Mörka bilder från Shadow of Mordor

Medlem
Mörka bilder från Shadow of Mordor

Älskar verkligen Sagan om Ringen - universumet, hoppas det blir något bra av detta

Medlem

vill spela som dom "onda" nån gång dock.
+dom onda är dom som hugger ner skogen+

Medlem

Hoppas som f*n på ett open-world strategiskt lotr spel med storskaliga slagfält.

Skribent
Skrivet av Zero303:

vill spela som dom "onda" nån gång dock.
+dom onda är dom som hugger ner skogen+

Min pappa är skogsbonde. Har alltid undrat varför jag inte fick spela Warcraft 2 till sent på natten. Nu vet jag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vill ju att detta ska bli bra, men vågar inte hoppas för mycket med tanke på senare års lotr-lir :/

Skribent
Skrivet av SnelHest:

Vill ju att detta ska bli bra, men vågar inte hoppas för mycket med tanke på senare års lotr-lir :/

Med Monolith vid rodret behöver vi inte oroa oss för att eventuell multiplayer ska fungera iaf.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vågar inte hoppas så mycket jag heller, licensen skulle ju vara helt jävla perfekt till öppna rollspel samt krigsspel i stil med total war (finns ju en grym mod till Medieval 2 åtminstone) och annat gött, men det är ju lättare och billigare att inte lägga ner så mycket tid och energi på spel som ändå säljer pga. varumärket, antar jag, men ack så bra spel som skulle kunna göras.

Medlem

Mer Middle-Earth till folket!!!

Sagan om Ringen är min bibel och Tolkien min Gud!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Coolt! En väldigt intressant tid i universumet också, men det hade varit roligare att kämpa mot Morgoth!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Coolt! En väldigt intressant tid i universumet också, men det hade varit roligare att kämpa mot Morgoth!

Tack, det var vad jag precis skrev i en annan tråd här på forumet. Varför inte utforska första åldern, som vi inte sett ännu i spelform? Problemet är att igenkänningsfaktorn inte är lika hög så spelet kan inte sälja på sitt namn på samma sätt. Spelet måste faktiskt vara bra också. Men det är tråkigt att alla Tolkien-spel begränsas till en liten del av en väldigt lång tidslinje.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av 73mpl4R:

Coolt! En väldigt intressant tid i universumet också, men det hade varit roligare att kämpa mot Morgoth!

Tack, det var vad jag precis skrev i en annan tråd här på forumet. Varför inte utforska första åldern, som vi inte sett ännu i spelform? Problemet är att igenkänningsfaktorn inte är lika hög så spelet kan inte sälja på sitt namn på samma sätt. Spelet måste faktiskt vara bra också. Men det är tråkigt att alla Tolkien-spel begränsas till en liten del av en väldigt lång tidslinje.

Precis! Jag menar, det gjordes ju ett AAA-MMO i Star Wars universumet som inte handlade om Darth Vader. En utvecklare som hade iscensatt The War of Wrath, Morias fall, Númenors fall eller något liknande och gjort det bra hade nog inte behövt bry sig om att folk inte känner igen historien bakom.

Medlem

JAAAAA! Mer mörker åt folket. Tillhör den generationen som läste allt av Tolkien på 1970 talet. INGA BILDER. Bara min fantasi! (en halvgjord tecknad film 1979) Har starka bilder i mitt huvud hur det såg ut i min fantasi, stämmer bra med landskapsbilden ovan, aska, svärta, lite små brinnande eldar. Hoppas det blir bra på konsol också. "War in the North" var ju mesig, dynga. Vill se hur dödsryttarna skapas.

Medlem
Skrivet av Över45:

Vill se hur dödsryttarna skapas.

Tja med tanke på hur ögonen lyser på krigaren i den första bilden så funderar man ju om han är ringbärare. Frågan är väl bara om han gått över redan eller om han fortfarande tror att han är fri.

Medlem
Skrivet av dMike:
Skrivet av Över45:

Vill se hur dödsryttarna skapas.

Tja med tanke på hur ögonen lyser på krigaren i den första bilden så funderar man ju om han är ringbärare. Frågan är väl bara om han gått över redan eller om han fortfarande tror att han är fri.

Beroende på exakt när det utspelar sig, så skulle den krigaren kunna vara Aragorn, men förhoppningsvis så är det långt innan, så att vi får möjligheten att upptäcka lite fler tolkningar av historien innan kriget om ringen.

Medlem

Finns väl bara två tidsepoker när Sauron återvänder;
- Antingen när han precis har orsakat Nümenors undergång och återvänder som en gigantisk monsterkrigare. Hade varit intressant period eftersom vi inte vet så mycket.
- Eller när han slinker tillbaka in sista gången som Ögat. Då är det någon gång mellan Bilbo och Sagan om ringen. Det mesta är känt via böckerna och filmerna.

Tyvärr tror jag att du har rätt. Då får vi nog träffa på Aragorn, Elrond, Gandalf plus ganska många till av de som vi redan känner sedan filmerna.

Medlem

Tja, Sauron dyker väl upp lite här och där. Efter Númenors fall smiter han från Valarerna, till Midgård och gömmer sig. Då är vi inne i andra tidsåldern. Där håller han på med en massa hokus pokus, smider ringen, bygger Dol Guldur samt Barad Dûr innan människorna och alverna blir trötta på honom i slaget vid Dagorlad. I den tredje tidsåldern, så återvänder han till Dol Guldur och stannar där till Gandalf avslöjar honom, varpå det vita rådet driver ut honom (samtidigt som slaget med fem arméer vid Erebor äger rum). Sen stannar fegisen i Mordor!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tja, Sauron dyker väl upp lite här och där. Efter Númenors fall smiter han från Valarerna, till Midgård och gömmer sig. Då är vi inne i andra tidsåldern. Där håller han på med en massa hokus pokus, smider ringen, bygger Dol Guldur samt Barad Dûr innan människorna och alverna blir trötta på honom i slaget vid Dagorlad. I den tredje tidsåldern, så återvänder han till Dol Guldur och stannar där till Gandalf avslöjar honom, varpå det vita rådet driver ut honom (samtidigt som slaget med fem arméer vid Erebor äger rum). Sen stannar fegisen i Mordor!

Jag som hade glömt bort storyn till Bilbo

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av 73mpl4R:

Tja, Sauron dyker väl upp lite här och där. Efter Númenors fall smiter han från Valarerna, till Midgård och gömmer sig. Då är vi inne i andra tidsåldern. Där håller han på med en massa hokus pokus, smider ringen, bygger Dol Guldur samt Barad Dûr innan människorna och alverna blir trötta på honom i slaget vid Dagorlad. I den tredje tidsåldern, så återvänder han till Dol Guldur och stannar där till Gandalf avslöjar honom, varpå det vita rådet driver ut honom (samtidigt som slaget med fem arméer vid Erebor äger rum). Sen stannar fegisen i Mordor!

Jag som hade glömt bort storyn till Bilbo

Jackson följer den nog inte till punkt och pricka, men sorry - eller varsågod!

1
Skriv svar