Dying Light – hur dag och natt påverkar spelet

Robot
Dying Light – hur dag och natt påverkar spelet
Inaktiv
Dying Light – hur dag och natt påverkar spelet

Ser bra ut!

Medlem

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Har jag sett det här förut?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, TechLand utvecklade tidigare "Dead Island" och "Call of Juarez"-spelen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Avstängd
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Jo det förstod jag väl, men alla vet nog vilka som gjort far cry

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Jo det förstod jag väl, men alla vet nog vilka som gjort far cry

Det är jag verkligen inte säker på att alla har gjort.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Jo det förstod jag väl, men alla vet nog vilka som gjort far cry

Är man som mig så bryr man sig inte så mycket om vem som gör vad och lägger speltillverkare på minnet (nu råkar jag ju veta att det är Ubisoft men ändå haha)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Jo det förstod jag väl, men alla vet nog vilka som gjort far cry

Det är jag verkligen inte säker på att alla har gjort.

My bad then

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Menige_Erik:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Sen när gjorde techland far cry 3?

Han frågade...

Jo det förstod jag väl, men alla vet nog vilka som gjort far cry

Ptja, Crytek gjorde det första spelet och då var Ubisoft utgivare. Jag vet att Ubisoft fortfarande är utgivare men kunde inte på rak arm säga vilka som utvecklat det. Har aldrig spelat Dead Island och hade ingen aning om att de gjort CoJ-spelen, så Techland har jag helt enkelt noll koll på. Nu när jag har kikat på nätet kan jag säga att jag inte visste att Ubisoft hade en egen studio. Sen var det menat lite som en pik också, för spelen har extremt liknande element trots att de uppenbarligen kommer från två olika håll.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

Avstängd
Skrivet av ensClem:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_Engine

Skrivet av ensClem:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

Far cry 3 använder sig av Dunia 2 inte Cryengine 3

och techland har sin egen grafik motor called Chrome 6 som dying light ska använda sig av

Det här spelet kommer bli grymt repetitivt. Det ser bra ut, mysigt med lite hoppande och duttande, men efter en timme är det nog samma sak, om och om igen; liksom Dead Island, eller varför inte Far Cry 3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Mirrors edge med zombies... Varför inte? Verkar mer originellt än de flesta spel trippel A spel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hujedanemig.

Det här blir ett givet köp. Men fan vet om inte nattläget kommer ge mig ett magsår.

Gott så


signatur

The Emperor protects.

Inaktiv
Skrivet av Phaeton:

Hujedanemig.

Det här blir ett givet köp. Men fan vet om inte nattläget kommer ge mig ett magsår.

Gott så

Samma här, har börjat leta mig tillbaka till lugnare spel så som tur baserade. För många spel idag är för stressigt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Phaeton:

Hujedanemig.

Det här blir ett givet köp. Men fan vet om inte nattläget kommer ge mig ett magsår.

Gott så

Samma här, har börjat leta mig tillbaka till lugnare spel så som tur baserade. För många spel idag är för stressigt.

En själsfrände... Fan vet om vi inte börjar bli gamla.


signatur

The Emperor protects.

Inaktiv

Robotrörelser trots att spelet kommer att finnas till PC. Äckligt nära synvinkel (jag hoppas detta kommer att kunna ställas in i inställningarna). Samma namn som huvudpersonen i Metro 2033 och även i Metro: Last Light (tror jag - har inte spelat Last Light). Ingen variation på ens vapenanimationer.

Njae. Men jag hoppas på det bästa, såklart, för spelet ser helt klart lovande ut rent generellt.

Medlem
Skrivet av Byzzan:
Skrivet av ensClem:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_Engine

Man tackar! Antar att jag skulle kunnat ta reda på det själv men min lathet kom i vägen

1
Skriv svar