Playstation 4 finns nu i 48 länder

Robot
Inaktiv
Playstation 4 finns nu i 48 länder

Så tekniskt sätt så har de sålt jämbördigt men PS4an har lanserats i fler länder än Xbox One. Låter lite som att båda har haft problem med att producera konsoler. =P

Medlem

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Nja, jag tvivlar på att det är så att man tar den första bästa, de allra flesta som köper spel och elektronik har en klar bild över vad de vill ha. Finns den inte så försöker de oftast att få fram det på annat sätt.

Jag tänker tex köpa en Xbox One men finns inte att få tag i men skulle jag ha möjligheten att köpa en PS4a så skulle jag ändå vänta då spelen som släpps på Xbox tilltalar mig mer.

Medlem

Hösten 2014 för xbox? Låter ju helt sjuk!

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Nja, jag tvivlar på att det är så att man tar den första bästa, de allra flesta som köper spel och elektronik har en klar bild över vad de vill ha. Finns den inte så försöker de oftast att få fram det på annat sätt.

Jag tänker tex köpa en Xbox One men finns inte att få tag i men skulle jag ha möjligheten att köpa en PS4a så skulle jag ändå vänta då spelen som släpps på Xbox tilltalar mig mer.

Det stämmer för en som är insatt, en som inte är det kommer bara köpa den konsol som finns om priset inte är högre än vad denne är bredd att ge. Vad jag pratar om är de som köper en ny konsol för att spela spel som AC 4 eller CoD : Ghost, de som helt enkelt inte är intresserad av varken vilket märke det är eller vad för exkusiva spel som finns och kommer att finnas till konsolen.

Medlem

För mig gör det absolut ingenting ifall Xbox One släpps först nästa höst. Då hinner man sparar undan pengar tills dess samt så har det förhoppnings släppts ett gäng spel så man har några att välja på då. Har en PS4 men som många säger så finns det dåligt med intressanta spel till den i dagsläget.


signatur
Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Nja, jag tvivlar på att det är så att man tar den första bästa, de allra flesta som köper spel och elektronik har en klar bild över vad de vill ha. Finns den inte så försöker de oftast att få fram det på annat sätt.

Jag tänker tex köpa en Xbox One men finns inte att få tag i men skulle jag ha möjligheten att köpa en PS4a så skulle jag ändå vänta då spelen som släpps på Xbox tilltalar mig mer.

Vill man ha en Xbox One sa ar det inte omojligt, kopte min pa Gamestop for 4995 kr, Fifa 14 ingick i paketet,
Gamestop, Game och Mediamarkt tar in maskiner och spel,
kopa online typ hos ccdon medmera vet jag inte.

Inaktiv
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Nja, jag tvivlar på att det är så att man tar den första bästa, de allra flesta som köper spel och elektronik har en klar bild över vad de vill ha. Finns den inte så försöker de oftast att få fram det på annat sätt.

Jag tänker tex köpa en Xbox One men finns inte att få tag i men skulle jag ha möjligheten att köpa en PS4a så skulle jag ändå vänta då spelen som släpps på Xbox tilltalar mig mer.

Vill man ha en Xbox One sa ar det inte omojligt, kopte min pa Gamestop for 4995 kr, Fifa 14 ingick i paketet,
Gamestop, Game och Mediamarkt tar in maskiner och spel,
kopa online typ hos ccdon medmera vet jag inte.

Ja jag har varit runt lite i Stockholmsområdet och frågat men inte lyckats än. Så planerar att beställa från http://microsoftstore.de sedan när de får in fler på lager.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Fast med det argumentet så kanske fler köpte en PC för att båda utav konsollerna var slut? Eller de kanske köpte en 3ds xl istället.

För min del skulle det bara bli en dyr pappersvikt att köpa en ps4 i nuläget, finns inget som jag vill spela till den. Många utav dess släpptitlar har ju funnits ett tag och en del andra gör sig klart bättre på PC.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Den får finnas i 1000 länder, finns ju ändå inte att köpa i sverige!!

Medlem

jag har en ps4 och är supernöjd , spel kommer lite senare

Medlem

Playstation 48 finns i fyra länder snart

Medlem

så sällan som dom släpper nya så dröjjer det nog 850 år

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av PcGamer:

Tror många köpte en Xbox One på grund av att det inte fanns några ex kvar av PS4. Hade varit intressant att se hur försäljningen varit om tillverkningen inte var ett problem, då hade man med all tydlighet kunnat se hur stor efterfrågan vekligen är på dessa konsoler.

Fast med det argumentet så kanske fler köpte en PC för att båda utav konsollerna var slut? Eller de kanske köpte en 3ds xl istället.

För min del skulle det bara bli en dyr pappersvikt att köpa en ps4 i nuläget, finns inget som jag vill spela till den. Många utav dess släpptitlar har ju funnits ett tag och en del andra gör sig klart bättre på PC.

NBA 2k14 till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Så tekniskt sätt så har de sålt jämbördigt men PS4an har lanserats i fler länder än Xbox One. Låter lite som att båda har haft problem med att producera konsoler. =P

Problem och problem. Det är inte rimligt att skala upp produktionslinjen i fabrik bara för att möta den första toppen. Vad ska dom göra när den toppen är borta? Avskeda folk och kassera den kapacitet som byggdes/köptes in? Är ju exakt samma sak varje gång Apple släpper en ny produkt, det är inte värt kostnaden för att kunna mätta marknaden fort, folk väntar och köper sen ändå.

Ett annat alternativ hade väl varit att vänta några månader med release och på så sätt hunnit bygga lager, men då hade ju alla fått vänta istället.

Det är bara lugna sig ett tag så ska ni se att det kommer gå att köpa ps4or över disk överallt.

1
Skriv svar