DayZ säljer riktigt bra

Robot
Medlem
DayZ säljer riktigt bra

41 mille första dygnet alltså? Inte illa för nåt med en mod som ursprung. O_o

Medlem
Skrivet av Acriax:

41 mille första dygnet alltså? Inte illa för nåt med en mod som ursprung. O_o

Jupp, riktigt kul att se, grymt gjort av dem.

Medlem

Anmälde mig sjuk från jobbet och spelade 18 timmar sträck. Kan inte minnas sist jag haft så roligt.

Kidnappade bambis, strid i stadsmiljö, rånförsök gone wrong, gisslandfritagning... det här spelet är helt sjuk. Har inte varit med om en enda KOS hittills, i princip alla försöker fängsla varandra och injicera skumma grejer eller tvångsmata folk med giftiga kemikalier.

Såg en snubbe som blev omringad och tillfångatagen. efter att de satt honom på knä och fängslat honom drog en bandit yxa, vrålade "Allah akbar!" och högg ihjäl snubben.

Vad hände med gratis för AII ägare? Det försvann bara, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad hände med gratis för AII ägare? Det försvann bara, eller?

Var hörde du det?

Medlem

Hrm har funderat sedan tidigare när det var en mod att fixa detta... Hur värt är det ? Med tanke på att det är Alpha...
Ska man vänta isf ? Hur kul är det att spela själv eller man ska helst spela med vänner ?

Medlem
Skrivet av naess91:

Hrm har funderat sedan tidigare när det var en mod att fixa detta... Hur värt är det ? Med tanke på att det är Alpha...
Ska man vänta isf ? Hur kul är det att spela själv eller man ska helst spela med vänner ?

Det är absolut roligare med vänner, men om du har tänkt köpa det senare kan du lika gärna göra det nu medan det är billigt. För att vara en alpha är det väldigt stabilt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad hände med gratis för AII ägare? Det försvann bara, eller?

Modden var gratis men inte standalone versionen.

Medlem

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av naess91:

Hrm har funderat sedan tidigare när det var en mod att fixa detta... Hur värt är det ? Med tanke på att det är Alpha...
Ska man vänta isf ? Hur kul är det att spela själv eller man ska helst spela med vänner ?

Det är absolut roligare med vänner, men om du har tänkt köpa det senare kan du lika gärna göra det nu medan det är billigt. För att vara en alpha är det väldigt stabilt.

Jag är inte 100 på att köpa det, men det verkar väldigt kul... Själva världen verkar vara enorm Men man får fixa det isf när man har fått någon annan att köpa det

Medlem
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Tycker TWD's quote passar mycket bra inom dessa spel "Fight the dead. Fear the living"

Medlem
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Bättre motor etc kan jag köpa men det att överleva andra spelare gör ju spelet till vad det är? Zombies känns mer som en extra grej som är med bara för att.. Varför inte spela nått annat av de 25k spel som släpps senaste året om det är att överleva zombies som du är ute efter?

Medlem

asså e vi inte jävligt less på detta med zombies och survival?

Medlem

Väntar nog tills de är i beta-stadiet med att köpa det

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Väntar nog tills de är i beta-stadiet med att köpa det

Jag väntar hellre tills det är klart.

EDIT: Det är riktigt trevligt att det går bra för Dean Hall, men jag kan inte låta bli att vara lite orolig för spelmarknaden när fyra av tio bästsäljare på Steam just nu är early access.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Youtuber
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Nämn en motor som skulle kunna hantera det bättre med ljus, dag/natt, måncykler och 270Km2 Terräng


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Har försökt spela tillsammans med en kompis, men känns som att det är omöjligt att hitta varandra om man inte kan kartan, för någon karta har man ju inte :). Har testat och joinat varandra genom steam men det funkar ju inte heller. Någon som har tips på hur man kan hitta varandra?

Medlem
Skrivet av baggso:
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Bättre motor etc kan jag köpa men det att överleva andra spelare gör ju spelet till vad det är? Zombies känns mer som en extra grej som är med bara för att.. Varför inte spela nått annat av de 25k spel som släpps senaste året om det är att överleva zombies som du är ute efter?

Eller varför inte spela i princip vilket annat spel som någonsin släpps för att överleva andra spelare? KoS förstörde DayZ, det var mycket roligare innan alla började döda varandra direkt.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av karbon:

Har försökt spela tillsammans med en kompis, men känns som att det är omöjligt att hitta varandra om man inte kan kartan, för någon karta har man ju inte :). Har testat och joinat varandra genom steam men det funkar ju inte heller. Någon som har tips på hur man kan hitta varandra?

efter ett tag lär man sig att hitta. Tillsvidare kan du använda denna

http://dayzdb.com/map/chernarusplus#2.086.097

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av baggso:
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Bättre motor etc kan jag köpa men det att överleva andra spelare gör ju spelet till vad det är? Zombies känns mer som en extra grej som är med bara för att.. Varför inte spela nått annat av de 25k spel som släpps senaste året om det är att överleva zombies som du är ute efter?

