Marinus, Marinus, hoerst du mich?

Skribent
Marinus, Marinus, hoerst du mich?

Jag har mina rötter i rätt "hård musik", oftast sådan utan gitarrer. Min värld ändrade sig efter att jag sett det svenska syntbandet Yvonne i ett nummer utav Okej!, någonstans runt 95. Efter att jag fick det självbetitlade albumet av min svåger, blev kläderna svartare och håret på sidan av huvudet rakades bort.

Industrimusiken kom när jag var djupt inne i syntträsket och skivor med grupper som NON, Death In June och Einstürzende Neubauten snurrade aggressivt i min stereo. För ett tag sedan började gamla "Synt-Johan" (Jag kallades så.) komma tillbaka ännu mer. Efter en hel del lallande på Youtube hittade jag en av världens hårdaste låtar, och kanske även en av de bästa. Den här är till er ungdomar, men fråga mig inte vad den handlar om.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Marinus, Marinus, hoerst du mich?

Blogginlägget fick mig att tänka på en lite lustig historia gällande min farbror som hade designat en egen symbol som skulle bli en tatuering i nacken.
En slarvigt gjord illustration av hur tatueringen ser ut:

Några år senare frågar någon honom om han är intresserad av tysk industrimusik.
-"..Nej.", svarar han förvirrat.

Det visar sig att han bär symbolen för det tyska industribandet Einstürzende Neubauten i nacken:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det där var bland det hemskaste jag hört måste jag erkänna och då har jag lyssnat på Vondur i min ungdom!

Nu måste jag rena mina öron och hörselkanaler med ljudnektar:

"Jag har mina rötter i rätt hård musik..." - jag läste det här och skickar över en virtuell kram broder


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av walter_iego:

"Jag har mina rötter i rätt hård musik..." - jag läste det här och skickar över en virtuell kram broder

DOM SLÅR PÅ METALL. Kan det bli hårdare än så?


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar