Wasteland 2-betan slår upp portarna

Robot
Medlem
Wasteland 2-betan slår upp portarna

YES! Fick precis ner min


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

phi
Medlem

Ett ord; så jävla bra.

Okej, det var tre ord.

Medlem

Jag har bara 1an att ladda ner

k3m
Medlem
Skrivet av phi:

Ett ord; så jävla bra.

Okej, det var tre ord.

kul att höra

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Då har du likt jag pledgat för lite =P
Jag kastade in lite mer dollars, men nu får man ju vänta ett tag innan man kan uppgradera =P

Medlem
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Då har du likt jag pledgat för lite =P
Jag kastade in lite mer dollars, men nu får man ju vänta ett tag innan man kan uppgradera =P

för mig man skulle få beta access men kanske minns fel

Medlem

Jag är i extas.. fyyy faaaan va bra detta spelet är!!

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av ilduce:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Då har du likt jag pledgat för lite =P
Jag kastade in lite mer dollars, men nu får man ju vänta ett tag innan man kan uppgradera =P

för mig man skulle få beta access men kanske minns fel

Om man är backer för Wasteland 2 och har "pledgat" $55 ($60 om man är en "late" backer) eller mer så får man tillgång till den, det går även att få den om man "pledgar" ytterligare $20 som backer för Wasteland 2 eller Torment.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.

De skickar även ut en mail om man kan delta i betan.

Medlem

PcGamer ja så var det ju, måste betalas mera... :/

Ankh Det hade jag inte gjort iof men den fanns inte ändå

Medlem

Helgen är räddad! Fasiken vad här skall spelas.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.

De skickar även ut en mail om man kan delta i betan.

Jo de skickar ut mail .. dock även till mig som det visar sig bakat 5 dollar för lite .:(
D.v.s 50 $


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Men går det inte att köpa till det som fattas så man får betan?
Det fanns nån knapp vid Group 1 Donation som jag tryckte på men det hände typ inget.... jag skulle bara fylla i mina uppgifter sen försvann den.

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.

De skickar även ut en mail om man kan delta i betan.

Jo de skickar ut mail .. dock även till mig som det visar sig bakat 5 dollar för lite .:(
D.v.s 50 $

Menar en inbjudan till att delta i betan.

Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.

De skickar även ut en mail om man kan delta i betan.

Jo de skickar ut mail .. dock även till mig som det visar sig bakat 5 dollar för lite .:(
D.v.s 50 $

Menar en inbjudan till att delta i betan.

En mail med info att betan startar samt länk till rc med info vart man finner steamnyckeln o.s.v m.m uppfattade mailen som en inbjudan iaf


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Cyberz:

Jag har bara 1an att ladda ner

Men kollade du på rätt ställe? Den ligger inte där nyckeln till ettan ligger. Du måste gå in på Donations och kolla längst ner på skärmen.

De skickar även ut en mail om man kan delta i betan.

Jo de skickar ut mail .. dock även till mig som det visar sig bakat 5 dollar för lite .:(
D.v.s 50 $

Menar en inbjudan till att delta i betan.

En mail med info att betan startar samt länk till rc med info vart man finner steamnyckeln o.s.v m.m uppfattade mailen som en inbjudan iaf

Ska stå "Invitation to join the Wasteland 2 Early Beta" som ämne borde endast vara något som de som kan delta får men jag kan ha fel.

Medlem

Nu finns den på steam med för alla. men vi som redan betalat en del ska väl inte behöva betala 45€ till heller och så är det bara windows. värdelöst!!!

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nu finns den på steam med för alla. men vi som redan betalat en del ska väl inte behöva betala 45€ till heller och så är det bara windows. värdelöst!!!

Att det bara finns will win e skit samma för min del.
Vet inte vad pris nivåerna ligger på men verkar märkligt om det skulle vara billigare att komma åt early acces på steam än via en pledge?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nu finns den på steam med för alla. men vi som redan betalat en del ska väl inte behöva betala 45€ till heller och så är det bara windows. värdelöst!!!

Ja det suger men är tyvärr en rättvis lösning. För att få tillgång till betan för Elite : Dangerous verkar det som jag måste betala samma summa som de som inte var med och backade spelet efter att de nu tagit bort den möjligheten. Suger som sagt men är rättvist så det får helt enkelt bli till att vänta tills det är klart eller, om suget blir för stort, skaffa betan och betala fullpris.

Kan ta det omvända exemplet när de släpper spelet för ett billigare pris än vad backers donerade, spel som gjorde detta var Godus och Takedown. Nu ångrar jag visserligen inte att jag donerade pengar men hade jag inte varit en backer hade jag inte köpt Takedown för det jag donerade till det och, i nuläget, inte heller Godus. Det är inte lätt att göra alla nöjda och då anser jag att de som är viktigast i det här fallet är att se till så att de som är backers är nöjda för de har ändå tagit en stor risk och spelen hade inte varit möjliga utan deras hjälp.

