Firefly Online kommer till pc – är inte ett mmo

Robot
Firefly Online kommer till pc – är inte ett mmo
Medlem
Firefly Online kommer till pc – är inte ett mmo

Grymt!

Medlem

Låter ju som att det kan bli lite mysigt ändå, hoppas det är välgjort bara, så kan det lätt sluka några timmar.

Medlem

Hoppas nästan att detta aldrig ser dagens ljus. Det sista vi behöver är ett nytt Farmville att svärta ner kanske den bästa serien någonsin.

Medlem

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

Medlem
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

Tror mycket av Fireflys popularitet ligger i de rätt roliga om än simpla karaktärerna. Gillar man hur de är så gillar man serien. Gillar man dem inte så är den ganska medioker.

Medlem
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

håller med. Såg aldrig serien när den gick men blev nyfiken för ett tag sedan när jag sett ett par serier med f.d. firefly-skådespelare (Castle och Suits). Men det känns som att det är för sent att se serien nu. Den är som du säger medelmåttig. Har aldrig varit något fan av sci-fi med "gammal teknik". I detta fallet vilda-västern-teknik.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

Tycker Firefly är fantastisk. Gillade inte filmen för dom satsade för stort och föll på det, men serien är bland det bästa.
Just att den är enkel men ändå i en fantasyvärld. Lägger mycket krut på utveckla karaktärerna istället för världen runt omkring.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

Tycker Firefly är fantastisk. Gillade inte filmen för dom satsade för stort och föll på det, men serien är bland det bästa.
Just att den är enkel men ändå i en fantasyvärld. Lägger mycket krut på utveckla karaktärerna istället för världen runt omkring.

Håller med där, filmen var ju värdelös.

Medlem

Lovar att det är samma bolag som lade ner serien som nu försöker profitera på den trots sitt misstag. Skamligt i så fall.

Medlem

Jag älskade serien och filmen var ett värdigt slut tyckte jag. Grym actionfilm.

Medlem

Konsoler > pc har gett stora konsekvenser för pc versioner, gimpade versioner med andra ord.

Android > pc, behöver jag säga mer ?

k3m
Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag älskade serien och filmen var ett värdigt slut tyckte jag. Grym actionfilm.

håller med. serien och filmen är bland det bästa jag sett, alla kategorier och tider.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Android > pc, behöver jag säga mer ?

Ja, det behöver du.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Loltron:

Android > pc, behöver jag säga mer ?

Ja, det behöver du.

Kommer bli skräp om android versionen är den man siktar på i första hand.

Skrivet av Propy:
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

håller med. Såg aldrig serien när den gick men blev nyfiken för ett tag sedan när jag sett ett par serier med f.d. firefly-skådespelare (Castle och Suits). Men det känns som att det är för sent att se serien nu. Den är som du säger medelmåttig. Har aldrig varit något fan av sci-fi med "gammal teknik". I detta fallet vilda-västern-teknik.

Vad är vilda-västern-teknik?

Jag har aldrig hört den termen tidigare.

Anledningen till varför många yngre tittare inte greppade serien var för att den sneglade tillbaka till hur sci-fi gjordes på äldre dar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Propy:
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

håller med. Såg aldrig serien när den gick men blev nyfiken för ett tag sedan när jag sett ett par serier med f.d. firefly-skådespelare (Castle och Suits). Men det känns som att det är för sent att se serien nu. Den är som du säger medelmåttig. Har aldrig varit något fan av sci-fi med "gammal teknik". I detta fallet vilda-västern-teknik.

Vad är vilda-västern-teknik?

Jag har aldrig hört den termen tidigare.

Anledningen till varför många yngre tittare inte greppade serien var för att den sneglade tillbaka till hur sci-fi gjordes på äldre dar.

hehe, nej det kanske inte är ett riktigt ord men jag menade ett de kör vilda-västern-tema. Du fattar vad jag menar. Jag vet inte vad du menar med "yngre tittare". Jag ser mig inte som det iaf. eftersom det låter som någon i 13-14års åldern. Nu var jag kanske det när serien gick, men jag såg den förrän ett par månader sedan...

Jag gillar mer star wars sci-fi (orginalen då alltså) så jag gillar kanske mer rymd-opera...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Rymdstriden i Serenity är den bästa som någonsin har gjorts på film, helt makalös.

Medlem

omåttligt? gick ett år

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av 413X:

As många har sagt "uuhh, va bra firefly är!". Firefly var verkligen under medelmåttet i förhållande till andra sci fi serier. Att de sen väljer att göra ett spel av det är ganska stört eftersom det antagligen varit enklare och mer intressant för spelaren att göra ett helt nytt IP. Firefly hade knappt börjat bygga upp sin story när serien lade av liksom.

Tycker Firefly är fantastisk. Gillade inte filmen för dom satsade för stort och föll på det, men serien är bland det bästa.
Just att den är enkel men ändå i en fantasyvärld. Lägger mycket krut på utveckla karaktärerna istället för världen runt omkring.

'Satsade för stort' gjorde man knappas. Den gjordes helt och hållet för fansens skull och hela syftet var att ge svaren på frågorna som serien gav upphov till.
Den gjordes på en mycket låg budget och i förhållande till vad man hade att jobba med är filmen helt enastående.

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Tyckte filmen var betydligt bättre än serien. Slå mig inte...

Medlem

Hoppas på bra bröstfysik..

k3m
Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Hoppas på bra bröstfysik..

hahaha

Medlem

kÄnns likt det som shadowrun online hÅller pÅ med. och visst firefly Är tufft, men inte lika tufft som shadowrun.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

kÄnns likt det som shadowrun online hÅller pÅ med. och visst firefly Är tufft, men inte lika tufft som shadowrun.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag fattar inte storheten med Firefly, löjligt överskattad serie faktiskt. Men det hade säkert varit kul med ett riktigt space sim mmo i det universumet.

Medlem

Tittade på Firefly runt 10 år sedan, tyckte den var riktigt riktigt bra, en av de bästa sci fi serier jag sett, blev väl lite besviken över att det inte blev något mmo, men kanske blir att kolla in detta ändå.

Skrivet av Chomag:

Jag fattar inte storheten med Firefly, löjligt överskattad serie faktiskt. Men det hade säkert varit kul med ett riktigt space sim mmo i det universumet.

Du har självklart rätt till din åsikt, dock är ju saken som baken.

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Tittade på Firefly runt 10 år sedan, tyckte den var riktigt riktigt bra, en av de bästa sci fi serier jag sett, blev väl lite besviken över att det inte blev något mmo, men kanske blir att kolla in detta ändå.

Skrivet av Chomag:

Jag fattar inte storheten med Firefly, löjligt överskattad serie faktiskt. Men det hade säkert varit kul med ett riktigt space sim mmo i det universumet.

Du har självklart rätt till din åsikt, dock är ju saken som baken.

Precis, och jag anser att den är löjligt överskattad.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Chomag:

Precis, och jag anser att den är löjligt överskattad.

Ska du inte säga samma sak en tredje gång så att vi verkligen förstår?

12
Skriv svar