Robot
No Man's Sky

Ett spel där "varje atom är procedurgenererad" måste väl vara något helt nytt. Eller är det bara en uppvärmd version av Minecraft med planeter istället för block?


Medlem
No Man's Sky

Det ser ju FÖR bra ut för att vara sant så jag undrar vad haken är. Hoppas det inte finns någon

Medlem

Ingen riktig multiplayer ?
Då får man hålla sig till Starbound istället. Överlevnadsspel är mycket roligare i grupp.

Efter att ha sett trailern kan jag inte ens formulera mig.
De visar ju flera segment som indikerar samarbete?

skepp landade brevid varandra, i formationer samt som strider tillsammans.
På vilket sätt indikerar det ett singleplayer spel? .(

Medlem
Skrivet av xermalk:

Ingen riktig multiplayer ?
Då får man hålla sig till Starbound istället. Överlevnadsspel är mycket roligare i grupp.

Sanning.

Skrivet av SnelHest:

Det ser ju FÖR bra ut för att vara sant så jag undrar vad haken är. Hoppas det inte finns någon

Ingen riktig co-op.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Också konstigt att de jämför spelet med Dayz om det nu inte finns någon multiplayer :S

Medlem

lite homeworld över det hela och det e inte dåligt. skall slänga ett getöga på detta.

Inaktiv
Skrivet av xermalk:

Då får man hålla sig till Starbound istället. Överlevnadsspel är mycket roligare i grupp.

Haha.. Hur är Starbound ett survival spel?
För att man måste äta 3 köttbitar en gång i halvtimman annars går larmet i en minut innan du "dör"?
För dör gör man ju knappast inte heller, du får börja i ditt skepp igen, utan något direkt straff.

Missförstå mig inte, starbound blir ett riktigt bra spel, men survival.. näää.

Avstängd

Vad kräsen folk blivit, allt måste tydligen innehålla multiplayer nu för tiden.
själv spelar jag knappt Mp spel längre, förrutom Nether, infestation, lite minecraft, terraria och staround. Men för det mesta lirar jag minecraft, terraria och starbound ensamen.

Allt behöver inte ett flerspelar läge för att det ska bli bra.

Medlem

Äntligen ett spel som jag blev sugen på, var riktigt längesedan! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

Vad kräsen folk blivit, allt måste tydligen innehålla multiplayer nu för tiden.
själv spelar jag knappt Mp spel längre, förrutom Nether, infestation, lite minecraft, terraria och staround. Men för det mesta lirar jag minecraft, terraria och starbound ensamen.

Allt behöver inte ett flerspelar läge för att det ska bli bra.

Visst, monster hunter fungerar också bra ensam. Men spelet är mycket mycket roligare i grupp. Precis som minecraft, terraria och starbound.

Att utforska nya områden, undvika faror och bygga är förvånansvärt beroendeframkallande när man spelar i grupp.
Varför nöja sig med bra, när man istället kan sikta på utmärkt/goty ?

De spel jag har bäst minnen från, är de där jag haft riktigt skoj i multiplayer. Vist kommer man ihåg singleplayer spel med, men inte på samma sätt.

Det är precis som att gruppspel ger bättre inlevelse i spelen. Förslag på forskningsprojekt ?

Medlem

Undrar vad som hände med Infinity (som hade liknande upplägg), fast MMO tankar..

Detta ser ju mysigt ut, helt klart..

Edit:

Medlem

Imponerande, riktigt imponerande. Om det verkligen är så bra som det låter vill säga. Är ingen multiplayer-fanatiker, men i detta fall kan jag tycka att det vore en oerhörd miss att inte ha med det. Konceptet är som gjort för att man tillsammans med några vänner ska kunna utforska den, vad jag förstår det som, enorma spelvärlden (rymden?).

Som en fotnot kan sägas att jag blev lite kär i den sista bilden med deras logotyp (tror jag?). Ny skrivbordsbakgrund!

