Wasteland 2 finns nu som early access-spel

Robot
Medlem
Wasteland 2 finns nu som early access-spel

Rekommenderas varmt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Får Wasteland 2 i den tier som jag backade Torment i, så jag väntar nog till release Har ändå så mycket att spela just nu.

Medlem

Mycket bra spel, väldigt buggigt i nuvarande skick dock.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Är spelet som fallout tactics eller?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag tror att jag hellre väntar tills spelet är färdigt.

k3m
Medlem

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

Medlem

Det är fantastiskt redan nu i betastadie. Vissa funktioner som inte fungerar och många buggar såklart men det märks att mycket hjärta är lagt på wasteland 2. Mitt största problem just nu är att försöka ge fan i att spela för mycket så jag hinner tröttna innan full release

Avstängd

Blir att köpa när man kan, testat det idag lite granna och älskade det direkt.

Avstängd
Skrivet av k3m:

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&amp;2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

Man får som det, men som killen frågade så är det väl lite fallout tactics i det hela med i och med att man är en grupp på fyra personer

k3m
Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av k3m:

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&amp;2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

Man får som det, men som killen frågade så är det väl lite fallout tactics i det hela med i och med att man är en grupp på fyra personer

jo, fast i Fallout tactics bestämmer man själv hur många man vill vara. Likaså i Fallout 2.

Medlem

Det här spelet vill jag spela i sin färdiga form. Även om det är lockande...

Medlem
Skrivet av k3m:

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

med andra ord är det här det "riktiga" fallout 3.

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Ja, väldigt likt. Dock lite för seg och långsam gameplay för min smak. upplevde onödigt omständig kontroller också.

Men kan säkert bli helt ok när det blir färdigt, om man gillar sci-fi postapoc stratergi.

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av k3m:

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&amp;2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

med andra ord är det här det "riktiga" fallout 3.

Knappast. Men man märker att det är föregångaren till Fallout. Utan humorn och 50-tals nischen men samma känsla.


signatur

The definition of insanity?

k3m
Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av k3m:

Har provat Wasteland 2 och jag gillade det skarpt. Spelet påminner om Fallout 1&2. Vilket är väldigt positivt.

Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Jag fick Fallout 1 och 2 vibbar av Wasteland 2.

med andra ord är det här det "riktiga" fallout 3.

jag kan kanske få det till det ja. fallout 3 var riktigt kul i flera timmar. men efter tja 20 timmar så kom jag på hur mediokert det var. och inte värt nammet Fallout, det är alltså Fallout 3 av bethesda jag pratar om.

av det lilla jag spelat Wasteland 2. så verkar det vara en värdig uppföljare till fallout 1&2.

Medlem
Skrivet av k3m:

av det lilla jag spelat Wasteland 2. så verkar det vara en värdig uppföljare till fallout 1&2.

Fallout var snarare en värdig uppföljare till wasteland.
Men jag fattar vad du menar, wasteland 2 är perfekt till att fylla tomrummet efter ett riktigt fallout 3.

Medlem

E det bara jag som tycker att 45 euro är en aning för mycket för ett sånt här spel?

Visst ska spel kosta, men jag kör hellre en nedladdad version för 45 euro. Jag skulle däremot gärna betala 20-25€.

phi
Medlem
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Medlem

Spelet kostar fan 60$ och då är spelet inte änns klart, tycker inte det är värt dom pengarna just nu....kanske när det är klart men fan inte nu...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

E det bara jag som tycker att 45 euro är en aning för mycket för ett sånt här spel?

Visst ska spel kosta, men jag kör hellre en nedladdad version för 45 euro. Jag skulle däremot gärna betala 20-25€.

Då är det bara för dig att vänta tills det släpps, då kommer priset droppa till vad du är villig att betala.

Orsaken till att många spel är dyrare i beta (Planetary Annihilation och Wasteland 2 t.ex.) är dels att du får spela spelet tidigare, vilket många är villiga att betala för, dels att dom inte vill stöta sig med Kickstarterbackarna som betalat extra för att få tillgång till betan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ischim0n:

E det bara jag som tycker att 45 euro är en aning för mycket för ett sånt här spel?

Visst ska spel kosta, men jag kör hellre en nedladdad version för 45 euro. Jag skulle däremot gärna betala 20-25€.

Då är det bara för dig att vänta tills det släpps, då kommer priset droppa till vad du är villig att betala.

Orsaken till att många spel är dyrare i beta (Planetary Annihilation och Wasteland 2 t.ex.) är dels att du får spela spelet tidigare, vilket många är villiga att betala för, dels att dom inte vill stöta sig med Kickstarterbackarna som betalat extra för att få tillgång till betan.

Ah nice, thanks

Då blir det att vänta

Medlem

köper detta idag. verkar dödsskönt.

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Rollspel? Njaa...

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ischim0n:

E det bara jag som tycker att 45 euro är en aning för mycket för ett sånt här spel?

Visst ska spel kosta, men jag kör hellre en nedladdad version för 45 euro. Jag skulle däremot gärna betala 20-25€.

Då är det bara för dig att vänta tills det släpps, då kommer priset droppa till vad du är villig att betala.

Orsaken till att många spel är dyrare i beta (Planetary Annihilation och Wasteland 2 t.ex.) är dels att du får spela spelet tidigare, vilket många är villiga att betala för, dels att dom inte vill stöta sig med Kickstarterbackarna som betalat extra för att få tillgång till betan.

Känns lite bakvänt, att man ska betala extra för att beta testa deras produkt, man borde få rabatt om något.

Medlem
Skrivet av classon81:
Skrivet av phi:
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Rollspel? Njaa...

What? Kan ju knappast bli mera klassiskt rollspel än så här.

Skrivet av classon81:

Känns lite bakvänt, att man ska betala extra för att beta testa deras produkt, man borde få rabatt om något.

Om det hade varit så att man måste betatesta och rapportera buggar så hade jag hållt med.
Som det är nu så spelar ett spel som vanligt långt innan det egentligen skulle finnas i handeln, något jag önskar att jag kunde få göra med alla spel.
Det anser jag och flera med mig är värt pengar och det har utvecklarna tagit fasta på.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

dyrt som fan via steam 45euros ska dom ha för det

phi
Medlem
Skrivet av classon81:
Skrivet av phi:
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Rollspel? Njaa...

Berätta gärna för oss, vad är ett rollspel enligt dig?

För enligt mig och säkert 99% av spelbranschen samt spelets utvecklare så är Wasteland 2 ett rollspel.

Medlem

Tack för era svar


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Väntar med köp tills det är helt klart. Kommer bli grymt,

12
Skriv svar