16, Kriget rasar vidare, med förlust.

16, Kriget rasar vidare, med förlust.

Har fortsatt städningen inför julen, man är petig och noggrann, inga dammkorn skall dagen leva att återge.
"Hemlig mopp och dammsugnings-krafter aktiverad!"

Förlusten bestod av en av mina barndoms älsklings pynt gick i tjugotalet bitar. En vacker Måne, en rund kula i silver och glas som brukar fängsla mina trötta ögon när natten lägger sig. Borta. Kan lugnt säga att jag uppfann ett antal nya svärord, och grät några tårar.
"Rikken frikken frakken..."

Ligger i sängen och kopplar av, Lyssnar på Manfred Mann's Earth Band, LP skiva såklart, ljudet är så inbjudande.

Lyssna med mig.

Skivan är helt klart köpvärd. Kanske något åt dig själv eller föräldern till jul?

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
16, Kriget rasar vidare, med förlust.

"Blinded By The Light" är bland dom bästa låtarna att lyssna på när man är i skidbacken och åker.

Vet inte om det där med skidbacken, är ju ingen åkare precis, mer som Bambi på isen.

Men låtar som den ovan är bäst att lyssna på när allt är lugnt, men då bara lyssna på musiken och inte göra annat samtidigt, bara sitta, blunda och lyssna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ZF
Medlem

finns en för längdskidor också.

1
Skriv svar