Överlevnadsspelet Rust censureras

Robot
Överlevnadsspelet Rust censureras

Valve klagade på att Steam översvämmats av snoppbilder.

#garrys-mod, #half-life-2, #facepunch-studios, #rust, #dayz


Medlem
Överlevnadsspelet Rust censureras

Så töntigt, hälften av befolkningen på Jorden har en, och resten vet troligen hur en ser ut, att visa kukar i en icke sexuell kontext borde aldrig vara ett problem.


signatur

Xd

Medlem

Kör över folk, sno bilar, spräng byggnader, råna banker... men ta inte en snoppbild. Då har du gått lite för långt

Medlem

När den där bilden dök upp i min facebookfeed så tänkte jag "Happ, nu är det någon av mina kompisar som klickat på någon spamlänk igen".


signatur

Videomupp

Medlem

Hah, jag har undrat varför dom vart censurerade. Sitter och spelar det nu, sjukt roligt spel!

Medlem

Hahaha! Kukbilder som är så kul.

Medlem

Nej usch vad sexistiskt och objektifierande!

Medlem

va så man kan inte spela som kvinna o dingla med tuttarna---nee fy vilket diskriminerande spel...

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Kör över folk, sno bilar, spräng byggnader, råna banker... men ta inte en snoppbild. Då har du gått lite för långt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Visa tortyr och hur människor lemlästas och dylikt: Inga problem
Visa ett naturligt organ på kroppen i ickesexuell kontext: SKANDAL! Satanism! Jordens undergång!

'Murica!!

Skägg.
10 Chambers

En del av problemet är nog att ingen väntar sig att få en snopp i rutan när de spelar ett överlevnadsspel, medan "Zombie Massacre 3000" är ganska talande för innehållet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En del av problemet är nog att ingen väntar sig att få en snopp i rutan när de spelar ett överlevnadsspel, medan "Zombie Massacre 3000" är ganska talande för innehållet.

Visserligen en god poäng, men jag kan tänka mig att "PenisCam 2013" hade blivit en svårsåld titel

MEG
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En del av problemet är nog att ingen väntar sig att få en snopp i rutan när de spelar ett överlevnadsspel, medan "Zombie Massacre 3000" är ganska talande för innehållet.

Det är något som inte stämmer.
Alltså det är ett överlevnadsspel där man börjar utan kläder och blir då blir förvånad/chockad över att det kommer vara naket i spelet. Kan då tycka att det är mer störande och oväntat att en kille tar livet av sig.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Valve gnäller på manliga kranar?

*höhö*


signatur

Nämen!

ELF
Medlem
Skrivet av Bamia:

va så man kan inte spela som kvinna o dingla med tuttarna---nee fy vilket diskriminerande spel...

Skulle kvinnliga karaktärer implementeras så skulle det antingen bli ett jävla liv eller så skulle de ha trosor och bh när de är "nakna".


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

avrätta folk osv är okej men att visa en kuk är ett problem.. WTF!!!!

Medlem

Nu har inte jag spelat detta, men jag måste ändå fråga: Vad är nyttan med att spelkaraktärerna ska vara fulldetaljerat nakna?

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Skulle kvinnliga karaktärer implementeras så skulle det antingen bli ett jävla liv eller så skulle de ha trosor och bh när de är "nakna".

Men det är ju redan ett jävla liv, om kukar (vilket är jävligt ovanligt i spel gentemot kvinnobröst osv...), och de har blivit censurerade eller vad läste du? Eller vad menar du?

Jag tycker att de borde visas mer snoppar, lika mycket snoppar och mansrövar/bröst som kvinnobröst/röv och fittor! Även sexuella, vilket jag sällan ser av män.

Medlem

Vilken överdramatiserad situation.
Som sagt innan arkebusering och misshandel är helt ok men naturlig nakenhet en synd. Konstig ekvation.

man lär sig om omvärlden i bpde stort och smått genom exponering snarare än isolering.

Konstigt att det inte är några ramaskrin över hur vårt offentliga rum är fullt av reklam i samma nakna anda, om än kanske inte 100% naket men det är väl inte spna detaljer som ör väsentliga, men detta usch det måste stoppas!

Medlem

Tramsigt! Realism i spel är i sig ett egetsyfte vi bör ta så långt det går - Oculus Rift är ett försök att uppnå det, och polygonpenisar är ett annat.

Jag bara väntar på att de ska göra ett spel av Puppetry of the Penis.

Länken är NSFW men i övrigt harmlös och rentav lämplig och relevant.

Medlem

Nu är det ju inte spelet i sig som Valve vill censurera utan bilderna på Steam.

1
Skriv svar