Wasteland 2 finns nu som early access-spel

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av classon81:
Skrivet av phi:
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Rollspel? Njaa...

What? Kan ju knappast bli mera klassiskt rollspel än så här.

Skrivet av classon81:

Känns lite bakvänt, att man ska betala extra för att beta testa deras produkt, man borde få rabatt om något.

Om det hade varit så att man måste betatesta och rapportera buggar så hade jag hållt med.
Som det är nu så spelar ett spel som vanligt långt innan det egentligen skulle finnas i handeln, något jag önskar att jag kunde få göra med alla spel.
Det anser jag och flera med mig är värt pengar och det har utvecklarna tagit fasta på.

Så det medför extra kostnader för utvecklarna att låta folk beta testa deras halvfärdiga produkt, vilket skulle rättfärdiga den saltade prislappen?

Inaktiv
Skrivet av phi:
Skrivet av classon81:
Skrivet av phi:
Skrivet av rmpyro:

Är spelet som fallout tactics eller?

Nej, Wasteland 2 är ett rollspel medan Fallout Tactics är ett strategispel med fokus på strider och med vissa rollspelselement.

Väldigt olika spel alltså.

Rollspel? Njaa...

Berätta gärna för oss, vad är ett rollspel enligt dig?

För enligt mig och säkert 99% av spelbranschen samt spelets utvecklare så är Wasteland 2 ett rollspel.

Har ju inte testat det mer än ett par timmar, men jag tycker inte att det såhär långt ger speciellt mycket utrymme för något rollspelande. Personligen tycker jag att karaktärsutvecklingen är för begränsad och att dialogmöjligheterna är för få.
Men visst, det kan väl få vara ett rpg då.. många anser ju till och med att final fantasy är det, trots 100% linjäritet.

12
Skriv svar