Angående Linux så kommer de nog släppa en version senare som har stöd, fokus just nu ligger nog på Windows och de jobbar nog samtidigt på att få ut en beta för även Linux så fort de bara kan.

Medlem

Jag kollade precis och det verkar som att det som erbjuds på steam inte är någon skillnad gent emot late backer så med andra ord det du köper på steam är samma som du tidigare köpte direkt via deras sida för 60 usd.

för ungefär samma pris dessutom (varrierar lite med växelkurs men just nu blir det motsvarande ca 61 usd.

Medlem

men man får ju hela spelet för 25$ sen iof.... från kickstarter
Varför ska man nu helt plötsligt betala 45€ för beta?

Medlem
Skrivet av Cyberz:

men man får ju hela spelet för 25$ sen iof.... från kickstarter
Varför ska man nu helt plötsligt betala 45€ för beta?

Beror ju på hur sugen man är, jag hade lätt kunnat betala det för att få tillgång till en beta. Hade jag haft pengar hade jag nu spelat Alpha versionen av Elite : Dangerous men det beror på att jag har ett så stort sug efter den här typen av spel då AAA industrin släpper mindre och mindre spel jag är intresserad av. Det var länge sedan jag köpte ett fullpris från en stor utgivare (tror det senaste spelet var Old Republic och jag ångrar det bittert då spelet jag inte ens spelet nu är värt nada, way to go EA).

Medlem
Skrivet av Cyberz:

men man får ju hela spelet för 25$ sen iof.... från kickstarter
Varför ska man nu helt plötsligt betala 45€ för beta?

Varför ska man köpa collectors edition? Varför köpa spel på releasedagen när man kan vänta 5 år å få det för 50 kr?

Svaret på dessa frågor är samma. För att man vill och kan? I just fallet med wasteland så bidrar man ju dessutom till utveckling av mer content osv om man betalar mer än minsta nivå så Jag personligen betalade bra mycket mer än 45 euro då jag ville ha en boxed collectors ed

Medlem

jaja det är väl sant. men de som bidrog från första början kan väl få möjlighet att bidra den resterande summan för att få vara med i betan, men det går inte.
Hade folk inte varit med och bidragit så skulle det inte vara nått spel, vi vill med få lite love.

edit

men det är iof skit samma, det finns ingen Linux beta ändå

Medlem

Inte kollat så jag har ingen aning men på tex Elite går det ju att öka sin pledge efter hand. Går det inte att göra med wasteland 2?

Medlem
Skrivet av Komured:

Inte kollat så jag har ingen aning men på tex Elite går det ju att öka sin pledge efter hand. Går det inte att göra med wasteland 2?

Gick att få betan förut genom att betala 20 dollar om man var en backer för Wasteland 2 eller Torment men nu verkar det inte som det går längre, verkar vara samma sak med Elite. För att få tillgång till Alpha/Beta så måste man nu betala full pris oavsett vad man donerat innan.

Medlem

Betan känns lite klumpig, tycker jag. Sårskilt striderna, där man måste använda tangentbordet ibland för att välja fiende, eftersom musklick inte registreras. UI:t känns rent generellt väldigt klumpigt och bökigt. Sen kanske jag har missat någon inställning, men visst vore det trevligt att kunna scrolla skärmen genom att föra muspekaren mot kanten på skärmen.

En stor miss också att man kan ändra färdigheter hos de förinställda karaktärerna, men deras utrustning påverkas inte, vilket jag trodde att den skulle göra, så jag började spela med en karaktär som sprang runt med någon slags laserpistol men hade 0 i Energy Weapons.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Betan känns lite klumpig, tycker jag. Sårskilt striderna, där man måste använda tangentbordet ibland för att välja fiende, eftersom musklick inte registreras. UI:t känns rent generellt väldigt klumpigt och bökigt. Sen kanske jag har missat någon inställning, men visst vore det trevligt att kunna scrolla skärmen genom att föra muspekaren mot kanten på skärmen.

En stor miss också att man kan ändra färdigheter hos de förinställda karaktärerna, men deras utrustning påverkas inte, vilket jag trodde att den skulle göra, så jag började spela med en karaktär som sprang runt med någon slags laserpistol men hade 0 i Energy Weapons.

Att mucklicken inte registreras har jag inte märkt. Där emot har jag märkt att de är sega ibland, dvs att du klickar på ett target så tar det nån sekund innan klicket registreras. UI tycker jag funkar okej. Inventorry managment får de greja till lite samt att soldaterna bör själva fatta att de har ammo i sin backpack utan att man ska behöva tala om det för dem. Men som sagt är fortfarande en beta så de fixar sig nog Att föra musen ut i kanten har jag inte märkt då jag inte testat eftersom jag i princip alltid använder wasd i de spel det går för att kontrollera kameran. alt mittenknappen på musen. Men är ju helt klart en funktion de bör införa.

12
Skriv svar