Diablo III: Reaper of Souls är nu i stängd beta

Robot
Medlem
Diablo III: Reaper of Souls är nu i stängd beta

Jahapp.. undrar ifall dom testar mer än 30 minuter denna gången


signatur
Medlem

Vad jag har sett så är det hela spelet, förutom sista bossen.

Medlem

Spelet må ha sina dåliga sidor, men jag är faktiskt sugen på att börja spela igen. Diablo III har en känsla som övriga ARPGs inte leverar, där attackerna känns kraftiga och responsiva, och ljudet känns nostalgiskt och responsivt från första början.

Jag avvaktar dock med att börja spela igen tills jag har expansionen i min ägo. Dels för att äntligen få spela utan att förlita sig på Auction House, men också för att allting ska kännas lite mindre bekant när jag väl gör mitt återbesök.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Måste säga att det ser jävligt mysigt ut. Älskar atmosfären, regnet. Kommer bli ett köp.

http://www.youtube.com/watch?v=A5PyIhXTmjw

Medlem

Personligen så tycker jag D3 blev bättre på konsol pga tighta och responsiva kontroller, det bara känns rätt på något vis. Detta i samband med att alla förändringar upp till 1.0.8 från PC är redan integrerade i spelet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Räddningen är nära!

Medlem
Skrivet av ohem:

Personligen så tycker jag D3 blev bättre på konsol pga tighta och responsiva kontroller, det bara känns rätt på något vis. Detta i samband med att alla förändringar upp till 1.0.8 från PC är redan integrerade i spelet.

Håller med, har bara kört demot på min ps3 men det räckte. kommer köpa D3 & RoS till den istället för PC(även fast jag har 3 max lvl chars på pc). Någon som vet om det kommer till ps4?

Medlem

Av vad jag vet så gör det det Yabba, men några månader efter pc, fast kan ha fel då jag inte följer konsollen.

Lär bli ett köp för mig, var inte så sugen på Crusader från början men börjar bli det som smått.

Medlem

Efterlängtat!

Medlem

Stängda betan har hållit på i några veckor allra redan :-/

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av ohem:

Personligen så tycker jag D3 blev bättre på konsol pga tighta och responsiva kontroller, det bara känns rätt på något vis. Detta i samband med att alla förändringar upp till 1.0.8 från PC är redan integrerade i spelet.

Håller med, har bara kört demot på min ps3 men det räckte. kommer köpa D3 & RoS till den istället för PC(även fast jag har 3 max lvl chars på pc). Någon som vet om det kommer till ps4?

Såhär är det. Expansionen är inte bekräftad till PS3 (vad jag vet) Dock VET jag att dom släpper D3+expansion i en Ultimate Evil edition till PS4an.

Medlem

Borde vara mer sugen än vad jag är. Kul att dom fixat till lootet, nya banor mm, men tanken på att ta en ny karaktär och dra den genom spelet, sen dra den genom spelet igen, och så en ytterligare gång för att SEDAN kunna börja spela på riktigt känns...så...fel.

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Annars gillar jag verkligen spelet i sig, men jag är så avtrubbad nu att jag inte vet ifall jag kommer sätta mig med det igen, någonsin

Medlem

Spelar D3 nu, den som aldrig kört en high attack speed stun lock munk har missat nått, ROS kommer bli helt underbart:)

Medlem

Ser grymt ut . har sett en massa när kripp spelar det .
dock verkar det som att det är full "Epic" gear som gäller,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

när börjar expansionen? efter akt 4? på vilken svårighetsgrad som helst?

Medlem

Många som har haft tillgång till betan har sänt RoS på Twitch i flera månader nu, det känns inte som någon nyhet direkt. Men jag tycker det ser riktigt intressant ut.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Stängda betan har hållit på i några veckor allra redan :-/

Eller så var det friends & family betan.

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Stängda betan har hållit på i några veckor allra redan :-/

Friends & Family betan ja. Inget som vanliga svenssons kan komma med i med lite tur.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Köper det till ps4 känns som om det är bäst så

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Ser grymt ut . har sett en massa när kripp spelar det .
dock verkar det som att det är full "Epic" gear som gäller,

Han spelar väl på "Torment"- nivån eller? Eller Very Very Hard som det hade hetat i alla andra spel. Motsvarande MP10 pre-RoS skulle jag tro, inget jag vet säkert dock.

Efter som du kunde döda Diablo på en väldans massa olika svårighetsgrader ser jag inte någon anledning till varför Blizzard skulle ändra på det konceptet inför den här expansionen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Ender:

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Man behöver bara köra Act 1,2,3,4 och 5 en gång(och inte 4 ggr som innan) för mobbsen scales till din level.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem
Skrivet av FEIF:
Skrivet av Ender:

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Man behöver bara köra Act 1,2,3,4 och 5 en gång(och inte 4 ggr som innan) för mobbsen scales till din level.

Menar du att dom tagit bort Normal, Nightmare, Hell och Inferno?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av FEIF:
Skrivet av Ender:

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Man behöver bara köra Act 1,2,3,4 och 5 en gång(och inte 4 ggr som innan) för mobbsen scales till din level.

Menar du att dom tagit bort Normal, Nightmare, Hell och Inferno?

Exakt vad dom har gjort. Det finns nu 4 svårighetsgrader och fiender skalas alltid med din level. Därför kan du köra samma svårighetsgrad från första zombien till Malthael i RoS.

Edit: Om jag har fattat rätt, så har jag tolkat det hela iallafall.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Ender:
Skrivet av FEIF:
Skrivet av Ender:

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Man behöver bara köra Act 1,2,3,4 och 5 en gång(och inte 4 ggr som innan) för mobbsen scales till din level.

Menar du att dom tagit bort Normal, Nightmare, Hell och Inferno?

Exakt vad dom har gjort. Det finns nu 4 svårighetsgrader och fiender skalas alltid med din level. Därför kan du köra samma svårighetsgrad från första zombien till Malthael i RoS.

Edit: Om jag har fattat rätt, så har jag tolkat det hela iallafall.

Hmm, det låter misstänkt likt Monster Power, men ifall det stämmer är det ju fenomenalt! Måste undersökas närmare.

Medlem

Går ju inte lira D3 nu ändå. Får bara error när man försöker logga in

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av 4liv3:
Skrivet av Ender:
Skrivet av FEIF:
Skrivet av Ender:

Att lägga till ytterligare ett varv på spelet är så okreativt och dumt att det gör ont. Dom hade facit i handen och misslyckades med i princip allt utom att ta med det som var dumt från början, för att försämra det ytterligare. Starkt.

Man behöver bara köra Act 1,2,3,4 och 5 en gång(och inte 4 ggr som innan) för mobbsen scales till din level.

Menar du att dom tagit bort Normal, Nightmare, Hell och Inferno?

Exakt vad dom har gjort. Det finns nu 4 svårighetsgrader och fiender skalas alltid med din level. Därför kan du köra samma svårighetsgrad från första zombien till Malthael i RoS.

Edit: Om jag har fattat rätt, så har jag tolkat det hela iallafall.

Hmm, det låter misstänkt likt Monster Power, men ifall det stämmer är det ju fenomenalt! Måste undersökas närmare.

Det blir ju i stort sett som Monster Power, som egentligen bara var 10 olika svårighetsgrader. Från Easy till HolyShitBallsImDead.

Ju svårare nivå du kör på i betan/PTRen, ju mer XP får du, Imperial Gems kan droppa på 61+ och man får mer pengar från bounties.

Edit: 5 svårighetsgrader finns det numera, inte 4 som jag skrev förut.
De nya är Normal, Hard, Expert, Master (60 på minst en karaktär) och Torment (70 på minst en karaktär)


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

jkw
Medlem

Finns ingen beta till PS4, så nej.

1
Skriv svar