Ubisoft ska lösa Youtube-krisen

Robot
Medlem
Ubisoft ska lösa Youtube-krisen

Angry Joe!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

ååå internet alltid är det något som får mig att sucka djupt och skratta


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Javas:

Angry Joe!!

More like sad Joe.

Medlem

Kanske dags för en ny sida för videos så man slipper google+ och copyright claims.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Comment deleted by Google.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kanske dags för en ny sida för videos så man slipper google+ och copyright claims.

Det kommer inte att hända, men det hade varit skönt eftersom Google ger alla fingret just nu (inkluderat sig själva).

Medlem

De kanske ska lära sig göra spel först, yep..

Medlem

Lägg ner youtube. Det är så kontrollerat så det är larvigt. Liveleak ftw.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kanske dags för en ny sida för videos så man slipper google+ och copyright claims.

Fast nu är det ju inte google som är problemet utan att "upphovsrättsinnehavare" lobbar fram sådana här lösningar, de hade gjort samma sak om någon annan sida vart lika populär...

Kan dock hålla med om google+ och de eviga designförändringar som gör sidan sämre hela tiden.

Medlem

Bra att spelföretagen fattar att fair use delen av amerikansk lag är en rättighet för landets invånare, och att videoskaparna och let's play osv är gratis reklam. Blir lyckligt överraskad av att så många spelföretag ställer sig offentligt på vår sida, och det är kul att Ubisoft försöker förhindra den här jävla dyngan genom att snacka med de där töntarna som sabbar för oss allihop.

Det är en himla röra som det är nu. Trist för seriösa kanaler.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är bara de som gör dåliga spel som håller på o fördärva youtubers liv. Om man gör bra spel så har man ju inget att oroa sig för.

Medlem

Å va tror ni världens bästa företag EA gör? ;)....................................


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Inaktiv

Låt oss lämna det sjunkande skeppet (Google, Youtube) innan det är försent!

Medlem

Han ser så ledsen ut, vill bara ge honom en kram och en ballong och säga att allt kommer ordna sig.

Medlem

Jag tycker detta får lite väl mycket snyftningar. Youtube är trots allt en gratis tjänst så man ska inte förvänta sig speciellt mycket från den. Om man nu verkligen vill göra något seriöst så köp egna servrar för lagring och bandbredd, skaffa egna annonser och låt dina egna advokater behandla allt copyright-tjafs istället för att leva på en gratistjänst. Lika oseriöst som att använda ett hotmail som jobbemail.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det är bara de som gör dåliga spel som håller på o fördärva youtubers liv. Om man gör bra spel så har man ju inget att oroa sig för.

På vilket sätt är det du skriver relaterat till debatten om Youtube Content ID?

Medlem

förvånad att folk som pewdiepie som tjänar flera hundra tusen kronor om året inte har en egen hemsida dedikerat till just hans videos med en egen videospelare.. då kan han justera reklamen bäst han vill.

Inaktiv

Radera era google-konton, kasta era Android-lurar, och vinn er heder åter.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag tycker detta får lite väl mycket snyftningar. Youtube är trots allt en gratis tjänst så man ska inte förvänta sig speciellt mycket från den. Om man nu verkligen vill göra något seriöst så köp egna servrar för lagring och bandbredd, skaffa egna annonser och låt dina egna advokater behandla allt copyright-tjafs istället för att leva på en gratistjänst. Lika oseriöst som att använda ett hotmail som jobbemail.

Google tjänar pengar på annonser och anledningen till detta är att de har personer som lägger upp videos likt de som Angry Joe gör. När jag ser en video får jag ofta valet att skippa reklamen efter 5 sekunder eller så kan jag välja att se den. Det är på detta sätt som de som gör videos tjänar pengar och det är såldes ofta mitt egna val ifall jag vill ge en viss kanal pengar eller inte. Om jag inte får det valet har jag alltid ett annat val och det är att gå till en annan sida innan reklamen är klar. Oavsett så kommer den som har kanalen inte få en enda krona om jag inte anser att den ska ha det. Med andra ord, de som ser på dessa videos är även de som betalar dessa personers "löner". Tid är verkligen i det här fallet lika med pengar.

Medlem

Polaris folk ftw, följer nästan alla av dom stora (förutom pewdiepie)

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Radera era google-konton, kasta era Android-lurar, och vinn er heder åter.

Syftar du på att Apple skulle vara något bättre?! Neheeej du! andriod it iz!

Inaktiv
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Rockartisten:

Radera era google-konton, kasta era Android-lurar, och vinn er heder åter.

