20 år gammalt spel ser dagens ljus

Robot
20 år gammalt spel ser dagens ljus
Medlem
20 år gammalt spel ser dagens ljus

Sätter Duke Nukem Forever och Half-Life 3 till skam!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skribent

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Spelet kommer att släppas av EA och premium versionen kommer kosta 12995 kr.
Dvs 500 spänn billigare än Sims 4 med alla expansioner.

Så kul!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ååå vad häftigt!! )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

KoP
Medlem

Det är såhär ett gammalt pixligt spel ska se ut, snyggt! Inte som dessa moderna wannabe (indie) spel som ser fulpixliga ut i någon strävan efter att se retro ut.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

Games will be games.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Mjo :|...

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Mjo :|...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Fy fan det där hade jag helt glömt bort. Såg ju så jävla grymt ut på den tiden. Vad hände med spelet egentligen?

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Mjo :|...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Nu blev jag lite ledsen i ögat. Det där såg ju grymt ut!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

Tror det snarare visar att vissa har lite/ingen förståelse för hur spelmediet fungerar.

Medlem
Skrivet av henks:
Skrivet av Bennii:

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

Tror det snarare visar att vissa har lite/ingen förståelse för hur spelmediet fungerar.

Förtydliga gärna vad du menar.

Medlem

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).

Som gammal Amiga 500 gamer så är jag fortfarande fundersam över vad "demo-musik" innebär exakt, du kanske vill upplysa?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Åh det här ser ut att bli grymt. Saknar Amiga tiden nått enormt!
Utan tvekan den pjäs som gett mig mest glädjetimmar överlag av allt jag någonsin haft i min ägo.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ELF
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Mjo :|...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Det är inte så att det är det som blev Sagan om ringen spelet som utvecklas just nu?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vad trevligt! Spelade inte det när det begav sig.
Är det bara jag som tycker det är vansinnigt likt Stargunner? Tror det är från samma era ungefär.

Medlem

Tyvärr nog Tyrian betydligt roligare. Funkar för windows 7/8 och finns gratis på GOG för alla som skapar ett konto där. Dock är ju detta roligt på det sättet det marknadsförs, det lär det sälja på...


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Avstängd
Skrivet av Bennii:

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

Förstår inte det sista. Borde saker bli tråkigare ju längre tid det går? Hur kan vi fortfarande tycka att öl är gott när det funnits i sedan innan skriften var uppfunnen, har utvecklingen inte gått framåt? Hur kan Star Wars IV fortfarande vara en bra film? Varför är det inte tråkigt att skaffa kompisar, det har man ju också gjort för länge sedan?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Du skulle bara veta. *har jobbat hos Rare - har fortfarande NDA på halsen :(*

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Bennii:

Kul historia. Finns en intervju på gamereactor för er som är intresserade.

Samtidigt måste jag fråga: Hur lite har spelmediet gått framåt om man kan plocka fram ett halvfärdigt 20 år gammalt spel och släppa det på Steam idag?

Förstår inte det sista. Borde saker bli tråkigare ju längre tid det går? Hur kan vi fortfarande tycka att öl är gott när det funnits i sedan innan skriften var uppfunnen, har utvecklingen inte gått framåt? Hur kan Star Wars IV fortfarande vara en bra film? Varför är det inte tråkigt att skaffa kompisar, det har man ju också gjort för länge sedan?

Självklart kan saker fortfarande vara bra efter lång tid. Jag spelar fortfarande gamla spel ibland men då främst spel som jag redan har en relation till och som jag av nostalgiska anledningar älskar.

Om något är bra eller inte handlar delvis om vad vi förväntar oss. Jag tvivlar inte på att gamla spel kan vara bra men jag tror definitivt att det upplevdes som bättre när det inte fanns något annat att jämföra med. Det gäller naturligtvis inte allt i lika hög grad.

NHL 94 spelade jag en hel del på Mega Drive och tyckte det var bland det roligaste som fanns att plocka fram när man var några kompisar som vill fördriva tiden. Spelet var väldigt bra och jag har fina minnen av det. Skulle jag plocka fram det och spela idag så skulle det vara samma spel, samma ettor och nollor på kassetten. Men mina tankar om vad som är ett bra hockeyspel har ändrats. Jag vill ha avancerad tacklingsfysik, smidig puckhantering, bättre AI och andra saker som tillkommit när tekniken utvecklats. Så samma spel som jag älskade då har med andra ord inte samma dragningskraft.

Hoppas jag klargjort lite vad jag menade.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Johan Olander:

Detta får mig att tänka på alla AAA-spel som blivit skrotade. Jisses, vad mycket det måste finnas gömt.

Mjo :|...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Det är inte så att det är det som blev Sagan om ringen spelet som utvecklas just nu?

Det tror jag inte!
Det där gjordes i samarbete med Intel, tror det hade med deras superduper-grafikkort att göra som det heller aldrig blev något av..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

KoP
Medlem
Skrivet av Kane:

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).

Ja låten låter väldigt Doskpop a'la Lizardking inspirerad.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Kane:

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).

Som gammal Amiga 500 gamer så är jag fortfarande fundersam över vad "demo-musik" innebär exakt, du kanske vill upplysa?

Lyssna igen. Om du inte får vibbar av Phenomenas demos till exempel så har du inte sett många nog

Ah, the good old days. Tar fram emulatorn ibland och kör lite amigademos, de gör sig inte lika bra på youtube.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Kane:

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).

Som gammal Amiga 500 gamer så är jag fortfarande fundersam över vad "demo-musik" innebär exakt, du kanske vill upplysa?

Lyssna igen. Om du inte får vibbar av Phenomenas demos till exempel så har du inte sett många nog

Ah, the good old days. Tar fram emulatorn ibland och kör lite amigademos, de gör sig inte lika bra på youtube.

Inte hört dem refererade till som demos, men jo. Annars finns det ju sidor som ger ut speciella filer för speciella program som emulerar bara själva ljudet. Finns även som plugin till Winamp eller Foobar2000. Kan dock inte vara mer specefik då det var länge sedan jag donade med sådant. Men googlar du lite så bör du hitta lite.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Kane:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Kane:

Äkta demo-musik (vilket de flesta här inte har en aning om vad det är).

Som gammal Amiga 500 gamer så är jag fortfarande fundersam över vad "demo-musik" innebär exakt, du kanske vill upplysa?

Lyssna igen. Om du inte får vibbar av Phenomenas demos till exempel så har du inte sett många nog

Ah, the good old days. Tar fram emulatorn ibland och kör lite amigademos, de gör sig inte lika bra på youtube.

Inte hört dem refererade till som demos, men jo. Annars finns det ju sidor som ger ut speciella filer för speciella program som emulerar bara själva ljudet. Finns även som plugin till Winamp eller Foobar2000. Kan dock inte vara mer specefik då det var länge sedan jag donade med sådant. Men googlar du lite så bör du hitta lite.

Märkligt...

Enigma brukade framhållas som ett av de bästa någonsin:

Spaceballs "State of the Art" var helt mindblowing när jag såg det först.

Betänk hårdvaran som det skapades på.

Demoscenen var enorm och allt som idag är "LAN" började som "Copyparty". Gamla tider, goda tider. Kultur skapades och kopierades helt utan vinning mer än äran.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar