Medlem
Steam OS

Hej! Nu är det så att jag undrar om det är värt att skaffa Steam OS. Om nån har hunnit testa så ge gärna era synpunkter på det.

Medlem

Det finns att ladda ner från Valve sen några timmar tillbaka så jag tror inte så många har hunnit testa det ännu.

http://repo.steampowered.com/download/

Håller själv på att dra ner det nu. Har inga planer på att byta ut Windows men tänkte testa det i en virtuell maskin och se hur det verkar bara.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det finns att ladda ner från Valve sen några timmar tillbaka så jag tror inte så många har hunnit testa det ännu.

http://repo.steampowered.com/download/

Håller själv på att dra ner det nu. Har inga planer på att byta ut Windows men tänkte testa det i en virtuell maskin och se hur det verkar bara.

/ LordDaimos

Har sett att det går att ladda ner. Men är lite tveksam på att skaffa det eller inte

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av LordDaimos:

Det finns att ladda ner från Valve sen några timmar tillbaka så jag tror inte så många har hunnit testa det ännu.

http://repo.steampowered.com/download/

Håller själv på att dra ner det nu. Har inga planer på att byta ut Windows men tänkte testa det i en virtuell maskin och se hur det verkar bara.

/ LordDaimos

Har sett att det går att ladda ner. Men är lite tveksam på att skaffa det eller inte

Håller med dig!

Väntar nog lite innan jag testar det!

Medlem

I stort sett är SteamOS ett Debian operativ system med Steam installerat. Bara spel som stödjer Linux finns tillängliga t.e.x.:
* Kerbal Space Program
* Europa Universalis IV
* Frozen Synapse
* Frozen Endzone (än ej släppt)
* Guns of Icarus Online
* Euro Truck Simulator 2
* Natural Selection 2
* Penumbra serien
* Serious Sam 3: BFE
* Wargame: AirLand Battle
* Metro: Last Light
* Starbound (beta)
* Prison Architect (alpha)

Så dom flesta är inte AAA spel; men vi får hoppas att flera sådana kommer att släppas. Dessutom är SteamOS nu i uttestnings-fasen, så det är bäst att vänta ett tag om man vill slippa irriterande buggar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Det var skumt. Jag trodde att det skulle stödja hela Steam-utbudet. Då får vi verkligen hoppas att fler titlar hittar in dit..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det var skumt. Jag trodde att det skulle stödja hela Steam-utbudet. Då får vi verkligen hoppas att fler titlar hittar in dit..

Samma här. Det hade ju varit riktigt bra om det skulle stödja alla Steam spel.

Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av Stag:

Det var skumt. Jag trodde att det skulle stödja hela Steam-utbudet. Då får vi verkligen hoppas att fler titlar hittar in dit..

Samma här. Det hade ju varit riktigt bra om det skulle stödja alla Steam spel.

Det är i nuläget extremt mycket jobb att få alla spel att stödja Linux, jag tycker att de har gjort ett mycket bra jobb genom de titlar som finns tillgängliga - fler är på väg.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Welo:
Skrivet av Stag:

Det var skumt. Jag trodde att det skulle stödja hela Steam-utbudet. Då får vi verkligen hoppas att fler titlar hittar in dit..

Samma här. Det hade ju varit riktigt bra om det skulle stödja alla Steam spel.

Det är i nuläget extremt mycket jobb att få alla spel att stödja Linux, jag tycker att de har gjort ett mycket bra jobb genom de titlar som finns tillgängliga - fler är på väg.

Ja jag försökte inte va negativ mot dom titlar som finns tillgängliga. Dom håller ju även på att få fler spel att stödja Linux som du sa.

Medlem

Självklart är detta mycket bra!

Däremot så hoppades jag på fler än dessa (Läs: De spel jag spelar. )

Det blir nog att installera detta på min sekundära burk för att provköra. Älskar big screen!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vilken flopp imo.

Om jag antar att steam os burken använder sig av steam os så låter det inte bra.

Linux är ju vedertaget inte den rätta platformen för att spela dom senaste spelen.

Det har väl tjatats på hårdvarutillverkarna sen 90talet att pusha hårdare för linux men icke.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

får väll se hur det ser ut när konsolerna släpps! en kollega på jobbet som pratat väldigt mycket om dom!

Medlem

Ärligt talat så tror jag att det är mer värt att bara använda exempelvis Ubuntu och ladda ner Steamklienten till det. SteamOS verkar ju vara anpassat för TV-bruk, samt endast spelande. Inget fel med det, men gör man mer på sin dator än att spela, så tror jag inte att SteamOS är rätt OS.

1
Skriv svar