The Wicher 2, en minirecension

Medlem
The Wicher 2, en minirecension

Efter att ha haft Enhanced edition liggandes på mitt skrivbord i över ett år så tog jag mig äntligen tiden att spela igenom det. Jag är verkligen glad att jag tog tag i det till slut. Det är bland det bästa jag har spelat, och då har jag bara spelat igenom "halva spelet". Vad jag har förstått så betyder valet man gör i slutet på kapitel 1 att man i stort sett har två helt olika spel.

Visst, det finns lite dumma grejer med det, som att man inte får någon liten genomgång om vad som har hänt, så en del saker kan kännas lite förvirrande angående handlingen. Men där får jag skylla mig själv eftersom jag inte har spelat igenom det första spelet.
En annan småirriterande grej är att man öppnar dörrar och lootar saker med musen, vilket gör att man får gå omkring och vänta en stund om man precis har fightats innan spelet tillåter dig att göra saker i viloläget igen.

Men i överlag är spelet precis det där vuxna, mogna fantasyspelet som jag har längtat efter. Alla konsekvenser av valen man gör känns inte sådär svart-vitt som det så ofta gör i spel, utan allting bara passar in. Grafiken är absolut fantastisk och jag fann mig själv stirrandes ut på miljöerna ett flertal gånger.

Och nu flög Witcher 3 upp till förstaplatsen på min "vill ha-lista".

Nej, nu är det dags att spela igenom det igen, fast med andra val såklart

#blogg

Medlem
The Wicher 2, en minirecension

Underbart spel! Kul att du äntligen tog dig tid att spela det.

Om du hittar ettan i någon reaback så köp den också. Ganska oslipade strider men ändå ett fantastiskt bra spel.

Just att valen inte är svart och vitt är det jag gillar mest ur rollspelsperspektiv. Det är val som varken är goda eller onda, bara dina val. Och i en värld så skitig som Geralts är ingen helt god eller ond.

Medlem

Precis vad jag tyckte med. Jag är annars inte så mycket för moraliska val i spel, då de som sagt nästan alltid är alldeles för "spel-aktiga".

Jag får ta och se om jag kan hitta ettan någonstans. Visst, det är lite äldre och kanske inte lika finputsat, men om storyn och världen liknar den i tvåan så tror jag nog att jag skulle trivas med det.

Hurdana är böckerna förresten? Är de värda att läsa?

Medlem

Alltid kul att se folk hitta ljuset.

Jag älskar Witcher-serien. Det är rollspel utvecklade nästan precis efter min personliga smak. Det ska bli fasligt spännande att se hur tredje spelet blir.

Gällande böckerna: jag har inte läst dem själv, men efter att jag introducerade serien för min syrra så slukade hon dem med hull och hår. Jag tror att hon har läst allt som översatts från polska, och hon törstar fortfarande efter mer. Så de är nog rätt bra.

1
Skriv svar