Eller varför inte spela i princip vilket annat spel som någonsin släpps för att överleva andra spelare? KoS förstörde DayZ, det var mycket roligare innan alla började döda varandra direkt.

Hoppas att KOS kommer bli ovanligare med tanke på gear nu har durability och kan gå sönder om man blir beskjuten /dödad. Risken är nog större att bli rånad nu.. Vilken är trevligt.

Skrivet av bond12:
Skrivet av walter_iego:

Vad hände med gratis för AII ägare? Det försvann bara, eller?

Modden var gratis men inte standalone versionen.

OK, tackar för infon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av baggso:
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Bättre motor etc kan jag köpa men det att överleva andra spelare gör ju spelet till vad det är? Zombies känns mer som en extra grej som är med bara för att.. Varför inte spela nått annat av de 25k spel som släpps senaste året om det är att överleva zombies som du är ute efter?

Eller varför inte spela i princip vilket annat spel som någonsin släpps för att överleva andra spelare? KoS förstörde DayZ, det var mycket roligare innan alla började döda varandra direkt.

då kan man ju lira L4D om man inte gillar dayz konceptet, det är det jag menar.
Spelet hade ju inte blivit så stort som det är om det inte just vore för spänningen med att stöta på andra spelare.
Nu har jag inte spelat DayZ på ett halvår och vet inte riktigt hur det är atm men jag upplevde inte att det var KoS hela tiden, oftast bara när man stötte på folk i grupp(lame)..
Finns det inga servrar där man inte kan döda varann?

Medlem
Skrivet av Acriax:

41 mille första dygnet alltså? Inte illa för nåt med en mod som ursprung. O_o

Finns iofs en hel del populära spel som började som moddar.
Counter-strike, Natural selection och Dota är några exempel

Medlem

Ärligt talat tycker jag det här är för dåligt, det har varit i utveckling i vad 2 år nu och dom har endast kommit till ett stadie där spelet är sämre än vad modden är...och nu alpha i 1 år, sen beta i vad...6 månader? allt efter att dom sagt att spelet skulle släppas december 2012...och det är inte som om det är ett nytt spel. samma motor eller? ser i alla fall exakt lika dant ut...kunde dom inte använda någon av den gamla koden eller? för dom ligger ju månader efter vad moden är någonstans...

Medlem

Riktigt roligt, har kört 16 timmar nu! Eftersom det är alpha så är det väldigt buggit men jag ser verkligen potentialen i detta! Har man hängt lite på /r/dayz så vet man vilket jäkla arbete det har varit och hur dedikerade Rocket och resten är till det här spelet, det har märkts väldigt tydligt.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Day Z skulle vara så jävla underbart om det var gjort med en rimlig motor, med rimliga animationer, i en mer intressant miljö och med mer fokus på att överleva zombier, istället för andra spelare.

Denna motor är nog min favorit om vi snackar moderna sådana.
Jag kan inte minnas en som inte gjort mig besviken när det gäller känsla (på senare år).

Jag lyckas inte formulera den sista meningen riktigt, men jag antar att det är läsbart.

Medlem

kan bara säga att jag älskar spelet redan, även om det finns självklart buggar, har jag ej stött på några gamebreaking för mig och jag å några polare har haft så sjukt roligt dom senaste 2 dagarna

Medlem
Skrivet av Polpe:

Ärligt talat tycker jag det här är för dåligt, det har varit i utveckling i vad 2 år nu och dom har endast kommit till ett stadie där spelet är sämre än vad modden är...och nu alpha i 1 år, sen beta i vad...6 månader? allt efter att dom sagt att spelet skulle släppas december 2012...och det är inte som om det är ett nytt spel. samma motor eller? ser i alla fall exakt lika dant ut...kunde dom inte använda någon av den gamla koden eller? för dom ligger ju månader efter vad moden är någonstans...

Nej, det ser inte likadant ut. Många modeller är bara modifierade ARMA2 (plus tillägg) men om tittar närmare så ser du stora skillnader i kvalitet.

Spelet är betydlig mer stabilt redan jämfört med modden också. Hela processen med att spara till hive fungerar redan 1000 gånger bättre. Att sedan zombies spawnar på servern är en förbättring som inte går att beskriva utan att dra diverse gudar i samma mening.

Resten kommer.. resten kommer.

Däremot, FPS i bebyggda område är fortfarande uruselt. Det droppar avsevärt i ex Cherno. Det är det enda som jag funderar på vad de sysslat med det senaste året.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar