du får det inte fortare.

Den grafiska delen ser bra ut. Tror och hoppas något av detta.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Rebellion hade innan första AvP gjort väldigt mediokra spel tydligen och många anser att första AvP är ett av de bästa Alien spelen som gjorts.

Jag är benägen att hålla med. Marine-kampanjen i första AvP var otroligt stämningsfull. AvP2 var dock också bra. Den nådde inte riktigt upp till ettan i just den aspekten, men hade istället en bättre multiplayer-del.
Ett bra modernt spel i Alien-universumet behövs verkligen nu när Colonial Marines nog inte blev riktigt vad de flesta hade hoppats på...

Medlem

ååååååh så mysigt det ser ut!
Vill ha!


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Tog fel *bort*

Medlem
Skrivet av slarron:

tell tale kanske skulle göra ett... Alien spel ........ >HMMMMMMMMMMMMMM......

Facehugger will remember what you did...

Medlem
Skrivet av cinort:

Har aldrig och kommer aldrig förboka ett spel, oavsett vad det är för spel. Varför skulle man? Det släpps inte fortare för det, du får det inte fortare.

Det stämmer ju inte riktigt. Visst, jag förstår varför man inte ska förhandsboka, men vissa spel förhandsbokar jag:

- Elder Scrolls och Fallout-spelen, där förhandsbokar jag oavsett, eftersom det är alla mods som gör spelen fantastiska, så om de är lite halvdåliga från början spelar ingen roll.
- The Last of Us, jag litade på Naughty Dog och jag ville ha Ellie Edition
- GTA & Red Dead Redemption, har inte blivit besviken på något av spelen, och det mesta Rockstar gör är svinbra.
- Dark Souls/Dark Souls 2, är fortfarande förbannad över att jag inte bokade Blue Phantom Edition av Demon's Souls, den är ju svindyr att köpa second hand.

Kort sagt så bokar jag spel från företag som jag litar på, och när jag vill ha någon specialutgåva som kommer att ta slut. Ofta får man dessutom spelet en dag innan release, vilket är trevligt. Satt och lirade Dark Souls dagen innan release, till exempel.

Ibland har man ännu mer tur - Webhallen råkade skicka ut ett antal exemplar av de förhandsbokade The Last of Us Ellie Edition, så jag fick mitt spel tio dagar innan release. Händer ju inte så ofta, men det är kul när det händer.

1
Skriv svar