webläsarhopp

Medlem
webläsarhopp

Har ett problem som kanske är hårdvarurelaterat...
Oavsett om jag använder Chrome eller nån annan webläsare, går jag tillbaka en sida så tar det ca. 1/2 till 1 sekund innan sidan "hoppar" ned till där jag var sist... Har man otur så hinner man trycka på nåt innan och klickar då något som man inte vill.. Varför hoppar den så? Är det uppkopplingen eller läsaren som beter sig som ett troll eller är det slöa burken som trollar?
I-landsproblem, jag vet, men kan man lösa detta på något sätt?

Medlem

Det låter som det är ett skript eller något annat på sidan som tar tid att ladda och när den har gjort det så "hoppar" sidan till och man landar där man skulle komma till.

Så blev det för mig på FZ en tid, då en del reklam vart seg och precis som du beskriver så skulle jag klicka på något, reklamen laddades + visades = sidan ändrades och klickade jag på fel ställe då länkan jag egentligen skulle klickat på flyttades.

Om det är flera sidor som spökar kanske det är plug in, fast du säger att du testat flera sidor och flera läsare - det låter då mer som typ att Flash eller Java är installerat fel på burken och det orsakar fel rakt över. Kolla t ex att det är rätt version av Java, t ex 32- resp 64-bits.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tack för svaret, det ska jag göra!

1
Skriv svar