Syftar du på att Apple skulle vara något bättre?! Neheeej du! andriod it iz!

Jag bara skojar lite:) Jag bytte till WP förrförra året för skoj skull och google har inte gjort annat än att jävlas med mig, så jag kommer aldrig att gå tillbaka. Jag borde få välja min egen plattform utan att min e-post ska bli avstängd. Jag fick inga meddelanden från min skola, inga från mitt jobb, och det var ingen som sa till mig att det var avstängt för att jag hade fel lur (google bara avslutade stödet har jag lärt mig senare). Om man jobbar och pluggar dygnet runt så är det omöjligt att veta att google ratar WP. De kan dra åt helvete helt enkelt. Jag är inte mycket för Apple, men jag köper hellre en Iphone än nåt som har med google att göra.

Nu har jag flyttat alla mina e-post-konton till Outlook (tog ett år), och de funkar alldeles utmärkt på min jobblur (Android) och min privata (WP) och alla datorer jag vidrör. Det är service i mina ögon, det ska funka vad jag än väljer. Google försökte att styra mig som användare, och det uppskattar jag inte, fan heller att jag tänker låta nån göra så.

Det är vår uppgift som konsumenter att säga emot när bolagen beter sig illa, och jag skiter i vem det är. Jag har aldrig haft en Nokia telefon innan, men fan vad nöjd jag är nu. De ligger i botten och det betyder att de lyssnar när jag klagar. Kanon för mig som konsument. Sluta vara såna jävla fanboys!!!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Haeken:
Skrivet av Rockartisten:

Radera era google-konton, kasta era Android-lurar, och vinn er heder åter.

Syftar du på att Apple skulle vara något bättre?! Neheeej du! andriod it iz!

Jag bara skojar lite:) Jag bytte till WP förrförra året för skoj skull och google har inte gjort annat än att jävlas med mig, så jag kommer aldrig att gå tillbaka. Jag borde få välja min egen plattform utan att min e-post ska bli avstängd. Jag fick inga meddelanden från min skola, inga från mitt jobb, och det var ingen som sa till mig att det var avstängt för att jag hade fel lur (google bara avslutade stödet har jag lärt mig senare). Om man jobbar och pluggar dygnet runt så är det omöjligt att veta att google ratar WP. De kan dra åt helvete helt enkelt. Jag är inte mycket för Apple, men jag köper hellre en Iphone än nåt som har med google att göra.

Nu har jag flyttat alla mina e-post-konton till Outlook (tog ett år), och de funkar alldeles utmärkt på min jobblur (Android) och min privata (WP) och alla datorer jag vidrör. Det är service i mina ögon, det ska funka vad jag än väljer. Google försökte att styra mig som användare, och det uppskattar jag inte, fan heller att jag tänker låta nån göra så.

Det är vår uppgift som konsumenter att säga emot när bolagen beter sig illa, och jag skiter i vem det är. Jag har aldrig haft en Nokia telefon innan, men fan vad nöjd jag är nu. De ligger i botten och det betyder att de lyssnar när jag klagar. Kanon för mig som konsument. Sluta vara såna jävla fanboys!!!

Håller fullständigt med! Google har gått ner sig rejält.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av marcus8958:

Kanske dags för en ny sida för videos så man slipper google+ och copyright claims.

Fast nu är det ju inte google som är problemet utan att "upphovsrättsinnehavare" lobbar fram sådana här lösningar, de hade gjort samma sak om någon annan sida vart lika populär...

Kan dock hålla med om google+ och de eviga designförändringar som gör sidan sämre hela tiden.

Det är googles dåliga lösning som är problemet. Vi vet att upphovsrättsinnehavare är giriga jävlar som skulle sälja deras egna morsa om dom kunde. Men lösningen google valde är helt galet åt helvete fel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Radera era google-konton, kasta era Android-lurar, och vinn er heder åter.

Funderar starkt att göra det. Ubuntu för mobiler verkar riktigt intressant, dock måste man först kolla vilka lurar som det går att installera på. Sen är det bye bye Android!

Medlem
Skrivet av Capitan:

Funderar starkt att göra det. Ubuntu för mobiler verkar riktigt intressant, dock måste man först kolla vilka lurar som det går att installera på. Sen är det bye bye Android!

Själv så gillar jag Sailfish OS.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kanske dags för en ny sida för videos så man slipper google+ och copyright claims.

Om man skulle få majoiriteten av youtube spelarna att flytta till en ny sida så tror jag att det kan funka!
Det skulle vara jätte bra om någon kunde skapa en gaming anpassad video sida för alla, där man kan fortfarande få reklam pengar osv.

12
Skriv svar