Medlem

Ni som inte kan vänta kan ju testa SpaceEngine så länge: http://en.spaceengine.org/

Medlem

Ser ju grymt ut! cant wait!!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:

Undrar vad som hände med Infinity (som hade liknande upplägg), fast MMO tankar..

Detta ser ju mysigt ut, helt klart..

Edit:

https://www.youtube.com/embed/spVypYk4kto

Snubben som utvecklade spelet blev uppköpt av I-Novae Studios som var mycket intresserade av hans motor. De jobbar fortfarande på utvecklingen av motorn men det sista jag hörde var att de hade lagt utvecklingen av spelet is (detta är typ 2-3 år sen) vilket de säkert ångrar nu då nästa år verkar blir rymdspelets återkomst

Medlem

Denna typen av sandbox spel har antagligen enorma tekniska krav för att få fungerande multiplayer, så skulle inte tro att det bara är så att utvecklarna är lite lata.

Medlem
Skrivet av veum:
Skrivet av Harry Coma:

Undrar vad som hände med Infinity (som hade liknande upplägg), fast MMO tankar..

Detta ser ju mysigt ut, helt klart..

Edit: ...video...

Snubben som utvecklade spelet blev uppköpt av I-Novae Studios som var mycket intresserade av hans motor. De jobbar fortfarande på utvecklingen av motorn men det sista jag hörde var att de hade lagt utvecklingen av spelet is (detta är typ 2-3 år sen) vilket de säkert ångrar nu då nästa år verkar blir rymdspelets återkomst

Hehe, ja uppenbarligen har de noll koll.

Många av de som älskade spel som Elite, Wing Commander, etc, har idag stabil ekonomi och en stor längtan efter nya liknande spel. Spelen får gärna vara optimerade för deras gaming-riggar också, dvs inga konsolanpassningar.

När ett sånt spel dyker upp så lättar kreditkorten. Den ekvationen ska väl inte vara så svår att räkna ut

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Det ser ju FÖR bra ut för att vara sant så jag undrar vad haken är. Hoppas det inte finns någon

Antingen mikrotransaktioner, eller ett ofärdigt spelsläpp som utvecklarna inte gör något åt. Märk mina ord!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

ZF
Medlem
Citat:

Man vill ju bara lägga sig ner i gräset bredvid den där rymdkärran

infinner sig den känslan så har dom sålt ett ex. om det är kompatibelt med ångade pingviner iaf, vilket jag förutsätter då allt annat skulle kännas konstigt när det i övrigt verkar så "Mitt i naturen".

Avstängd
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av SnelHest:

Det ser ju FÖR bra ut för att vara sant så jag undrar vad haken är. Hoppas det inte finns någon

Antingen mikrotransaktioner, eller ett ofärdigt spelsläpp som utvecklarna inte gör något åt. Märk mina ord!

Där kom en sån där sorglig människa igen som ska hålla på och rata ett spel utan att veta, alla spel kör inte med mikrotransaktioner som du verkar tro och alla spel blir inte ofärdigt.

Medlem

Detta hade ju varit guld värt med multiplayer.

Medlem

Det här spelet och Oculus Rift, det skulle kunna bli så bra!

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av SnelHest:

Det ser ju FÖR bra ut för att vara sant så jag undrar vad haken är. Hoppas det inte finns någon

Antingen mikrotransaktioner, eller ett ofärdigt spelsläpp som utvecklarna inte gör något åt. Märk mina ord!

Där kom en sån där sorglig människa igen som ska hålla på och rata ett spel utan att veta, alla spel kör inte med mikrotransaktioner som du verkar tro och alla spel blir inte ofärdigt.

Jag menade det på ett skämtsamt sätt med tanke på alla de spelrelaterade problemen vi har med dagens spelsläpp.

Självklart vet jag inte om spelet kommer ha några mikrotransaktioner eller vara i ospelbart skick vid release.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ser ut som The Witness med rymdskepp, mysigt! Kommer att hålla ett öga på det här.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar